Skocz do zawartości

Odpalanie przy -2c


witekktm

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 69
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

czekam an film

 

Jak wpisać na allegro jaki to czujnik ciśnienia bo po wpisaniu jest ich miliard

 

http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string=Czujnik+ci%C5%9Bnienia+bmw+e90&bmatch=seng-v6-p-2-mt-1209

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Czujnik ciśnienia paliwa" tylko zwróć uwagę że masz regulator i czujnik na tej listwie. Wielu sprzedawców jako czujnik opisują ten regulator. Regulator to ten zagięty a czujnik ten prosty. Zarówno jeden jak i drugi może być niesprawny (tak jak pisałem wcześniej działanie czujnika ma wpływ na działanie regulatora). Ja postawiłem na czujnik bo po jego wypięciu jest spokój. Jeśli by wypięcie czujnika nie pomogło to bym spróbował wymienić regulator. Akurat regulator mam na sprzedaż jakbyś był zainteresowany (kupiłem kiedyś przy okazji innego problemu ale okazało się że to nie to i mi został). Ja już dzisiaj kupiłem czujnik za 79 zł z przesyłką:

 

http://allegro.pl/czujnik-paliwa-bmw-e87-e90-1-8-2-0-d-0281002988-i4859966847.html

 

Przyjdzie, zamontuję i zobaczymy. Zanim kupisz sprawdź czy ciśnienie na listwie trzyma się wartości zadanych czy skacze tak jak to jest u mnie albo przed odpaleniem odłącz czujnik i sprawdź czy pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ściągniesz osłonę silnika to zobaczysz listwę CR (aluminiowa lub metalowa rura) w kolorze srebrnym od której odchodzą metalowe przewody do wtrysków. Na jednym końcu tej rurki od strony chłodnic znajduje się czujnik ciśnienia na listwie CR a na drugim zawór regulujący (ten można zobaczyć po zdemontowaniu obudowy filtra kabinowego). Do tego czujnika jest normalna wtyczka którą można odpiąć - po rozłączeniu pokaże się na desce rozdzielczej błąd silnika ale auto normalnie odpali.Po ponownym podpięciu błąd zniknie. Numer 3 na schemacie:

 

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=VU51&mospid=50501&btnr=13_1226&hg=13&fg=15

 

Generalnie czujnik wraz z zaworem regulującym odpowiadają za prawidłowe ciśnienie na listwie a co za tym idzie prawidłowe ciśnienie wtrysku i tym samym dawki paliwa do komory spalania. Czujnik zbiera informacje o ciśnieniu i i na tej podstawie komputer steruje otwarciem lub zamknięciem zaworu regulacji ciśnienia po drugiej stronie listwy Jeśli tak jak u mnie czujnik pokazuje głupoty to komputer nie może prawidłowo wyregulować ciśnienia i dawki wtrysków są nieprawidłowe. Jeśli się mylę niech mnie ktoś poprawi

 

Mnie nęka telepanie silnika oraz falujące obroty (jakby chodził na 3 gary) po całej nocy postoju w garażu (temp. ok 0 stopni w garażu). Przeważnie telepanie trwa parę sek, choć przedwczoraj chodził jak URSUS aż nie osiągnął temp ok 75 stopni i trzęsło nim niesamowicie. Na ciepłym silniku na biegu jałowym obroty falują i czuć intensywne drgania. Odpiąłem ten czujnik i na biegu jałowym przestało falować i drgać. Jeszcze muszę sprawdzić poranny rozruch z odpiętym czujnikiem. Dodam, że sterownik świec był wymieniony na nowy ORI w styczniu 2013 a świece w listopadzie 2013 (BERU).

 

Mam dwa pytania:

1. Nie zniknęła mi ikonka silnika po ponownym podpięciu czujnika. Da radę jakoś ją skasować? Czy tylko INPA?

2. Można jeździć z odpiętym czujnikiem czy raczej jest to niewskazane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad1. Skoro nie zniknęła znaczy, że jest cały czas błąd - trzeba odczytać INPA co to za błąd (może po wypięciu czujnik padł całkiem i błąd będzie cały czas dopóki go nie wymienisz na dobry o ile to on jest przyczyną). Wtyczka na pewno dobrze wpięta? Piny się nie wygięły?

