Skocz do zawartości

[316i] Padnięta wiskoza?


Kosto

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem. Otóż moje BMW z silnikiem 1.6 jest wiecznie niedogrzane. Nawet po przejechaniu długiej trasy wskazówka nie wychodzi poza NIEBIESKIE pole. Latem jeszcze się tam w miarę dogrzewała ale teraz to masakra. Słyszałem że to może być wisko. Czytałem, że kiedy silnik jest zimny to powinno dać się ją zatrzymać nawet palcem. U mnie nie ma na to szans. Cały czas chodzi chyba na maxa. Jak sprawdzić czy to rzeczywiscie ona?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zimne wisko powinno się dać zatrzymać ręką, ciepłe nie

 

mimo wszystko nawet jak miałbyś wisko spięte na sztywno to nadal silnik powinien się bez problemów dogrzewać, bo termostat dopiero przy 90C (książkowo) puszcza płyn przez chłodnicę, a to tego czasu jest tylko mały obieg

 

tak więc, obstawiam termostat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do odgrzewania to ewidentnie termostat, ale wisko też masz do wymiany. Były przypadki że wisko działające tak jak u ciebie wyrwało łopatkę i rozwaliło chłodnicę paski i robi burdel pod maską.

Do tego silnik jest bardziej obciążony i traci trochę na mocy. Pali też więcej z zapiętym wisko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja prawdopodobnie też mam wisko spięte na stałe. pracuje na wysokich obrotach od samego odpalenia. dodatkowo sporo pali na mieście ale robię też krótkie odcinki. spójrz na nie jak jest zimne. jak ta blaszka bimetalowa jest wygięta przez trzpień który wychodzi z wiska to znaczy że masz spięte na stałe. z tego co wyczytałem mam wisko firmy Topran czyli jedne z tańszych. blaszka jest skorodowana jak i ten trzpień. z tego co wyczytałem on nie może być skorodowany a u mnie troche jest. może dlatego stanęło na amen. myslę żeby je rozebrac, wyczyścić i ewentualnie dolać oleju ( jak zregenerować wisko było gdzieś na forum).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli możesz zatrzymać ręką bez względu na to czy zimny czy ciepły to może być problem. uważaj w upalne dni w korkach stojąc. może być też opcja że słabo silnik grzeje i wisko może dlatego nie chulać choć wątpie skoro wskazówka w pionie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli możesz zatrzymać ręką bez względu na to czy zimny czy ciepły to może być problem. uważaj w upalne dni w korkach stojąc. może być też opcja że słabo silnik grzeje i wisko może dlatego nie chulać choć wątpie skoro wskazówka w pionie

 

jeśli wisko nie spina na ciepłym, to do wymiany, ale nie musisz się jednak obawiać, że ci się auto zagotuje, jeśli masz klimę, a w e46 jest z pewnością, to sam wiatrak od klimy da radę schłodzić i skraplacz klimy (potocznie zwany chłodnicą klimatyzacji) i chłodnicę, jedyny minus jest taki że zacznie chłodzić jak temp. płynu w chłodnicy będzie miał kilka stopni powyżej 90C

 

każde i e36 i e46, ma takie dodatkowe zabezpieczenie, że jak wisko nie daje rady chłodzić to wspomaga się dodatkowo wiatrakiem klimy

 

żebyśmy sie dobrze zrozumieli, wisko trzeba wymienić, ale nie należy się martwić, że jak padnie w drodze do mechanika to samochód się zagotuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Wymieniłem termostat bo po wyjęciu okazało się że był zapieczony i cały czas otwarty. Przy montażu przeczyściłem przy okazji z brudu wisko i teraz wszystko śmiga jak ta lala :) dzięki za pomoc! Szerokości!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.