Skocz do zawartości

e39 Problem z systemem PDC TYŁ


pawler90

Rekomendowane odpowiedzi

Cześc wszystkim.

 

Swoja aktywnośc na forum chciałbym rozpoczac od przywitania wszystkich użytkowników serii 5 i nie tylko.

 

W tym poście chciałbym podzielic się problemem z jakim sie spotkałem po zakupie swojej Bawarki.

 

Model to BMW e39 2000r 520i 150 km silnik m52. PDC tylko na tył.

 

Przy pierwszym cofaniu zauważyłem, że nie działają czujniki PDC. Po wbicu wstecznego pojawia sie kilkusekundowy ciągły sygnał i na tym kończy sie praca czujników.W linku poniżej znajduje się krótki filmik, który przedatawia tą sytuację.

 

 

Szukałem na forach i wniosek jest prosty, że prawdopodobnie uszkodzony jest jeden z czujników. Znalazłem również informację o sprawdzeniu czujników "na słuch". I tutaj pojawiają się moje pierwsze wątpliwości. Po włączeniu stacyjki w położenie II, wbiciu wstecznego wybralem sie do tyłu samochodu, nasłuchiwałem każdy czujnik bardzo dokladnie ale żaden nie dawał oznak życia (ciche cykanie lub cos podobnego).

Pierwsze pytanie czy skonczyc swój żywot mogły wszystkie czujniki w jednym momencie?

Zadałem sobie pytanie czy na pewno mam podlączone prawidłowo PDC i czy było ono w mojej wersji od poczatku. Po rozkodowaniu VIN'u jasno widac ze PDC bylo w moim samochodzi.

 

http://images70.fotosik.pl/416/3adc094eb5af6130m.png

 

Poza tym sprawdziłem czy wszystkie elementy tego układu także znajdują sie na pokładzie samochodu. Czujnikia są, brzęczyk równiez jest, centralka PDC także. Widac to na poniższych zdjęciach.

 

http://images66.fotosik.pl/416/d622252d62cc9866m.jpg

 

http://images67.fotosik.pl/418/24637ea9a8b4d035m.jpg

 

http://images70.fotosik.pl/416/ac1fcc097370df68m.jpg

 

 

Przyszło mi jeszcze do głowy żeby sprawdzic bezpiczenik. Zgodnie z oznaczeniem na schemacie skrzynki z bezpiecznikami za PDC odpowiada bezpiecznik nr 21. I tu moje kolejne zdziwienie. W miejscu bezpiecznika nr 21 jest pusto i do tego nie ma drugiego styku do wpięcia bezpiecznika. Zdjecie poznieżej to pokazuje.

 

http://images68.fotosik.pl/416/78916c87389d9779m.jpg

 

Kolejne z moich pytań brzmi w jaki sposób układ działa czyli daje ten ciągły sygnał po wrzuceniu wstecznego skoro nie ma bezpiecznika. Czy w ogóle jest możliwe żeby to PDC funkcjonowało bez tego bezpiecznika? Może ten bezpiecznik jest w przypadku kiedy mamy PDC na przod i tył pojazdu i jest już przycisk na desce wyłączający PDC?? Dodam że cała instalacja wygląda na fabryczną więc tym bardziej nie mam pojęcia dlaczego nie ma sladu po bezpieczniku nr 21.

 

Pozdrawiam i czekam na jakies sugestie, podpowiedzi co z tym teamtem dalej zrobic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem na 100% pewien ale wydaje mi sie, ze nie bylo E39 z czujnikami PDC tylko z tylu.

VIN Twojego samochodzu podaje opcje S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) i moj samochod ma dokladnie ta sama opcje a mam PDC z przodu i z tylu.

Wydaje sie prawdopodobne, ze przedni zderzak jest wymieniony na "bezczujnikowy" (przyczyna sie nasuwa sama) i stad caly klopot z dzialanim tego ukl PDC bo zdaje sie nie mozna wylaczyc tylko przodu i zostawic tyl jako dzialajacy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie jestem na 100% pewien ale wydaje mi sie, ze nie bylo E39 z czujnikami PDC tylko z tylu.

