Skocz do zawartości

pawler90

Zarejestrowani
  • Postów

    6
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e39 520i '00

Osiągnięcia pawler90

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. Autko podlaczylem pod INPE. Nizej to co wyszlo: http://naforum.zapodaj.net/thumbs/389ba7f31bed.png http://naforum.zapodaj.net/thumbs/219ecbb77b84.png http://naforum.zapodaj.net/thumbs/6ee9ab0dd2c0.png Po skasowniu bledow ten ciagly sygnal pojawia sie ponownie i bledy rowniez. to mozliwe ze 4 czujniki zakonczyly zywot jednoczesnie?
  2. I to sa jakies konkretne informacje:) Rozumiem ze te info odczytales z jakiegos schematu zasilania. Czy sa one gdzies ogolnie dostepne?
  3. Moja e39 jest krotka chwile przed liftem co wskazuje nawet to ze mam OBD pod maska i drugie pod kierownica ale PDC u mnie bylo od poczatku tylko na tyl - na desce obok podgrzewania foteli brak przycisku PDC. To jest ciekawe co piszesz bo mogloby zanczyc ze nie musze miec wcale uszkodoznych wszystkich 4 czujnikow. Z drugiej jednak storny widzialem kilka nagran gdzie ludzie pokazuja jak diagnozowac uszkodozne czujniki i wyraznie slychac jak pozostal-sprawne "cykaja". Dzieki Maciej za rozjasnienie sprawy, to co piszesz ma sens ale z drugiej storny nurtuje mnie pytanie gdzie w takim razie jest bezpiecznik od PDC?
  4. Autko jest na 100% bezwypadkowe oraz bezkolizyjne. Stłuczka i jakas wymiana zderzakow odbapada na wstepie Panowie. Wedlug opisu bezpiecznikow to wlasnie nr 21 odpowiada za PDC,ale jezeli masz jakies inne zdanie to sluchsm propozycji ktory to bezpiecznik. Owszem byly modele z czujnikami tylko z tylu i z kompletem czujnikow - przod i tyl. W tym drugim przypadku pojawial sie przycisk na desce rozdzielczej "PDC". To nawet opisuje instrukcja do tego modelu, wiec tu nie lezy na pewno problem. Masz racje, moglem opisac dodatkowo zdjecie. Na zdjeciu widac klapke przez ktora wymienia sie zarowke od trzeciego siwatla stopu ale widac rowniez ( i to chcialem pokazac) nozke od mocowania brzeczyka ktory znajduje sie pod polka z glosnikami za oparciem tylnej kanapy. Czy ktos ma jeszcze jakies pomysly?
  5. Cześc wszystkim. Swoja aktywnośc na forum chciałbym rozpoczac od przywitania wszystkich użytkowników serii 5 i nie tylko. W tym poście chciałbym podzielic się problemem z jakim sie spotkałem po zakupie swojej Bawarki. Model to BMW e39 2000r 520i 150 km silnik m52. PDC tylko na tył. Przy pierwszym cofaniu zauważyłem, że nie działają czujniki PDC. Po wbicu wstecznego pojawia sie kilkusekundowy ciągły sygnał i na tym kończy sie praca czujników.W linku poniżej znajduje się krótki filmik, który przedatawia tą sytuację. Szukałem na forach i wniosek jest prosty, że prawdopodobnie uszkodzony jest jeden z czujników. Znalazłem również informację o sprawdzeniu czujników "na słuch". I tutaj pojawiają się moje pierwsze wątpliwości. Po włączeniu stacyjki w położenie II, wbiciu wstecznego wybralem sie do tyłu samochodu, nasłuchiwałem każdy czujnik bardzo dokladnie ale żaden nie dawał oznak życia (ciche cykanie lub cos podobnego). Pierwsze pytanie czy skonczyc swój żywot mogły wszystkie czujniki w jednym momencie? Zadałem sobie pytanie czy na pewno mam podlączone prawidłowo PDC i czy było ono w mojej wersji od poczatku. Po rozkodowaniu VIN'u jasno widac ze PDC bylo w moim samochodzi. http://images70.fotosik.pl/416/3adc094eb5af6130m.png Poza tym sprawdziłem czy wszystkie elementy tego układu także znajdują sie na pokładzie samochodu. Czujnikia są, brzęczyk równiez jest, centralka PDC także. Widac to na poniższych zdjęciach. http://images66.fotosik.pl/416/d622252d62cc9866m.jpg http://images67.fotosik.pl/418/24637ea9a8b4d035m.jpg http://images70.fotosik.pl/416/ac1fcc097370df68m.jpg Przyszło mi jeszcze do głowy żeby sprawdzic bezpiczenik. Zgodnie z oznaczeniem na schemacie skrzynki z bezpiecznikami za PDC odpowiada bezpiecznik nr 21. I tu moje kolejne zdziwienie. W miejscu bezpiecznika nr 21 jest pusto i do tego nie ma drugiego styku do wpięcia bezpiecznika. Zdjecie poznieżej to pokazuje. http://images68.fotosik.pl/416/78916c87389d9779m.jpg Kolejne z moich pytań brzmi w jaki sposób układ działa czyli daje ten ciągły sygnał po wrzuceniu wstecznego skoro nie ma bezpiecznika. Czy w ogóle jest możliwe żeby to PDC funkcjonowało bez tego bezpiecznika? Może ten bezpiecznik jest w przypadku kiedy mamy PDC na przod i tył pojazdu i jest już przycisk na desce wyłączający PDC?? Dodam że cała instalacja wygląda na fabryczną więc tym bardziej nie mam pojęcia dlaczego nie ma sladu po bezpieczniku nr 21. Pozdrawiam i czekam na jakies sugestie, podpowiedzi co z tym teamtem dalej zrobic.
  6. Witam. Czy jest tu jeszcze jakiś dobry człowiek, który może wysłać mi komplet zdjęć? Planuję na najbliższy weekend przeprowadzić operacje przeszczepu multifunkcji i nie ukrywam, że zdjęcia ogromnie mi się przydadzą. adres e-mail pawel.wankiwisniewski@gmail.com Pozdrawiam!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.