Skocz do zawartości

E34 518 doprowadzenie do stanu akceptowalnego i doposarzenie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jakoś tak się złożyło że miesiąc po skasowaniu auta mimo że nowego nie szukałem pojawiło się info o E34 które tydzień później kupiłem (właściwie ubiegłej niedzieli)

 

Auto można powiedzieć za grosze bo 2700 z OC, ori felgą BMW BBS'a 15" niemal nowe letnie kapcie z 2 letnim gazotem w sekwencji.

Chciał bym niewielkim kosztem doprowadzić je do dobrego stanu aby cieszyło oko i mechanicznie dawało radę.

 

Niestety puszczona z salonu jako golas.

 

-kierownica regulowana tylko przód/tył

-brak jaśków

-szyby w korbie

-ściana grodziowa w bagażniku

 

Jedyne co posiada z "komfortu" to centralny z kluczyka.

 

Niestety kilka mankamentów jest. Najpierw może o tym co na pierwszy rzut oka wymaga roboty a później chciał bym zrobić.

 

 

 

Poniżej jeszcze rozkodowany VIN

 

BMW 518I E34

 

Seria 5er

Typ nadwozia Sedan

Data produkcji 1991-09-03

Silnik 1.8L (M40)

Moc maksymalna 113 PS (83.0 kW)

Paliwo Benzyna

Skrzynia Manualna

Kolor ATLANTISBLAU (207)

Wnętrze (0412)

VIN BA11686 (WBAHA11020BA11686)

 

Wyposażenie Fabryczne BMW

 

S428A Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

S210A Dynamiczny ukł. przeciwpoślizgowy

S690A Uchwyt kasety

S687A Instalacja radiowa

S510A Regulator zasięgu świateł

S235A Hak holowniczy ze zdejmowaną głowicą

S860A Lampa kierunkowskazu dodatkowego

 

 

Co wymaga na pewno roboty i zostało zdiagnozowane:

 

-Gnijące prawe tylne nadkole na łączeniu z progiem (od środka)

-Amortyzatory przód z poduszkami

-Rozrząd

-Wszystkie paski

-Walnięty wydech przy zejściu kolektorów

-Urwany ogranicznik, coś tam było spawane ale podejrzewam że będzie ciężko na tym co zostało założyć nowy. Zamówiłem i po prostu sprawdzę.

 

Co nie zostało zdiagnozowane:

 

-Pod tylną kanapą z prawej strony i pod nogami pasażera niestety mokro (w tym tygodniu jadę na kanał). Podejrzewam drzwi oraz rdzę w nadkolu.

 

-Falowanie na wolnych obrotach, podobno krokowiec był wymieniany i objaw nadal ten sam. Był czyszczony, maczany w spirytusie i nadal to samo.

 

-Problem z utrzymaniem temperatury. Dość "opornie" jak na mój gust się nagrzewa. Dodatkowo wracając z Poznania do Krakowa krajówkami średnio utrzymywała wskazówkę pionowo z tendencją do niedogrzewania (ogrzewanie ustawione na około 22* i nawiew na 2 biegu) a po postoju 10 minut na tankowanie spadało do 1/3 skali. Podejrzewam termostat.

 

-Walnięty wybierak w skrzyni, gałka lata jak żyd po pustym sklepie (nie urażając niczyjej religii) a co więcej niestety nie trzyma się sztywno na dźwigni.

 

 

Co chciał bym zrobić:

 

-w pierwszej kolejności rozrząd, paski, olej i filtry

-wszystkie szyby w prądzie

-podłokietniki

-poprowadzić kable do wzmacniacza

-wycięcie grodziówki z bagażnika aby uzyskać lepszy dźwięk z subwoofera

-stopniowo przy robieniu poszczególnych elementów wygłuszać auto matami aby jadąc z audio nie brzmieć jak wiejska dyskoteka

 

 

Pytania teraz:

 

-jak sprawdzić czy moduł "komfortu" obsłuży szyby w prądzie

-czy da się wyciąć w tunelu miejsce na przełączniki (mam jasny plastik którego nigdzie nie mogę wyhaczyć z dziurą na przełączniki) i będzie to siedziało stabilnie

-którędy puścić kable prądowe i dźwiękowy do wzmacniacza

-co z gałką zmiany biegów? Nowa wystarczy? Jakiej szukać bo z tego co mi się wydawało nie ma tam jakiegoś konkretnego gwintu.

 

 

Z góry dzięki za zainteresowanie tematem i podpowiedzi ;)

Opublikowano

Najpierw zacznij od zrobienia blachy i wymien silnik na wiekszy, ten sobie daruj a takie bajery jak kabel do wzmacniacza to sie montuje jak jest czym jezdzic bo to jest dopiero wiocha jak sub napier...la i rdza odskakuje.

 

A propo kosztow ja w swoja wsadziłem 20 kafli zeby wygladała jak nowa i jeszcze nie wszystko zrobione, takze sukcesow zycze...

KLIMATYZACJA SAMOCHODOWA, THERMO KING, CARRIER

DIAGNOSTYKA BMW, VAG tel. 500 236 866

Opublikowano
20 kafli to może przesada. Za 10 też można zrobić ładne e34 o ile jest z czego... Ale kolega wyżej ma ogólnie rację. Zabierz się za blachę, potem doprowadź do ładu silnik (lepiej odwrotnie), następnie zawieszenie. To zajmie Tobie sporo czasu i będzie sporo kosztowało... Potem przystrajaj auto w maty, folie na szybach, spoilery, głośniki, tuby, białe lampy z tyłu i koła 17". Fajne są też akcesoria tuningowe w supermarketach. Na przykład zakrętki wentyli z fosforyzującymi trupimi czaszkami :shock: . Pozdrawiam i życzę wytrwałości, cierpliwości i dobrego podejścia... :D
Nic nie stuka nic nie puka...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Powiem Ci tak. Ja kupiłem 518 która z "wypasu" miała tylko zegarek cyfrowy i szyberdach. I pomału z nią działam. Kupiłem cały jasny środek w skórach, tunele, schowki etc. mimo braku instalacji założyłem 4x el. szyby. Ale zrobiłem to na przekaźnikach bez przekładania wiązki. Oczywiście nie ma bajerów w stylu domykanie z kluczyka, dziurę spokojnie wytniesz w tunelu nożem do tapet, założyłem lusterko fotochromowe, roletę tylnej szyby, lampki z jupiterkami do tyłu, zapalniczkę w tylny tunel, rurę nawiewu na tył, obszyłem skórę kierownicą. Zostało oczywiście jeszcze trochę do zrobienia: jasna deska i dywan, podgrzewanie foteli i kilka innych pierdół. I powiem Ci, że zajefanie cieszy każda mała rzecz w jaką mogę doposażyć moje auto. Teraz jestem zdania, że jak kupił bym auto z dobrym wyposażeniem to szybko by mnie znudziło. Także działaj bo to na prawdę kupa frajdy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.