Skocz do zawartości

e53 2006 3.0d, dziwne zachowanie podczas, co to może być


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Miałem wczoraj test drive e53 2006, 3.0d

Kilka razy podczas jazdy (przejechalem ok 30 km) raczej przy nizszych predkosciach (jednostajna jazda) jest efekt jakby auto jechalo po pofladowanej/pofalowanej drodze/nawierzchni (jakby leciutko podskakiwalo,ciezko to opisac)... mozna to porownac do efektu kwadratowych kół... własciciel zapewnia ze na oponach letnich nic takiego nie jest wyczuwalne (zimowki zostaly zalozone na szybko, stare i niewywazone)

czy efekt taki moga dac rzeczywiscie stare powybijane opony runflat ? (w takim przypadku problem nie jest duzy)

czy problem ten moze dotyczyc napedu Xdrive ? (raczej dyskwalifikuje to auto)

Autem jechal rowniez mechanik specjalizujacy sie w BMW u ktirego sprawdzalem auto i tez obstawial raczej opony ale troche sie boje ze to moze byc cos z xdrive

Czy mozecie opisac jak wygladaja usterki zwiazane z napedem X ?

z gory dziekuje za podpowiedzi bo mam zagadke z ta kwestia, pozdrawiam

Opublikowano
Mistrzu,sorry ale chyba łatwiej zmienić koła czy opony niż gdybać i opisywać :) :) Pozdrawiam.
Opublikowano
Konwerter tez powoduje ,,dygotanie'' w kabinie przy jezdzie ze stala predkoscia. Daj linka do tego samochodu :) wal raczej odpada bo takie objawy tylko przy przyspieszaniu powinny byc.
Opublikowano
Dokladnie jak kolega napisal wyzej.

koledzy to nie moje auto, byla to jazda probna ogladanego auta... sprzedajacy twierdzi ze po zalozeniu letnich opon nie ma takiego zjawiska...

to napewno nie konwerter, nie bylo zadnych drgan obrotow itp, silnik i skrzynia wydawaly sie dzialac idealnie

czy uwazacie ze moga to byc naprawde opony ?

jak objawiaja sie usterki Xdrive ?

Opublikowano
Zaplac za wymiane jego kol i bedziesz wiedzial , a sprzedajacy niech sobie mowi co chce. Zakladajac ze to wina opon to gdybym byl sprzedajacym to bym sprzedawal samochod w takim wypadku na letnich oponach zeby nie dac ci argumentu do narzekania. Albo on taki uczciwy albo leniwy i malo zaradny. Problem xdrive powinien na kompie byc widzoczny.
Opublikowano

Koła ma wymienic sam, do sprzedawcy mam 200km wiec probuje dowiedziec sie jak najwiecej na forum

auto jest swiezo sprowadzone (zdjecia kilka dni temu byly robione na letnich oponach/felgach), teoretycznie sprzedawca mogl nie spodziewac sie takiego problemu...

Jedyny blad jaki pokazuje komputer to koniecznosc wymiany oleju w skrzyni Xdrive(vtg)

Jesli maktosjeszcze jakies opiniedot takiej sytuacji to prosze o odpowiedz

chyba ze x5 ma poprostu tendencje to takiego kolysania sie na drodze (zawieszenie sportowe) ???

Opublikowano
Jeśli to jest przy mniejszych prędkościach ok 40- 60 km/h i zanika przy wyższych prędkościach,jadąc oczywiście ze stałą prędkością to odstawiam np wybuloną oponę .
Opublikowano
Od opon mogą być takie objawy, nawet w wojsku przy ciężkim sprzęcie co jakiś czas zmieniano położenie kół żeby nie odkształcały się opony. Czasami wystarczyło trochę pojeździć żeby się uformowały... Jak wyżej napisali koledzy, niech sprzedawca zmieni na inne.
Opublikowano
Mistrzu, wydaje mi się że kupiłeś auto? i jak z tymi oponami?
Opublikowano
Stawiam na opony. Popękane druty.Dużo jest tego przy używkach RunFland. Sam kiedyś odsyłałem chyba ze 2 razy aż powiedziałem sobie nigdy więcej i kupiłem nowe.No i wyleczony zostałem.
Opublikowano

Witam

Tak, kupiłem to auto...

Koła podczas 1 jazdy testowej byly niewywazone, sprzedawca wywazyl kola i podczas 2 jazdy to dziwne zachowanie (uczucie jazdy po falowanej nawierzchni/kwadratowe koła) cale szczescie zaniklo, teraz tylko przy predkosci powyzej 100 czuc bicie typowe dla zniszczonych opon lub krzywych felg

zima sie konczy i chyba w tym sezonie odpuszcze sobie zakup zimowek (kusi mnie juz zalozenie letnich 19cali) bo te maja w miare dobry bieznik, zawitam jeszcze w dobrym warszatcie zajmujacym sie felgami/oponami i sprawdze czy to moze nie wina samych felg. Pozdrawiam

Opublikowano

Tarcze wydaja sie byc malo zuzyte, podczas hamowania auto zachowuje sie stabilnie i nie ma wibracji typowych dla zwichrowanych tarcz

zachowanie to wg mnie ewidentnie wskazuje na opony/felgi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.