Skocz do zawartości

[320d] Stuk przy wciskaniu sprzęgła na jedynce


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

Od jakiegoś czasu mam 320d z 2000 roku. W związku z tym, że nie jest to najnowsze auto - powoli staram się eliminować "bolączki". Najcięższa z nich (co z resztą sprawia, że zawiodłem się na tym aucie) jest korozja w newralgicznych punktach. Ale nie o tym jest ten temat.

 

Chodzi o to, że gdy autko wejdzie na wysokie obroty przy ruszaniu (na pierwszym biegu), a potem szybko wciśnie się sprzęgło słychać stuk (wydaje mi się, że z tyłu). Starałem się wysłuchać, czy występuje to na innych biegach, ale do tej pory nic innego nie wykryłem. Występuję na wysokich obrotach, na jedynce - i to nie zawsze. Jednak jest to denerwujące.

 

Gdzie powinienem szukać przyczyny tego stanu rzeczy? Przekopałem fora i faworytami są:

- elastyczny łącznik wału (dosyć prosty w wymianie, jak da się przeczytać),

- podpora wału (trochę droższa i cięższa w wymianie).

 

Często usterka ta wiązana jest ze stukami w zawieszeniu, ale wydaje mi się, że u mnie jest z tym akurat bardzo dobrze.

 

Dodam, że zawieszenie jest w porządku, bo podczas 'normalnej' jazdy, nawet po nierównościach nic nie puka i nie stuka.

 

Czy ew. może być coś jeszcze? Niektórzy straszą, że sprzęgło, ale coś mi się nie chce wierzyć. Ze sprzęgłem może mieć związek delikatny odgłos przy włączaniu biegu, czyż nie? Bo to też podsłyszałem. Gdy auto stoi, ew. ledwo się toczy i włącza się bieg to słychać bardzo delikatny odgłos - chyba, że jest to normalne?

Opublikowano
kolego, mam ten sam problem. W moim aucie jest wymieniona dwumasa i sprzeglo Sachs oraz ten lacznik na wale lemforder tez mam nowy. Dalej stuka. Mam zamiar teraz wymienic podpory walu, zobaczymy czy pomoze. Jakbys znalazl przyczyne to daj znac. tez mnie to wkurza...
Opublikowano
przy okazji pytanie. Podpora walu jest jedna czy dwie? moj model e46 323i. Dzieki za odp.

Ja w sumie nie wiem, bo auto mam naprawdę krótko i właśnie staram się powoli likwidować lekkie defekty :)

 

Ale tutaj jest pomocna strona:

http://www.realoem.com/bmw/select.do?lang=pl

 

Proszę o to samo. Jak się wyjaśni co powoduje stuk - proszę o informację :)

Opublikowano
wszytkie tulejki z naciskiem na słynna dziewiątkę

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano
U mnie to samo. W międzyczasie wymienione :dwumas, sprzęgło, tuleje wózka, tuleje dyfra, podpora. Wg mnie to efekt luzów napędu - suma luzów przegubów, dyfra i krzyżaków.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.