Skocz do zawartości

Bmw 1.6i Turbo od 1.7tds


przemo0000069874

Rekomendowane odpowiedzi

poczytaj o odpręzaniu, zakuwaniu silnika. Poczytaj o temp. spalin, smarowaniu turbiny, układzie dolotowym, układzie chłodzenia powietrza doładowanego.

 

Jeśli chcesz turbo to jest do tego odpowiedni silnik na zeliwnym bloku i pare projektów znajdziesz na polskich forach.

Jeśli chcesz wiecej mocy to tylko wymiana silnika na wiekszy i mocniejszy. Jak masz troche fachu mechanicznego w rekach to operacja wymiany silnika wychodzi grosze.

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc zrobię przekładkę tylko jaki lepiej silnik w grę nie wchodzi 2.5 oraz 2.8 od 1.8is do 2.3 i czy jak włożę np 2.3 to łapy i skrzynia od 1.6 pasują ? oczywiście licze sie z tym ze jak zmienię silnik na większą poj to do rzeczoznawcy i na przegląd :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszelkie odpowiedzi znajdziesz jak poszukasz bo co tydzień ktoś pyta o to samo przy zmianie silnika. Jak już robisz zmiane to sprawdź dokładnie bo niektóre silniki wymienia się bardzo szybko i cały osprzęt pasuje a inne trzeba przekładać kompletne razem ze zmianą wału czy sprzęgła, skrzyni etc. Jak już zmieniasz to zmieniaj na 2.8, koszty obsługi takie same jak mnejszych r6, pali tyle samo, jeździ szybciej. Jak z wkładaniem 2.8 w bude z 1.6 niestety nie wiem ale obstawiam że wiele rzeczy bedziesz musiał wymienić, najlepiej mieć np. rozbitego kompletnego anglika 328 i przekładać co potrzeba do swojego :)
szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najtaniej wsadzić m42, m44 tutaj wystarczy wymiana silnika z osprzętem, sprzęgła (w zależności od obecności klimy u dawcy) i chyba tyle, ewentualnie warto zadbać też o hamulce, 318is/ti ma już tarcze z tyłu

 

w przypadku m52b28 żeby zrobić to profesjonalnie, trzeba wymienić: silnik z osprzętem, skrzynie, wał, dyferencjał, półosie, zawias, hamulce, zegary (ewentualnie przekodować na r6) i kilka innych drobnych pierdół

 

jednak nie ma nawet co porównywać zdrowego 328 do 318is/ti, osiągi i przyjemność płynąca z posiadania r6 pod maską jest przeogromna, ale jeśli chcesz pozostać przy r4 to m42/m44 będą tu najlepszym rozwiązaniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

najprosciej kupic auto z wiekszym silnikiem, jesli chcesz swoją bude to swap calego silnika.

 

Czym sie tutaj ekscytowac, ze kreci oponami na piachu ? czinquecento zrobi podobbnie.

 

Od razu odpowiem na przyszle pytanie - chipy z allegro do wolnossacej benzyny nic nie daja, nawet 5 koni nie przybedzie.

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.