Skocz do zawartości

320D 163km: Wykresy i parametry (Turbo, DPF, wtryski...)


djNaneK

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, W tym temacie chciałbym przedstawić dla porównania kilka parametrów i danych odnośnie przeglądu dianostycznego mojego samochodu.

Ostatnio wybrałem sie do kolegi na mały przegląd diagnostyczny samochodu. :)

Prędzej wymieniałem uszkodzoną turbine i wstawiłem regenerowaną.

Zrobiłem testy:

-Ciśnienia doładowania w turbinie

-Ciśnień i temperatu spalin w DPF

-Spradzałem korekte wtrysków

i ogolne szukanie błędów.

 

Poniżej przedstawiam moje wyniki

Czy ktoś dla porówniania mógłby wstawić swoje? jestem ciekaw czy u mnie jest to wszytsko w porządku czy może coś wymaga ingerencji :mrgreen:

 

-Ciśnienia doładowania w turbinie na 3 i 4 biegu:

http://zapisz.net/images/644_20141214_141606.jpg

http://zapisz.net/images/385_20141214_141612.jpg

http://zapisz.net/images/985_20141214_141632.jpg

 

-Ciśnienia i temperatury w DPF na postoju na biegu jałowym:

http://zapisz.net/images/866_20141214_135225.jpg

podczas jazdy na 4 biegu:

http://zapisz.net/images/604_screenshot_2014_12_15_15_12_36.png

 

Korekcja wtrysków:

http://zapisz.net/images/460_20141214_135451.jpg

 

Błędy:

http://zapisz.net/images/157_20141214_134125.jpg

Co to jest ten nastawnik cisniania doładowania?

 

Ktoś się wypowie na ten temat? a może wstawi coś dla porównania ? :cool2:

pozdraiwam :)

Sprzedam do e90: Nerka prawa przed lift, lekko uszkodzony błotnik przed lift, Zderzak po lift z otworami na spryski

do e46: mała szybka drzwi tylnych, klamka polift,

http://olx.pl/oferta/nerka-grill-bmw-e90-prawa-CID5-ID5ZuhN.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt się nie wypowie ? :)

Sprzedam do e90: Nerka prawa przed lift, lekko uszkodzony błotnik przed lift, Zderzak po lift z otworami na spryski

do e46: mała szybka drzwi tylnych, klamka polift,

http://olx.pl/oferta/nerka-grill-bmw-e90-prawa-CID5-ID5ZuhN.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie doładowania przedstawione na osi czasu za wiele nie mówi, powinno być na osi RPM.

Korekty wyglądają ok, dwie świece uwalone lub sterownik, nastawnik to element odpowiadający za wysterowanie turbiny...

a czy po całym serwisie, wymianie turbiny, kasowałeś błędy w ECU ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem tych wykresow :think: Cisnienie wymagane 980, a masz 1480mbar? O co kaman? Moje turbo dmucha 1600mbar. Kiedy wql jest te 1480mbar ? Bardzo dziwne te wykresy.

207GTI (175THP) na tor

Tutaj klik: http://www.peugeot207club.pl/viewtopic.php?t=5609


VW Golf mk5 1.9TDI ASZ + GTD1752 (daily)

BMW E46 320D ///M (od czasu do czasu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyżby była ruszana śruba przy zmiennej geometrii turbiny? Nie masz wrażenia, że samochód jest zamulony w dolnym zakresie obrotów i jedzie dopiero od 2000/2200 obrotów?

 

Przerabiałem ten problem. Pojedź najlepiej na hamownię, być może będziesz zaskoczony jak dużo Nm ubyło Ci w dolnym zakresie w porównaniu do serii (lub też nie, brakuje na wykresach obrotów, wnioskuję, że przyśpieszałeś na wysokim biegu i ciężko jednoznacznie ocenić co jest grane). Miałem podobny efekt po regeneracji, wymieniłem turbo na nowe i sporo się zmieniło. Pełna seria wróciła dopiero kiedy wymieniłem jeszcze wszystkie wtryskiwacze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cisnienie wymagane 980, a masz 1480mbar? O co kaman? Moje turbo dmucha 1600mbar. Kiedy wql jest te 1480mbar ?

Ta informacja pojawiła się w miejscu, gdzie operator najechał kursorem myszki, a że najechał w momencie odpuszczenia pedału gazu to pokazało:

ciśnienie zadane na poziomie atmosferycznego (980) oraz ciśnienie w dolocie, które jeszcze nie zdążyło "opaść" (1480).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyżby była ruszana śruba przy zmiennej geometrii turbiny? Nie masz wrażenia, że samochód jest zamulony w dolnym zakresie obrotów i jedzie dopiero od 2000/2200 obrotów?

