Skocz do zawartości

Jaki zasilacz


przemtos

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
  • 6 miesięcy temu...

linki wygasły prośba o podanie modelu.

Jednocześnie chciałem przedstawić dwa prze-zemnie znalezione.

Pierwszy to :

Netzgerät ELC ''LBN-1990'' 19'', bis 60A 60V 3 regelbare Bereiche 900W

http://www.ebay.de/itm/Netzgerat-ELC-LBN-1990-19-bis-60A-60V-3-regelbare-Bereiche-900W-/391180496035?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item5b142caca3

a drugi: (chińczyk z tad moje zapytanie)

2014 hot selling high quality Power Supply for BMW ICOM OPS PROGRAMMING voltage regulator stabilizer(14v/100A) power supply

http://www.aliexpress.com/item/2013-hot-selling-high-quality-Power-Supply-for-BMW-ICOM-OPS-PROGRAMMING-voltage-regulator-stabilizer-14v/1326495049.html.

Jednocześnie jeśli ktoś wie jakiego używają w serwisie BMW byłbym bardzo wdzięczny ponieważ nigdzie nie mogę znaleźć. Najlepsze jest to że gdy już znalazłem dzielił mnie tylko krok do dowiedzenia się jakio to jest a mianowicie rejestracja na forum gdy to zrobiłem , usunęli wątek. Czy to jest jakaś tajemnica BMW

albo ten przed chwilą znaleziony rakieta 150A 12.6V

http://www.ebay.de/itm/Power-Netzteil-Schaltnetzteil-36V-24V-12V-50A-100A-150A-1800W-Highpower-/111702921653?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item1a020351b5

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ten z 3-go linka to 3 połączone szeregowo dla zwiększenia napięcia lub równolegle dla zwiększenia mocy (A) zasilacze serwerowe

bardzo wydajne zasilacze serwerowe maja nawet po 1000W i dzieląc przez napięcie to daje po 90A są nawet 100A, niestety maja prawie zawsze idalnie po 12V napięcie za małe do zasilania samochodu, dobry akumulator sprawny to 12.7 V, oczywiście po obciążeniu daje mniejsze napięcie, ale 12V to za mało i dodatkowo uwzględniając spadek napięcia na przewodach, przy obciążeniu to dodatkowo zmniejsza napięcie i puki napięcie akumulatora nie zrówna się z napięciem zasilacza to prąd z niego nie popłynie,

a jak spadnie poniżej 12V to aku już rozładowany dlatego potrzeba 14.4V oczywiście są zasilacze serwerowe co można podwyższyć napięcie do 14V i tylko te należny wybierać jako zasilacze impulsowe dodatkowo należny zmodyfikować dodać wolto-amperomierz , włączniki i przekaźnik aby napięcie aku nie zasilało zasilacza podczas podłączania co można poczytać na zachodnich stronach, taki nie przerobiony zasilacz serwerowy można kupić za niewielkie pieniądze nawet poniżej 100zł

ale te 1000W\90A to są już droższe ale do 250zł można kupić, są na tyle sprawne że napięcie sie nie obniża nawet przy poborze do 80% mocy maksymalnej

ja kupiłem zasilacz DELL serwerowy 60A za 50zł i sobie testowałem

 

Ale dwa pozostałe z linku to wysokiej klasy zasilacze impulsowe do programowania, ale ten 100A napewno lepszy i przyszłościowy jak stać to można polecić, jak ktoś poszukuje w Polsce to możecie zajrzeć do sprzedawców CB-radia tam mają zasilacze impulsowe z regulacją napięcia do 15V i moc ponad od 0 do 50A-60A jest o wiele tańszy i nadaje się do zasilania podczas programowania, jak dla mnie to takiej mocy ciągłej nie potrzebujecie ale 40A to minimum, plus każdy zasilacz ma 80% sprawność wiec minimum 50-70A oczywiście przy aktywacji różnych podzespołów moc chwilowo może sie podnieść nawet podczas diagnostyki aktywując sterownik świec żarowych czy podgrzewacz, ale aku powinien ten skok poboru mocy chwilowo pokryć, ale należy uważać aby nie zniszczyć zasilacza, w zimie należy pogrzać silnik do wyższej temperatury dopiero podłączyć zasilacz (nie wolno zapalać silnika na takim zasilaczu) zasilacz uruchamiamy po włączeniu zapłonu, ale ja robiłem próby z włączaniem zapłonu (bez zapalania) i nic nie robi w lecie tylko pompy pobierają początkowo duży prądu, ale bez zapłonu po 45 sekundach się wytłaczają i pobór spada , wyłączenie klimy dodatkowo obniża napięcie zapalenie wszystkich świateł to tylko (ksenony) od 7A do 10A z halogenami i przeciwmgielnym led pewnie dożo mniej, szyby podgrzewane w ciepłe dni się nie włączają ponieważ też uruchomiłem i dużo się moc nie podniosła ....

 

Zasilacz łatwo przetestować przecież można podłączyć bez programowania włączyć zapłon i zobaczyć jaki pobór mocy jest z zasilacza, przecież programowanie nie powoduje wzrostu poboru mocy, tylko aktywacja komponentów sterownika, chwilowo tę moc podwyższa, ale później obniża, a programuje się pojedynczo poszczególne sterowniki więc aż takiego wzrostu mocy nie ma.

Są tu właściciele rożnych modeli bmw ,można zrobić test ile dana wersja zużywa mocy w Amperach.

Pewnie właściciele X5 X6 i serii 7 (F01) mają najwyższe pobory mocy, można sprawdzić podłączając zasilacz pod aku, F10 też są dobrze wyposażone podobnie jak E60 i E65 E70 czy e90 możecie sprawdzić bez programowania i podać tutaj wyniki ...

Kolega z forum np pisał ze bardzo dobrze wyposażona E65 (seria 7) nie pobierała więcej niż 30A podczas programowania,

a inny pisał o serii f że chwilowo był skok do 70A.

 

polecam mój temat wiele ciekawych informacji viewtopic.php?f=48&t=319166

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Ja osobiście używam 30A Power fuel i daje rade wiadomo że podłączony dopiero po przekręceniu zapłonu i dopiero zasilacz bo inaczej nie da rady bo swiece biorą ponad 60A.Jak chcesz taki co możesz podłączyć i żeby pociągnął wszystko łącznie ze świecami to 100A minimum i 14v
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.