VIN Twojego samochodzu podaje opcje S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) i moj samochod ma dokladnie ta sama opcje a mam PDC z przodu i z tylu.

Wydaje sie prawdopodobne, ze przedni zderzak jest wymieniony na "bezczujnikowy" (przyczyna sie nasuwa sama) i stad caly klopot z dzialanim tego ukl PDC bo zdaje sie nie mozna wylaczyc tylko przodu i zostawic tyl jako dzialajacy.

 

Wychodziły również tylko z tylnym PDC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja sugestia : auto walnięte w tył i uszkodzona wiązka,lub przed sprzedażą podjechało dwóch kolegów właściciela i powymieniali wszystkie czujniki. A bezpiecznik 21 nie odpowiada za pdc.

 

Autko jest na 100% bezwypadkowe oraz bezkolizyjne. Stłuczka i jakas wymiana zderzakow odbapada na wstepie Panowie. Wedlug opisu bezpiecznikow to wlasnie nr 21 odpowiada za PDC,ale jezeli masz jakies inne zdanie to sluchsm propozycji ktory to bezpiecznik.

 

Nie jestem na 100% pewien ale wydaje mi sie, ze nie bylo E39 z czujnikami PDC tylko z tylu.

VIN Twojego samochodzu podaje opcje S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) i moj samochod ma dokladnie ta sama opcje a mam PDC z przodu i z tylu.

Wydaje sie prawdopodobne, ze przedni zderzak jest wymieniony na "bezczujnikowy" (przyczyna sie nasuwa sama) i stad caly klopot z dzialanim tego ukl PDC bo zdaje sie nie mozna wylaczyc tylko przodu i zostawic tyl jako dzialajacy.

 

Owszem byly modele z czujnikami tylko z tylu i z kompletem czujnikow - przod i tyl. W tym drugim przypadku pojawial sie przycisk na desce rozdzielczej "PDC". To nawet opisuje instrukcja do tego modelu, wiec tu nie lezy na pewno problem.

 

U niego jest tylko tył(patrz na moduł). A to co kolega uznał za brzęczyk to jest trzeci stop.

 

Masz racje, moglem opisac dodatkowo zdjecie. Na zdjeciu widac klapke przez ktora wymienia sie zarowke od trzeciego siwatla stopu ale widac rowniez ( i to chcialem pokazac) nozke od mocowania brzeczyka ktory znajduje sie pod polka z glosnikami za oparciem tylnej kanapy.

 

 

 

Czy ktos ma jeszcze jakies pomysly?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PDC tył to S507A

 

Ano wlasnie, a kolega ma samochod z wypasem S508A czyli PDC na przod i tyl.

Pytanie wiec czy VIN zle rozkodowany czy jednak ktos przerobil ukl zeby tylko na tyl mial dzialac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dokładnie, jak jeden nie działa to cała sekcja siedzi cicho i objawy są jak u Ciebie - jeden pisk i cisza. Jak podłączysz pod kompa to da Ci dokładne info który czujnik padł.

Jak chcesz się bawić bez kompa, to albo miernik (nie wiem czy napewno da radę), albo podłączasz inne czujniki i sprawdzasz.

 

W moim 200r przedlifcie też miałem S508A Park Distance Control (PDC)

i było tylko na tył. A z tego co wiem to nie był kombinowany i zderzaki miał oryginalne.

 

W obecnym polifcie mam dokładnie to samo w VINie S508A i mam na przód i na tył.

 

Domniemam, że po lifcie dorzucili do tej opcji czujniki na przód, a S507A została zubożona tylko do czujek na tył.

Edytowane przez madseason
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
PDC tył to S507A

 

Ano wlasnie, a kolega ma samochod z wypasem S508A czyli PDC na przod i tyl.

Pytanie wiec czy VIN zle rozkodowany czy jednak ktos przerobil ukl zeby tylko na tyl mial dzialac?

 

 

W przypadku tylnego PDC nie ma przycisku na konsoli środkowej.