Ad2. Pewnie można tak samo jak z odpiętym przepływomierzem ale w sumie nie wiem jaki to ma wpływ na pracę silnika. Może ktoś lepiej zorientowany się wypowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ikonka zniknęła. Zamieszczam zdjęcia korekcji wtrysków z INPY z podłączonym czujnikiem i z odłączonym czujnikiem.

 

Czujnik podłączony, bieg jałowy:

http://images67.fotosik.pl/486/d5448d796689d7fe.jpg

Czujnik podłączony, 2000obr

http://images70.fotosik.pl/484/3371fee3232a79d0.jpg

Czujnik odłączony, bieg jałowy

http://images67.fotosik.pl/486/cb1423099289183c.jpg

Czujnik odłączony, 2000obr

http://images67.fotosik.pl/486/6444d0c26ffb6f73.jpg

 

 

I co Wy na to? Jutro wrzucę filmik jak auto odpala na zimnym silniku z odłączonym czujnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzuć filmik z ciśnieniem na listwie z podłączonym czujnikiem na zimnym silniku. Jestem ciekawy czy skacze CI tak jak u mnie. Mój czujnik dzisiaj dotarł, może jutro uda mi się ogarnąć temat. Sam jestem ciekawy czy zmiana odniesie pożądany efekt.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzuć filmik z ciśnieniem na listwie z podłączonym czujnikiem na zimnym silniku. Jestem ciekawy czy skacze CI tak jak u mnie. Mój czujnik dzisiaj dotarł, może jutro uda mi się ogarnąć temat. Sam jestem ciekawy czy zmiana odniesie pożądany efekt.

 

Napisz proszę gdzie w INPIE to sprawdzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz na swoją ostatnią fotkę na dole są opcje to wchodzisz w F6 Nominal/Actual i tam to jest - tak jak u mnie na nagranym filmie. Od góry patrząc będzie ciśnienie doładowania, potem ciśnienie na listwie i na końcu wartości z przepływomierza. Ciebie interesuje środkowa opcja. Po lewej masz wartości które powinny być (według komputera) a po prawej to co zmierzyły czujniki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to mam pytanie czy jesli mam wymienione wszystkie swiece (chyba sterownik padniety) i nowy akmulator to jest normalne ze przy wielki mrozach pokazuje mi przy zapalniu spirale grzania swiec? Czy jak samochod jest zrobiony na tip top i wszystko dzial tez jest mozliwosc wyskoczenia tej ikony? (Bo nadal nie wiem czy wymieniac ten sterownik czy nie)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik ciśnienia na listwie CR wymieniony i niestety dalej ciśnienie na niej nie jest stabilne. Teraz zamierzam wymienić zawór regulacyjny na pompie CR i jeśli to nie pomoże to zostają wtryski - nic więcej do listwy podłączone nie jest i nie powinno mieć wpływu na te wahania. Oczywiście będę zadawał relację z postępów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez pierwsze 3-5sekund zawsze tak będzie. Nie chodzi tylko o świece żarowe. Ster w tym próbuje ustabilizować pracę silnika. A ma co robić. Zmieniają się: temperatura paliwa a co za tym idzie jego gęstość, lepkość, zdolność do samozapłonu itd itp. To samo można powiedzieć o powietrzu. Ścianki cylindra także bardzo szybko się nagrzewają. Dlatego tak jest. Wg mnie pierwsze kilka sekund po zimnym starcie będzie lekko telepał mimo sprawnych świec i sterownika świec.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Wymiana zaworu na nowy na pompie nic nie dała - pozostały wtryski do sprawdzenia. Podejrzewam, że ciśnienie może uciekać w przelew na którymś wtrysku ale to zweryfikuje odpowiednia diagnoza.

 

Witam. Udało się Tobie uporać z nierównym ciśnieniem na listwie CR. Od jakiegoś czasu zauważyłem, że u mnie ciśnienie na listwie nie jest stabilne ale auto chodzi normalnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.