Skocz do zawartości

Odswiezenie lakieru


Rekomendowane odpowiedzi

Ja to robiłem dokładnie tak:

1. Mycie na dwa wiadra Meguiar's gold class

2. glinkowane,

3. myte Meguiar's gold class

4. polerowane ręcznie Meguiar's ultimte compound

5. woskowane Harly Wax

Dla w pełni zadowalajacego efektu radziłbym polerke automatyczną :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Podstawa to mycie auta na dwa wiadra, tak jak kolega wyżej napisał. W jednym ciepła woda z szamponem, a w drugim sama ciepła czysta woda do płukania rękawicy (najlepiej z mikrofibry, żeby nie rysowała lakieru). Po umyciu osuszanie auta szmatką z mikrofiby. Ja używam ścierki do podłogi od Jana Niezbędnego (dostaniesz w większych marketach, dokładnie taka jak w linku http://www.maxdrogeria.pl/jan-niezbedny-mikrofibra-do-podlogi-1-szt-p590.html?gclid=COCGi4m-58ICFRMatAodQ2wA6Q). Później glinkowanie (dla poślizgu możesz użyć rozmieszany szampon do auta z wodą), znowu dokładne mycie, osuszanie i możesz nałożyć wosk (jak najcieńsza warstwa, bo i tak ją zcierasz polerując) np. bardzo trwały Meguiars 16 Paste wax. To co napisałem to PODSTAWA, którą możesz rozwijać, ale już z tym zejdzie Ci sporo czasu.

Do polerowania ręcznego nie polecam Meguiar's ultimte compound, ponieważ możesz zrobić hologramy na lakierze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętajmy ze ciepłą wodą myjemy tylko przed glinkowaniem/woskowaniem.

Częste mycie ciepłą woda osłabia znacząco wosk i niekiedy niszczą sie wełniane rękawice do mycia.

Przy BMW jeżeli mówimy o korekcie ma sens tylko i wyłącznie maszyna, jeżeli chcemy lekko odświeżyć lakier to najlepiej jakaś politura lekko ścierna np. Autoglym SRP.

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Słuchajcie mam również pytanie od siebie. Chciałbym w prawie 2-letnim autku odświeżyć lakier. Ma jakieś tam malutkie ryski po myciu, gdzieniegdzie odpryski i ogólnie niewielkie wady. Normalnie jak każdy lakier w jeżdżącym aucie. Zainteresowałem się produktami polerskimi 3M. Sprzedawca w lokalnym sklepie polecił mi pastę zielony korek, a z tego co czytam jest to pasta najbardziej ścierna. Po tym polecił nawoskować i z głowy. Jaką pastę byście polecili bym tylko raz musiał polerować lakier? Po wszystkim mam zamiar nałożyć wosk Mega 16. Może wybrać inną firmę niż 3M?

Import pojazdów z USA, Kanady, Emiratów.


www.importusa.pl

www.facebook.com/importusa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sądzisz, że Menzerna da lepsze efekty niż 3M? Atut jest taki, że można kupić mniejsze ilości ale znowu 250ml to za mało :D Cena jest podobna w sumie, bo 1l kosztuje tyle co 3m. Widziałem lakiery po polerkach 3M, ale nie widziałem Menzerny i nie mam jak porównać.

Ogarniecie trochę tematy padów? Warto wyłożyć kasę na pady wypisanych wyżej producentów czy gąbki np. ABW niewiele od nich odstają?

Import pojazdów z USA, Kanady, Emiratów.


www.importusa.pl

www.facebook.com/importusa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MADE IN PRL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Sądzisz, że Menzerna da lepsze efekty niż 3M? Atut jest taki, że można kupić mniejsze ilości ale znowu 250ml to za mało :D Cena jest podobna w sumie, bo 1l kosztuje tyle co 3m. Widziałem lakiery po polerkach 3M, ale nie widziałem Menzerny i nie mam jak porównać.

Ogarniecie trochę tematy padów? Warto wyłożyć kasę na pady wypisanych wyżej producentów czy gąbki np. ABW niewiele od nich odstają?

