Skocz do zawartości

Odpalanie przy -2c


witekktm

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 69
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

witam.

napisze dokladnie jak u mnie bylo.

komp pokazywal blad trzech swiec, wymienilem wszystkie i po wymianie zadnych bledow. nastepnego dnia rano auto przez 5sek telepotalo i obroty falowaly. pojechalem i wymienilem sterownik swiec. nastepny ranek przed praca ,,banan na twarzy,, cisza i obroty bez falowania. czyli padniety sterownik nie zawsze wywala blad. co do spalania mi teraz w te temperatury co mamy 9,6 litra .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie co prawda dziś nie było jakieś fest mrozu może z -2 (nie sugerujcie się pokazywanie temperatury w samochodzie on ciulo o 2-4 stopnie)ale mam głupie pytanie czy mój samochód odpala normlanie ? bo może sam już schozuje czasem pokaże się logo świec żarowych tak jak wspomniałem świece nówki ale sam stwrownik nie wiem czy dobry bo nie pokazywał walniętych 3 świec a były zepsute.

 

 

Mam prośbę może ktoś wrzucić film jak jego pali samochód chodzi mi o egzemplarz z dobrym sterownikiem i świecami.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moj bez sterownika palił do -18'C ale jak bylem 2 lata temu na polnocnym wschodzie to garaz wlasciciela hotelu oratowal mi dupe bo bylo -34'C wrocilem do domu zrobilem sterownik + swiece i -30 zero problemow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Witam. Wymieniłem w zeszłym roku świece, sterownik zregenerowałem u Rogera. Jednak przy rannym odpaleniu dalej telepie silnikiem. Miał ktoś taki przypadek? Pozdrawiam

POdepij kompa wielce mozliwe ze sterownik po regeneracji padl.Ale tego sie dowiemy jak sprawdzisz kompa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też telepie przy odpalaniu i nawet jak przejadę 2 km to czasem bujnie autem, dopiero jak auto osiągnie ponad 50 - 60 C to objawy całkowicie ustają. Mam tak już od 2 lat, a że problem się nasila (wcześniej trzeba było minusowych temperatur a teraz nawet przy +8) postanowiłem się za to zabrać. Żadnych błędów nie ma, auto pali od kopa nawet przy -10, więc zakładam że to nie wina świec/sterownika, gdyż jak silnik ma 20-40C to nie powinno to mieć wpływu.

Dzisiaj rano temperatura zacna (-10) to poszedłem z kompem do auta zobaczyć korekty na zimnym przy odpaleniu. Na jednym +2,5 ale po 10-15 sekundach wszystkie wtryski już poniżej +1 a autem dalej czasem telepie (widać też na obrotomierzu jak obroty podnoszą się i opadają). Pochodziłem w INPA zobaczyć inne parametry i co mi się rzuciło w oczy to skoki ciśnienia na szynie CR. Zadane jest około 280 Bar, a u mnie waha od 230 Bar do 310 Bar. Może ktoś u siebie sprawdzić jak u niego na zimnym zachowuje się to ciśnienie? Czy powinno trzymać dokładnie zadane przez komputer ciśnienie +- kilka Bar. Jak dla mnie odchyłka o prawie 100 Bar to bardzo dużo. Będę dalej to diagnozował ale może ktoś u siebie jest w stanie zerknąć jak to wygląda. Znalazłem film na necie to u gościa jak było 350 Bar zadane to mierzone tez takie jak przyspawane do zadanego.

 

PS. Czy ewentualnie uwalony sterownik świec może dawać w/w objawy :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wracam z auta. U mnie za falowanie obrotów prawdopodobnie odpowiada czujnik ciśnienia na listwie CR. Po jego odpięciu auto chodzi równo, obroty nie skaczą, nie buja budą. Komputer zamiast danych z czujnika emuluje takie jakie mają być i jest ok. Oczywiście mój przypadek różni się od Waszych tym, że u mnie falowanie nie przechodziło po kilku kilkunastu sekundach tylko po osiągnięciu określonej temperatury przez silnik. Im było zimniej tym gorzej. Filmik poniżej:

 

 

Zawsze to jakiś trop dla osób, które sprawdziły sterownik świec, świece a problem nie zniknął....

W przyszłym tygodniu nabędę ten czujnik wymienię i podzielę się informacją czy problem został definitywnie rozwiązany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ściągniesz osłonę silnika to zobaczysz listwę CR (aluminiowa lub metalowa rura) w kolorze srebrnym od której odchodzą metalowe przewody do wtrysków. Na jednym końcu tej rurki od strony chłodnic znajduje się czujnik ciśnienia na listwie CR a na drugim zawór regulujący (ten można zobaczyć po zdemontowaniu obudowy filtra kabinowego). Do tego czujnika jest normalna wtyczka którą można odpiąć - po rozłączeniu pokaże się na desce rozdzielczej błąd silnika ale auto normalnie odpali.Po ponownym podpięciu błąd zniknie. Numer 3 na schemacie:

 

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=VU51&mospid=50501&btnr=13_1226&hg=13&fg=15

 

Generalnie czujnik wraz z zaworem regulującym odpowiadają za prawidłowe ciśnienie na listwie a co za tym idzie prawidłowe ciśnienie wtrysku i tym samym dawki paliwa do komory spalania. Czujnik zbiera informacje o ciśnieniu i i na tej podstawie komputer steruje otwarciem lub zamknięciem zaworu regulacji ciśnienia po drugiej stronie listwy Jeśli tak jak u mnie czujnik pokazuje głupoty to komputer nie może prawidłowo wyregulować ciśnienia i dawki wtrysków są nieprawidłowe. Jeśli się mylę niech mnie ktoś poprawi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można oczywiście kupić ten czujnik w ASO ale cena ponad 500 zł mnie nie przekonuje... Pójdę najpierw spytać u mechanika który mi robił rozrząd - ma jakieś padłe silniki N47 i być może będzie miał ten czujnik w cenie 100-200 zł. Jak nie będzie u niego to zostaje Allegro z jakąś opcją z gwarancją rozruchową.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.