Skocz do zawartości

e60 rozładowuje akumulator- słychać pompę


aquater

Rekomendowane odpowiedzi

Czołem... Koledzy mam problem... PO zamknięciu auta nawet po godzinie słychać jakby dźwięk pompy paliwa która się załącza na chwilę i słychać również przelewaną ciecz...

Okolice tylnych kół...

Pod maską w okolicach egru również coś brzęczy jakby robiło nastawy przepustnicy....

W czym szukać przyczyny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra... Wszystkie bezpieczniki sprawdzone ...

Winę ponosi nr 13 (7,5A) - instrumentenkombination....

Ktoś wie za co odpowiada i co ponosi winę za rozładowywanie?

 

Oraz bezpiecznik nr 29 - diagnose ...

 

PO wyjęciu tych 2 prąd z 6A spada do 1,5A .. Mówię to o postoju bez uśpienia....

Sprawdzę jeszcze po uśpieniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego ta klapka to przepustnica.

Jesli slychac pompe paliwa i przepustnice znaczy ze wszystko sie uaktywnia w aucie.

dzieje sie tak np po nacisnieciu klamki lub otwarciu z pilota.

pompa podaje paliwo do rozruchu.

 

jesli ciagle sie załącza znacza znaczy ze cos aktuwuje auto

przyczyna moze byc ktoras z klamek lub czujnik otwarcia maski.

 

Mialem przypadek ze na klamce od tylniej klapy jest taka gumka zawinela sie i klamka byla non stop wcisnieta przepompowalo paliwo do lewej komory i rozladowało aku.

nie grzeb w bezpiecznikach bo po aktywacji auta zawsze bedzie duzy pobor bo wszystkie moduly sie aktywuja.

 

poodpinaj wszystkie czujniki i wtedy zobacz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem że padła dmuchawa... Rozbebeszyłem i przy okazji wymieniłem na nową gdyż stary ćwierkał ....

Jeż okazał się dobry...

 

I teraz ciekawostka... ładowałem aku przez 24 godziny ale nie przez złącze pod maską tylko przez bagażnik... odłączyłem kabel od IBS...

Świeci mi się kontrolka akumulatora na żółto...

Dodatkowo doszedł błąd o problemie z modułem światła z lewej strony auta.. Profilaktycznie zajrzałem do przedniej lewej lampy i wymieniłem dobrą żarówkę na nową....

 

Czy muszę teraz zresetować ten akumulator inpą i ewentualnie wprogramować go drugi raz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

F13 to zegary (opis dzialania jest w TIS-ie pod nr. 620203028)

F29 to Sicherheits- und Gateway Modu i wtyczka OBD II

 

Opis po niemiecku, jak chcesz to sobie przetlumacz

Sicherheits- und Gateway-Modul

Das Sicherheits- und Gateway-Modul setzt Signale und Botschaften auf folgenden Bus-Systemen um:

   Serielle Diagnoseleitung
   BYTEFLIGHT
   PT-CAN (Powertrain-CAN)
   K-CAN (Karosserie-CAN)

Die Verbindung zwischen Diagnosesystem und Fahrzeug erfolgt ausschließlich über das Sicherheits- und Gateway-Modul. Das Sicherheits- und Gateway-Modul ist mit dem OBD-Stecker (On Board Diagnose) über eine serielle Kupferleitung (=Diagnoseleitung) verbunden. Am OBD-Stecker wird der Diagnosekopf des BMW Diagnosesystems angeschlossen. Der Lichtwellenleiter-Bus BYTEFLIGHT ist dem Sicherheitssystem (z. B. Airbags) zuzuordnen. Die Anwendung vom PT-CAN-Bus liegt im Motorbereich und die Anwendung vom K-CAN-Bus im Karosseriebereich.

Weck- und Einschlafbedingung:

   Das Sicherheits- und Gateway-Modul kann einschlafen (die interne Spannungsversorgung abschalten), wenn
       die PT-Weckleitung nicht auf ”High” liegt
       keine optischen Weckimpulse auf dem BYTEFLIGHT-Bus anliegen
       keine Aktivität auf dem K-CAN-Bus vorhanden ist
       Schlafbereitschaft wird gleichzeitig für alle Busse eingeleitet, wenn alle Teilnehmer aller am Sicherheits- und Gateway-Modul angeschlossenen Bus-Systeme die Bereitschaft dazu signalisieren, die PT-Weckleitung nicht auf ”High” liegt und die Diagnoseleitung nicht extern getrieben wird. Für einen einzelnen Bus, auf dem alle Teilnehmer schlafbereit sind, wird durch das Sicherheits- und Gateway-Modul das Einschlafen verhindert, sofern noch mindestens ein Teilnehmer auf einem anderen Bus nicht einschlafbereit ist.
   Das Sicherheits- und Gateway-Modul wird geweckt (intern die Spannung zugeschaltet), wenn
       die PT-Weckleitung auf ”High” liegt
       auf dem BYTEFLIGHT-Bus optisch ein Weckimpuls erkannt wird
       auf dem K-CAN-Bus eine Botschaft empfangen wird
       ein Spannungs-Reset über die Klemme 30 ausgelöst wird