Ciekawe jak jest u autora tematu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie kombinujecie jak koń pod górę,a (z całym szacunkiem) brakuje wam dokładnej wiedzy jak zbudowany jest pdc (mam na myśli układ elektryczny). Jeżeli pojawia się sygnał to zasilanie na module jest sprawne to po pierwsze-więc dajcie sobie spokój z bezpiecznikiem i jego umiejscowieniem. Moduł na zdjęciu to moduł tylko od wersji na tył-tak więc jeśli ktoś coś robił z przodem to zrobił to dobrze. Głośnik z tyłu daje sygnał więc też jest ok. czujniki nie dawają śladów życia,a kolega jest pewien,że fura nie walona i sama wiązka też się nie przeciera,więc NIE MA CUDÓW. Najprędzej poprzedni właściciel opier....ł kumplom czujniki,bo żeby cztery na raz się uwaliły bez dzwona to ja się nie spotkałem. A wy tu o vinach i innych cudach. A,i moduły w tych autach też są praktycznie wieczne. Od razu dodam,że czujniki muszą "cykać" "soczyście" jeżeli robią to cichawo to są lipne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Maciej, dobrze piszesz, ale wystarczy jeden uwalony, żeby cały tył nie działał. (przynajmniej ja tak mam - objawy jak u kolegi, a pokazuje mi pod kompem jeden uwalony).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maciej, dobrze piszesz, ale wystarczy jeden uwalony, żeby cały tył nie działał. (przynajmniej ja tak mam - objawy jak u kolegi, a pokazuje mi pod kompem jeden uwalony).

Zgadza się,ale tu omawiamy ten konkretny przypadek.

Kilkukrotnie w różnych postach już to pisałem,jest problem więc wyciągamy jak najwięcej informacji o aucie problemie i wtedy się myśli,a nie pisanie co było u kolegi kolegi który też ma to auto,ale z innym silnikiem i rocznikiem. Pamiętajcie,że dwóch takich samych E39 nie znajdziecie tak szybko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku tylnego PDC nie ma przycisku na konsoli środkowej.

Ciekawe jak jest u autora tematu?

 

Moja e39 jest krotka chwile przed liftem co wskazuje nawet to ze mam OBD pod maska i drugie pod kierownica ale PDC u mnie bylo od poczatku tylko na tyl - na desce obok podgrzewania foteli brak przycisku PDC.

 

Maciej, dobrze piszesz, ale wystarczy jeden uwalony, żeby cały tył nie działał. (przynajmniej ja tak mam - objawy jak u kolegi, a pokazuje mi pod kompem jeden uwalony).

 

To jest ciekawe co piszesz bo mogloby zanczyc ze nie musze miec wcale uszkodoznych wszystkich 4 czujnikow. Z drugiej jednak storny widzialem kilka nagran gdzie ludzie pokazuja jak diagnozowac uszkodozne czujniki i wyraznie slychac jak pozostal-sprawne "cykaja".

 

Jeżeli pojawia się sygnał to zasilanie na module jest sprawne to po pierwsze-więc dajcie sobie spokój z bezpiecznikiem i jego umiejscowieniem.

 

Dzieki Maciej za rozjasnienie sprawy, to co piszesz ma sens ale z drugiej storny nurtuje mnie pytanie gdzie w takim razie jest bezpiecznik od PDC?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W twoim aucie nie ma bezpiecznika od PDC.Zasilanie pochodzi z szyny zbiorczej która jest zasilana przez przekaźnik K72 dopiero on jest podpięty pod dwa bezpieczniki i ich awaria pozbawiła by cie kilku rzeczy,a nie tylko PDC. Auta po 2000 roku mają PDC pod bezpiecznikiem w miejscu 21. Jeszcze jakieś pytania.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Autko podlaczylem pod INPE.

 

Nizej to co wyszlo:

 

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/389ba7f31bed.png

 

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/219ecbb77b84.png

 

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/6ee9ab0dd2c0.png

 

Po skasowniu bledow ten ciagly sygnal pojawia sie ponownie i bledy rowniez. to mozliwe ze 4 czujniki zakonczyly zywot jednoczesnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
Mi cykają 2 czujniki po jednej stronie a z drugiej obydwa milczą. Przełożyłem więc jeden z lewej( niby zepsuty) na prawą (sprawna) stronę i czujnik zaczął cykac, więc czujniki są sprawne. Jak teraz ugryźć ten temat?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.