 

Przerabiałem ten problem. Pojedź najlepiej na hamownię, być może będziesz zaskoczony jak dużo Nm ubyło Ci w dolnym zakresie w porównaniu do serii (lub też nie, brakuje na wykresach obrotów, wnioskuję, że przyśpieszałeś na wysokim biegu i ciężko jednoznacznie ocenić co jest grane). Miałem podobny efekt po regeneracji, wymieniłem turbo na nowe i sporo się zmieniło. Pełna seria wróciła dopiero kiedy wymieniłem jeszcze wszystkie wtryskiwacze.

 

faktycznie auto wydawało sie lekko zamulone i ciągnęło od 2000 tys obrotów. kiedyś od 1800. aż do wczoraj...

odpalam auto na stacji benzynowej i klapa... znowu nie ciągnie. turbuna troszke głośniej gwizda i ciągnie od 3 tys obrotów samochód. predzej muł.

Co sie dzieje ? Czy to wina złej regenracji że tak szybko siadła?? czy w aucie jest jakaś przyczyna ?

Sprzedam do e90: Nerka prawa przed lift, lekko uszkodzony błotnik przed lift, Zderzak po lift z otworami na spryski

do e46: mała szybka drzwi tylnych, klamka polift,

http://olx.pl/oferta/nerka-grill-bmw-e90-prawa-CID5-ID5ZuhN.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie doładowania przedstawione na osi czasu za wiele nie mówi, powinno być na osi RPM.

Korekty wyglądają ok, dwie świece uwalone lub sterownik, nastawnik to element odpowiadający za wysterowanie turbiny...

a czy po całym serwisie, wymianie turbiny, kasowałeś błędy w ECU ?

 

własnie nie wiem czy warsztat kasował błędy po wymianie...

Ja byłem na komputerze 2 dni po regeneracji...

Czy ten nastawinik to element turbiny czy to jakiś inny element silnika?

może być przyczyną tego że turbo znowu pada? bo ciągnie teraz od 3 tys obrotów. ; :mad2:

Sprzedam do e90: Nerka prawa przed lift, lekko uszkodzony błotnik przed lift, Zderzak po lift z otworami na spryski

do e46: mała szybka drzwi tylnych, klamka polift,

http://olx.pl/oferta/nerka-grill-bmw-e90-prawa-CID5-ID5ZuhN.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się kończy regeneracja turbiny w M47N2. Pisałem o tym już tyle razy na forum, nie tylko z resztą ja. Pozostaje wymiana suszarki na fabrycznie nową a ta do reklamacji, niech oddają kasę. Jeżeli już regenerować turbinę, to oddać ją do warsztatu z całym samochodem. Jeżeli zrobiłeś inaczej to usłyszysz, że winny jest montaż.

 

Jak masz trochę czasu, to możesz przeczytać mój wątek. Pałowałem się z problemem dobry rok. Wymieniłem ostatecznie turbinę (to dało największy efekt) oraz wtryskiwacze (seria powróciła, banan na twarzy też).

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=156524

 

To co możesz zrobić teraz, to lekko podregulować cięgno sterownika. To jednak co najwyżej odsunie problem w czasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możliwe że ten nastawnik jest temu winien ? dziękuję za lektórę, poczytam z pewnością :)

Sprzedam do e90: Nerka prawa przed lift, lekko uszkodzony błotnik przed lift, Zderzak po lift z otworami na spryski

do e46: mała szybka drzwi tylnych, klamka polift,

http://olx.pl/oferta/nerka-grill-bmw-e90-prawa-CID5-ID5ZuhN.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj jade na diagnostyke do kolegi i zrobie pomiary ciśnien doładowań pod obciążeniem i na postoju. i wstawie tutaj.

 

A robił ktoś pomiary tych ciśnień w programie BOSHA (takie wykresy jak na moich foto u góry) :?:

Sprzedam do e90: Nerka prawa przed lift, lekko uszkodzony błotnik przed lift, Zderzak po lift z otworami na spryski

do e46: mała szybka drzwi tylnych, klamka polift,

http://olx.pl/oferta/nerka-grill-bmw-e90-prawa-CID5-ID5ZuhN.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli auto wql nie ciagnie znow to 99% uszkodzone turbo.

 

Ciągnie normalnie dopiero od 3tys obrotów.

