Skocz do zawartości

[e91] Falujące obroty i duże korekcje dawek.


plbartek89

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich , przy okazji dodam ze to moja pierwsza wizyta na forum.

 

Jak widać po tytule tematu mam problem z 320d.

Auto po nocy jeśli jest zimno ,po zapaleniu telepie silnikiem przez kilka sekund.

Na wolnych obrotach jest to samo , strasznie faluja (spadaja do 777rpm).

 

Po sprawdzeniu inpa okazalo sie ze 4wtrysk ma korekcje graniczne ok. +2.9 mg. pomyslalem hmm wtrysk pada trzeba wymienic.(inne korekcje byly w miare ok)

Auto pojechalo do warsztatu zajmujacego sie tylko bmw na wymiane wtrysku.. miala byc sprawdzona uzywka.

Po zaplaceniu stosownej kwoty, powrocie do domu i rozgrzaniu silnika problem nadal jest.

Wiec laptop +inpa efekt http://i62.tinypic.com/o7u6b7.jpg

 

Dodam ze przed wymiana korekty na drugim cylindrze byly jak najbardziej wporzadku.

 

Teraz moje pytanie czy ten wymieniony wtrysk tez może byc walnięty i komputer żeby wyrównać dawki podaje więcej paliwa na inne cylindry. Czy nie ma w tym żadnej zależności.

Przecież niemożliwe aby , padł kolejny.. :shock:

 

do tego jest błąd http://i62.tinypic.com/14wvm9t.jpg co jest rzeczą normalna.

 

Przy 3000rpm korekty wyrównują się http://i57.tinypic.com/206lhtc.jpg

 

 

Auto jedzie dobrze nie kopci , zapala "na strzał"

Najlepsze jest to ze Auto ma 120 000 km na liczniku

 

Macie dla mnie jakieś wskazówki ? Co mogę zdiagnozować na własną rękę..

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powodzenia w wymienianiu podzespołów jak po korekcji dawek stwierdzasz że jest uszkodzony wtrysk. Oddaj do mechanika bo kabel i oprogramowanie to nie wszystko.

Jak będzie konik pęknięty lub wypalony zawór np na 2 cylindrze, to jaka wyjdzie korekcja na 2 ? 5+ i co wtrysk ? no to wymieniajcie do woli..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie spisałem niestety , wiem co masz na myśli... Mam taka nadzieje ze został zakodowany !! Chłopaki robią tylko BMW wiec chyba wiedza co robią.

 

@R420

 

Przeczytaj ze zrozumieniem co napisałem , a pózniej wyrażaj swoje mądrości. Bo nie pomagasz.

Przed wymiana tego 4wtrysku korekcje na 2 były ok.

A po wymianie na 4baniavhu jest cholerny - a na 2 +.

 

Nie jest czasem tak ze jak korekcje na jednym cylindrze są za wysokie to sterownik automatycznie podaje mniej paliwa na inne żeby to wyrównać??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli korekcje na jednym są za wysokie/za niskie to na innym cylindrze wtrysk dąży do wyrównania ALE R420 Ci dobrze pisze: wymiana wtrysku tylko dlatego, że korekcja była za wysoka/za niska to zła droga. Przecież przyczyn mogło być wiele.

Co Ci mamy podpowiedzieć w tej chwili? To nie jest standardowa usterka więc gotowej odpowiedzi nie dostaniesz chyba, że komuś na forum trafiło się to samo.

Teraz po wymianie to mała ale jest przecież możliwość, że założyli również niesprawny wtrysk albo je po prostu zamienili między cylindrami.

 

Albo jedź do tych mechaników "co się znają" na BMW z reklamacją albo jedź do kogoś, kto się zna na prawdę i dobrze zdiagnozuje problem.

http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup sobie zestaw menzurek lub prościej 4 strzykawki + 4 końcówki przelewowe na wtryski i zmierz ile daje każdy po kolei wtrysk na przelew i porównaj każdy z każdym. Jak coś to pytaj to Ci wytłumacze. Jak już chcesz tak komputerem to nie prościej zamieniać wtryski miejscami i obserwować co się dzieje ? Korekcja na - to nie wada. Jak masz którąś na + dawkę to z automatu na innym masz na minusie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem to samo, Bujanie na postoju,

Niech specjalisci tubylcy spojrza na autko(mechanik polak na imigracji jest zly! )

 

leak test zrobili, egr przeczyscili, jakis filterek wymienili w egr.