Das Sicherheits- und Gateway-Modul weckt den K-CAN-Bus, den PT-CAN-Bus über die Weckleitung und den BYTEFLIGHT-Bus, wenn einer der Busse geweckt wird.

Bemerkung:

Die Steuergeräte am PT-CAN-Bus verfügen über eine separate Weckleitung. Das Wecken der Steuergeräte am PT-CAN-Bus erfolgt mit einem High-Pegel an der Weckleitung (Pulsungsdauer ca. 500 ms, Pegel minimal 5V). Wenn die Zündung eingeschaltet ist (d. h. Klemme 15 ein), dann liegt eine konstante Spannung zwischen 9V und 16V an der Weckleitung.
Funktionstest vom Sicherheits- und Gateway-Modul

Der nachfolgende Funktionstest gibt einen Anhalt, ob das Sicherheits- und Gateway-Modul funktioniert.

   Übertragung PT-CAN zu K-CAN (Voraussetzung: laufender Motor): Wenn die Übertragung in Ordnung ist, dann wird die Drehzahl in der Instrumentenkombination angezeigt. (Signalweg: Digitale Motor Elektronik - PT-CAN - Sicherheits- und Gateway-Modul - K-CAN - Instrumentenkombination).
   Übertragung BYTEFLIGHT zu K-CAN (Voraussetzung: Zündung ein): Wenn die Übertragung in Ordnung ist, dann wird bei Betätigung des Wischerschalters der Wischer aktiviert. (Signalweg: Schaltzentrum Lenksäule - BYTEFLIGHT- Sicherheits- und Gateway-Modul - K-CAN - Karosserie-Basismodul (E60) bzw. Wischermodul (E65).

Wenn obiger Funktionstest in Ordnung ist, dann ist mit großer Wahrscheinlichkeit das Sicherheits- und Gateway-Modul in Ordnung.

 

Przy baterii nie musisz nic robic jesli nie jest nowa.

Edytowane przez speed1211

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Przez to ze ladowales baterie w bagazniku IBS zglupial i wywali blad.

Skasuj bledy i powinno byc dobrze.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nastepnym razem laduj baterie pod maska, tylko w ten sposob jest pewne ze nie wyrzuci bledu. Baterie jest odpowiednio naladowana jesli w tep. od 15°C do 25°C ladowanie spadnie ponizej 2,5A a w nizszej tep. dopiero jesli ladowanie zejdzie nizej niz 1,5A

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Raczej nie ma to z tym nic wspolnego.

Moze spalil Ci sie bezpiecznik.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...
  • 3 tygodnie później...

Hej. Mam podobny problem.

BMW E60 530D 2003r.

Coś kradnie mi prąd. Auto nie przechodzi w stan uśpienia. Dopiero po odłączeniu bezpiecznika nr. 13(7.5a) lub po odłączeniu licznika...

Nie chcę wymieniać wszystkiego metodą prób i błędów.

Dzwoniłem do 2 "elektromechaników" we Wrocławiu to mi powiedzieli że nie podejmują rękawic...

Sprawdzałem kleme, odłączałem IBS, alternator,


Po sprawdzeniu błędów w Inpie musiałem je "odkodować" na stronie "bmwfault.codes" bo nie było opisów...

Oto one:

93F4 MRS: Czujnik poduszki powietrznej w przednich lewych drzwiach: Zakłócenie komunikacji

D904 CAS:Błąd przewodu K-CAN

D9C4 MPM: Błąd przewodu K-CAN

E104 TABLICA PRZYRZĄDÓW : Błąd przewodu K-CAN

E204 PDC Błąd przewodu K-CAN

E244 BZM Błąd przewodu K-CAN

E2C4 CON: Błąd przewodu K-CAN

E444 SMFA :Błąd przewodu K-CAN

E484 SMBF :Błąd przewodu K-CAN

E544 AHM : Błąd przewodu K-CAN

E584 KBM : Błąd przewodu K-CAN

9C54 Zintegrowany automatyczny układ ogrzewania i klimatyzacji: CZUJNIK AUC

9C54 Zintegrowany automatyczny układ ogrzewania i klimatyzacji: CZUJNIK ZAPAROWANIA


Z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.