Sprzedam do e90: Nerka prawa przed lift, lekko uszkodzony błotnik przed lift, Zderzak po lift z otworami na spryski

do e46: mała szybka drzwi tylnych, klamka polift,

http://olx.pl/oferta/nerka-grill-bmw-e90-prawa-CID5-ID5ZuhN.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj byłem na diagnostyce.

i oto jak pracuje turbina:

http://zapisz.net/images/548_20141220_164058.jpg

 

Bęłedy tylko dwa:

http://zapisz.net/images/430_20141220_164134.jpg

Sprzedam do e90: Nerka prawa przed lift, lekko uszkodzony błotnik przed lift, Zderzak po lift z otworami na spryski

do e46: mała szybka drzwi tylnych, klamka polift,

http://olx.pl/oferta/nerka-grill-bmw-e90-prawa-CID5-ID5ZuhN.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no niestety turbina nie pracuje poprawnie.

Rozumiem, że tym razem błędy w pamięci ECU były "świeże" (błędy skasowane przy poprzedniej diagnostyce) - jeżeli tak, to turbina do roboty.

Jeżeli to stare błędy to możesz zrobić dynamiczny log: ciśnienie doładowania + obroty + masa powietrza zasysanego - na jednym ekranie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak błędy sa świże bo po wymianie kasowałem wszystko.

Odzwio wczoraj auto zaczęło spowrotem ciągnąć. :mad2:

nie mam pojęcia już co sie dzieje...

Sprzedam do e90: Nerka prawa przed lift, lekko uszkodzony błotnik przed lift, Zderzak po lift z otworami na spryski

do e46: mała szybka drzwi tylnych, klamka polift,

http://olx.pl/oferta/nerka-grill-bmw-e90-prawa-CID5-ID5ZuhN.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sie konczy oszczedzanie. Pisalem Ci, NIE regeneruj turbiny.

 

łatwo się mówi :)

Cena nowej jest zabójcza a ja nie chce tego samochodu długo trzymać bo to nie jest jeszcze "ten" samochód :mrgreen:

Więc kupno nowej mijałoby sie z celem :)

Sprzedam do e90: Nerka prawa przed lift, lekko uszkodzony błotnik przed lift, Zderzak po lift z otworami na spryski

do e46: mała szybka drzwi tylnych, klamka polift,

http://olx.pl/oferta/nerka-grill-bmw-e90-prawa-CID5-ID5ZuhN.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po regeneracji dużo osob opisuje ten problem czyli brak nominalnej mocy. Musisz zobaczyć czy ta "sztanga" się rusza. Wyglada na to że silniczek sie kończy. Silniczek jest twoj czy z innej turbiny ?

207GTI (175THP) na tor

Tutaj klik: http://www.peugeot207club.pl/viewtopic.php?t=5609


VW Golf mk5 1.9TDI ASZ + GTD1752 (daily)

BMW E46 320D ///M (od czasu do czasu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po regeneracji dużo osob opisuje ten problem czyli brak nominalnej mocy. Musisz zobaczyć czy ta "sztanga" się rusza. Wyglada na to że silniczek sie kończy. Silniczek jest twoj czy z innej turbiny ?

 

cała wewnetrzna czesc turbiny jest nowa. moja była rozsypana.

Sprawdzłąem sztange i jest sztywna ! Zadnych luzów na boki czy do środka.

Komp pokazuje za każdym razem tylko błąd że nastawnik ciśniena doładowania uszkodozny.

teraz auto ciagnie od 2,2 tys obrotów.

ale itak wyciagam ją i daje na gwarancje zeby wymienili nastawnik i ustawili geometrie dobrze zeby ciągneła od 1.8tys :)

Sprzedam do e90: Nerka prawa przed lift, lekko uszkodzony błotnik przed lift, Zderzak po lift z otworami na spryski

do e46: mała szybka drzwi tylnych, klamka polift,

http://olx.pl/oferta/nerka-grill-bmw-e90-prawa-CID5-ID5ZuhN.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej :wink: Uznają Ci gwarancję ? Najpierw zadzwoń i się zapytaj, bo Ci powiedzą "jak nie montowałeś u nas to pewnie ty uszkodziłeś turbo .... bla bla"

207GTI (175THP) na tor

Tutaj klik: http://www.peugeot207club.pl/viewtopic.php?t=5609


VW Golf mk5 1.9TDI ASZ + GTD1752 (daily)

BMW E46 320D ///M (od czasu do czasu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.