 

zalezy czy chcesz uzywac ich kilka razy czy jednorazowa akcja :D ,

jeśli to pierwszy raz z polerka kup past one step np scholl s17 i jakis pad polishingowy,

jak nauczysz sie obchodzic z maszyną i bedziesz chciał zrobic prawdziwa korekte to juz pewnie będziesz wiedział co i jak :mrgreen:

sprzedam Cobb access port v3 pod silnik N55
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Ja to robiłem dokładnie tak:

1. Mycie na dwa wiadra Meguiar's gold class

2. glinkowane,

3. myte Meguiar's gold class

4. polerowane ręcznie Meguiar's ultimte compound

5. woskowane Harly Wax

Dla w pełni zadowalajacego efektu radziłbym polerke automatyczną :wink:

 

podziwiam za ręczne polerowanie bmw :cool2:

sprzedam Cobb access port v3 pod silnik N55
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiejś mocnej korekty nie muszę robić, bo chodzi przecież o kilkunastomiesięczne BMW ze śmiesznym przebiegiem. Po prostu są koliste rysy po myjni i jakieś drobne ryski, bo podczas mycia między gąbke a lakier dostał się jakiś "syfek". Myślę, że mleczkiem 3M i najmniej agresywną gąbką krzywdy nie zrobię. Ostatni problem jest taki, że nie wiem czy mleczko ultrafina (granatowy korek 50383) da radę usunąć takie ryski. Widać je tylko przy świetle, na aucie nie ma rys wyczuwalnych palcem. Może kupić coś troszkę bardziej ścieralnego typu czarny korek, a może na początek przelecieć to żółtym korkiem i zakończyć ultrafiną? Jeżeli miałbym kupować coś więcej to chciałbym kupić od razu coby później nie bulić na wysyłki :)

Import pojazdów z USA, Kanady, Emiratów.


www.importusa.pl

www.facebook.com/importusa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinienem to cyknąć pod światłem słonecznym, wtedy lepiej to widać. Tutaj jeszcze poza problemem malutkich rysek (pierwsza i druga fota) jest problem odbarwień po prezentach od ptaszków :) Widać to na 3 fotce. Ogólnie żadne rysy nie są wyczuwalne pod palcem.

 

http://zmniejszacz.pl/zdjecie/217/1762564_20150203_195033.jpg

http://zmniejszacz.pl/zdjecie/217/1762562_20150203_195049.jpg

http://zmniejszacz.pl/zdjecie/217/1762563_20150203_195100.jpg

Import pojazdów z USA, Kanady, Emiratów.


www.importusa.pl

www.facebook.com/importusa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Ja bym 3M nie brał, przede wszystkim 1l opakowanie nie jest Ci potrzebne, jesli rzeczywiście masz delikatne ryski weż pastę one step,

oczywiscie jeszcze IPA 50/50 z wodą do przecierania i jakąś szmatę z mikro w miare niezłą i taśmę do obklejania...

jesli chcesz miec wybór zobacz sobie ten zestaw http://showcarshine.pl/876-menzerna-zestaw-premium-3x250ml-pady-3-pack.html ,

daje rabaty forumowiczom, zmieniłbym tylko na 2500 i 4000

sprzedam Cobb access port v3 pod silnik N55
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mariusz040 - wg mnie pasta Menzerna 2500 będzie najodpowiedniejszym produktem na Twoje potrzeby. Z padem wykończeniowym lub minimalnie polerującym zadziała jako 2-krokowe rozwiązanie, czyli lekkie cięcie i wykończenie. Później bezwzględnie odtłuść powierzchnię i nałóż jakiś wosk, np. Collinite 476, żeby podtrzymać Twoją pracę możliwie najdłużej.

 