Po 2dnich masakraaa, telepie ze hej. wydane prawie 300e.

 

 

Wiec decyzja, zakup kabla, inpa z neta.

http://i60.tinypic.com/2wlvmex.jpg

zle to wyglada,

 

Czytam forum..... nie dostalem odpowiedzi na zapytanie o moich korekach co zrobic. Uznalem ze zrobie wtryski na cyl 2,4 DLA SWIETEGO SPOKOJU. Mechanik wymienil i niby zakodował. Brak bujania jupi!!, a nich spojrze na korekty.

 

http://i61.tinypic.com/au84yc.jpg

Nerwostan, prawie 450e , a nie ma idealu.

 

Blad jaki zrobilem to, nie sprawdzilem jakie wtryski byly zakodowane przed wymianą. Choc do dzis nie wiem jaki wplyw na korekty ma niezakodowanie wtryskow.

 

Wtryski ktore kupilem byly regenerowane(exchange-jak wiele firm w PL koszt 170e za sztuke) i przyszly z kodami ktorych niestety nie widzialem na oczy.(dzwonilem do firmy, i twierdzą ze jak najbardziej kody sa z kazdym injectorem.)

 

Jezdzilem tak rok, bezsenne noce, ogadanie cudzych idealnych korekt bylo jak horror.

 

Znalazlem firme w IRE ktora jest certyfikowana przez boscha i ma swoj workshop, regenerują twoje wtryski, za 300e biorą autko na diagnostyke, wyjmuja wtryski,montują. Taki byl plan, oddac w jedno miejsce i miec kogo winic.

5dni roboczych, jak pamietam, wyszlo 1250euro, plakalem w drodze powrotnej, korekty, super, cyl2 miał +0.3, reszta balansowala.

Na otarcie łez, hamownia, program:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie. Zawsze w takiej sytuacji najpierw należy skorzystać z preparatu bmw do czyszczenia wtrysków. Bardzo często to załatwia sprawę a kosztuje grosze. Do kupienia w aso za ok 40 zł stosować regularnie co jakiś czas także jeśli nie ma problemów - zapobiegawczo.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem to troche rzadko. Ja bym jednak 3 baki na tym przejeździł, a jesli problem jest mocno nasilony to płukanie na maszynie, bo jazda z lejącym wtryskiwaczem to duże ryzyko.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerabiałem problem, dokładnie takie objawy przy podobnym przebiegu. Tylko później doszedł jeszcze metaliczny dźwięk, kiedy jeden wtryskiwacz już kompletnie dogorywał.

 

Najpierw wymieniłem turbinę na nową. Samochód zauważalnie odżył. Po kilkudziesięciu tysiącach doszły do tego wtryskiwacze z uwagi na coraz gorszą kulturę pracy. Po tym zabiegu drgania zniknęły oraz jeszcze bardziej poprawiła się reakcja na gaz w dolnym zakresie obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobisz jak uważasz, to pytanie na ile jesteś skłonny do dalszego inwestowania. Może to nie mieć sensu.

 

Turbinę mam nową, ponieważ regeneracja się nie powiodła. Zaczęła wstawać jeszcze gorzej, żadne regulacje na nic się zdały. Reklamacja na moje szczęście została uznana i dostałem zwrot kasy.

 

Wtryski regenerowałem, ale został z nich w sumie tylko korpus oraz cewka. Wszystkie elementy ruchome nowe. Na stole pobiernicznym jeden wypadł fatalnie. Reszta jednak bardzo szybko zdaniem serwisu podzieliłaby jego los. Tak więc zrobiłem wszystkie dla spokoju. Przy okazji wymieniłem świecie żarowe, zrobiłem porządki w kolektorze, przepływomierz itd. aby już mieć wszystko zrobione tip-top.

 

Dla mnie całość była już na granicy opłacalności. Jednak z perspektywy czasu nie żałuję, jeżdżę tym samochodem już dłużej niż wstępnie planowałem i pewnie jeszcze trochę pojeżdżę. Od tamtego czasu z silnikiem zero problemów, przejechane ponad 100.000km. Tylko lać paliwo i jeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łącznie jakieś 8.000 zł. To też nie było na raz. Po wymianie turbiny jeszcze czegoś brakowało, więc szkoda było robić komuś prezent go sprzedając i już wolałem dołożyć kolejne pieniądze.

 

Jednak tak jak napisałem, silnik od tamtej pory sprawuje się bez zarzutu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.