Ciekawą propozycję jest też Menzerna One Step Polish - tym produktem też załatwisz temat. Niestety jest trochę droższa od Menzerny 2500.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie chłopaki za porady. Troszkę namieszaliście mi z tą Menzerną, bo mentalnie byłem nastawiony na 3M. Nie wiem dlaczego, ale w mojej okolicy wszyscy lakiernicy robią tym sposobem. Z tego co czytałem na forach typowo lakierniczych czy związanych z kosmetyką aut Menzerna zbiera same pochlebne opinie. Takie to właśnie tworzą się problemy jak się nie zna na rzeczy :) Wcześniej napisałem, że dla mnie 250ml jest za mało. Nie dlatego że chce tyle wyrzucić na jeden samochód, ale przeważnie mam ich kilka i już przydałoby się lekko odświeżyć lakier. Do tej pory woskowałem jak często mogłem, ale wiadomo-wosk z czasem schodzi itd. Używałem Megsa #16, doradzili mi go zamiast Collinte 476, czy dobrze nie wiem. Ogólnie myślałem, że mleczko finiszujące starczy na niedoskonałości w moim przypadku i obejdzie się bez pasty typowo polishingowej. Nie znam się na właściwościach tych produktów, dlatego zapytałem czy mleczko finiszujące wyeliminuje takie skazy. Auto było myte przez czas swojego istnienia może ze 20-30 razy także myślałem, że wielkich defektów być nie może. Chciałbym tylko ostatecznie o opinię czy jest konieczność brać pastę pośrednią? Wiem, że na pewno ciężko ocenić to po tych zdjęciach, ale prosiłbym o jakąkolwiek opinię. Druga sprawa to pady, brać 3M czy może coś innego? I ostatnie do kri35, miałbyś dostępny zestaw Menzerna lub 3M + dedykowane pady? Zestaw, który wrzuciłeś był w miarę dobrej cenie także myślę, że nie będzie źle ;)

Import pojazdów z USA, Kanady, Emiratów.


www.importusa.pl

www.facebook.com/importusa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ze lakiernicy nie uzywaja menzerny zwiazane jest z ich waskim swiatopogladem :)

Tak samo jest z chinskimi srubkami ktore notorycznie sie lamia a mimo to lakiernicy ich uzywaja zamiast porzadnych spax'ow.

MADE IN PRL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

uzupełnij profil.

 

:?: Ja nie jestem sprzedawcą... link który wrzuciłem był przykładowy, mamy tam rabat jako forumowicze BKP... :D

jesli chodzi o 3M i lakierników to dla nich taki HIGHEND past polerskich...

jeśli chodzi o coli to chętnie sie pozbęde połowy puszki, jak chcesz to napisz do mnie na PW, ja nie lubie tego wosku

 

jesli chodzi o pady to dobiera sie je z doswiadczenia, pad żółty 3M jest bardzo dobry

jesli chcesz naprawdę miec fajny finish to kup pad 3M i do tego pastę sonax perfect finish :cool2:

sprzedam Cobb access port v3 pod silnik N55
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

jakie masz auto? wyslim mi PW z adresem, po weekendzie wyslę ci żółty 3M,

ostatnio jej nie uzywam a jeszcze duzo mi zostało spróbujesz sobie i po sprawie

sprzedam Cobb access port v3 pod silnik N55
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Została jeszcze kwestia konieczności kupna pasty pośredniej czyli Menzerny 2500 lub żółtego korka. Sądzicie, że z finishingowej to nie zejdzie?

 

 

Pasta finiszująca, może poradzić sobie z drobnymi hologramami, lekkimi zmatowieniami i czasem odbarwieniami. Tak jak sam napisałeś ciężko jest na odległość, przez zdjęcia, ocenić stan lakieru. Ostatecznie niczym nie ryzykujesz. Weź na początek ostatnią pastę, czyli typowy finish i "przejedź" jeden element auta, np. maskę. Będziesz widział czy ten efekt jest dla Ciebie satysfakcjonujący. Jeżeli nie to możesz powtórzyć na tym samym zestawie. Każdy przelot pastą to zawsze niewielkie cięcie lakieru. Jeżeli po jednym przelocie ewidentnie ujawnią się nieco głębsze ryski, bo takie nawet na salonowo nowych autach są, to tu będzie już potrzebna nieco większa moc ścierna.

 

Masiusz040 - skąd jesteś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem z okolic Warszawy :wink:

 

Słuchaj. W Warszawie masz pewnie ze 20 sklepów Auto Detailingowych, które świadczą też usługi.

Podjedź, pogadaj i na 100% coś Ci doradzą, tak abyś nie przepłacał i dał radę samemu podziałać. Osobiście polecę Ci dwa sklepy: DetailerShop i CarSpa. Jestem pewny, że i u jednych i u drugich załatwisz wszystko:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.