Skocz do zawartości

INSTRUKCJA KODOWANIA NCS EXPERT / NCS DUMMY


bmw-power

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 391
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

A to CAS czy LMA ? wychodzi na to że vin nie prawidłowy lub go wcale nie ma, jak LMA to łatwo wpisać tool32 a jak CAS to już gorzej

użyj drugiego modułu komunikacyjnego do kodowania, ciekawe czy FA też wykasowane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To probowalem dodać w FA +NAUX..... i dziwne jest to ze ... kiedy wczytuje win z auta ... to ncs widzi o jedna cyfrę więcej (4)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ale wchodzisz przez CAS czyli

Expertmodus

F1>F3 > E60 > CAS >OK i pokazuje błąd ???

CZY tak

Expertmodus profil

F1> F3 >E60>LMA >OK i też to samo ??

jak przez drugie wchodzi to zapisz FA tylko w LMA nie w CAS (jak cas nie ma numeru vin) i z tego sprowadzaj moduły do serii

możesz też pominąć zapisywanie FA i tylko kodować do serii po zmianie FA

(nie zapomniałeś wyczyścić folder WORK po każdym kodowaniu ???)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale wchodzisz przez CAS czyli

Expertmodus

F1>F3 > E60 > CAS >OK i pokazuje błąd ???

CZY tak

Expertmodus profil

F1> F3 >E60>LMA >OK i też to samo ??

jak przez drugie wchodzi to zapisz FA tylko w LMA nie w CAS (jak kas nie ma numeru vin) i z tego sprowadzaj moduły do serii

możesz też pominąć zapisywanie FA i tylko kodować do serii po zmianie FA

(nie zapomniałeś wyczyścić folder WORK po każdym kodowaniu ???)

 

Nie raz jak ląduje profil , dalej f1 f3 model ok i wyskakuje błąd.... work jest czysty ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skorzystaj z tej drugiej instrukcji

Dzięki za podpowiedzi! Problem w windows 10, ale pobrałem z rosyjskiego forum inpe na vmware windows xp, zrobiłem aktual. sp daten.... i teraz wszystko śmiga :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Windows 10 to nie problem , tylko trzeba umieć zainstalować i wszystko chodzi jak na xp

instalujemy interfejs najnowsze sterowniki

-Standard tools 2.12

- uzupełnienie bibliotek, można ze starszej inpy 5 eng, jak ktoś ma starszy model, a jak nowszy to Z INPY FXX

przenosimy kilka folderów

do inpy CFGDAT i SGDAT i nadpisujemy

i w EDIABAS/ nadpisujemy folder ECU

do NCS robimy update coding tooll

profile w PFL i gotowe INPA i NCS

a po instalacji obdsetup i sprawdzamy rejestr jak wszystko ok to napewno działa ale zawsze są braki w serial na win10 i tu jest problem z interfejsem

ja mam gotowy serial.reg uruchamiam dodając do rejestru i zawsze działa .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

czesc, dobry temat i wyprobuje swoich sil w najblizszym czasie.

 

Apropos, bo nie widzialem odpowiedzi:

 

[...]

10s = 0A

20s = 14

30s = 1E

Jeśli ma ktoś jakiś prosty sposób jak przeliczać te wartości lub jakis dobry konwerter mile widziane info [...]

 

Jest to kod szesnastkowy, wystarczy pierwszy lepszy konwerter szesnastkowy z google: http://www.naukowiec.org/konwerter.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Mam takie pytanie, a mianowicie zrobiłem sobie aktualizację DSC za pomocą winkfp i po tej aktualizacji świecą mi kontrolki od ABS. kontroli trakcji i ręcznego na stałe. Po sprawdzeniu błędów w inpa wychodzi mi że prawdopodobnie będę musiał skalibrować czujnik kierownicy co zamierzam zrobić DIS-em. Oprócz błędów związanych z kalibracją mam jeszcze błąd codirung fehler gdzie znalazłem w sieci radę że żeby się tego pozbyć mam przekodować NCS-em moduł DSC pustym plikiem MAN. Teraz pytanie jak to zrobić ? w jakiej kolejności ? czy najpierw kalibracja czujników a potem kodowanie pustym MAN czy wpierw pusty MAN, a potem adaptacje ??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw przekoduj w NCS i nie pustym manem

Normalnie jak w instrukcji krok po kroku tylko tam gdzie wprowadzasz zmiany w NCS DUMMY nic nie zmieniaj i leć do końca jak w instr.

Następnie sprawdzasz błędy, robisz wymagane kalibracje i usuwasz błędy.

Czujnik skrętu kierownicy sam sie zaadoptuje ale możesz zrobić w DIS jak masz

Osobiście uważam że DIS to już przeżytek

Jeśli chcecie robić diagnostykę fachowo to tylko w ISTA

Do tego działa jak normalna aplikacja i żadnych problemów z instalacją bądź używania wirtualnej maszyny.

W sumie obsługa i instalacja dużo łatwiejsza niż DIS

 

Poniżej wklejam link do instrukcji obsługi ISTA

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=48&t=302794

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź... co do ISTA P 3.59.4 D 4.01.21 Rheingold.... to mam to ustrojstwo już na komputerze, ściągnąłem to tylko po to aby wydobyć najnowsze SP-DATEN 59.4 i tak naprawdę to nie wiem jak to zainstalować bo jest tego ok 120 GB materiału. na razie pomęczę się tym co mam i co działa a z czasem pomęczę tę ISTE.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nie udało mi się tego zrobić tak jak to mi tutaj poradziłeś. Robiłem wszystko tak jak w instrukcji i dochodzę do momentu gdy w NCS Dummy wybieram grupę aut, wskazuję plik FSW i ostatnia opcja jak chcę wybrać moduł, to nie mogę tego zrobić ponieważ nie ma w liście wszystkich modułów mojego. Mój samochód ma DSC_87 a do wyboru mam tylko 84, 86 i 89. Gdy wybieram którykolwiek z tych trzech to wywala mi błąd i na tym kończy się zabawa z NCS Dummy. Po wielu próbach odpuściłem i zrobiłem kodowanie pustym MAN-em i to rozwiązanie mi pomogło idealnie. Teraz pytanie mam takie : czy można tak samo przekodować moduł DME ?? bo po aktualizacji softu przez winkfp mam taki błąd :002FA3 DME: No Coding ??

 

Następną rzeczą o którą bym chciał zapytać to jest ISTA.

 

Jak już wcześniej wspominałem, wszedłem w posiadanie ISTA-D i P.

Postanowiłem zadać sobie trochę czasu i doprowadzić do działania tych programów. Obydwie ISTY działają i to rzekłbym bardzo dobrze. Po przeskanowaniu auta istą p, program chce mnie zmusić do wymiany radia Professional (które wymontowałem i w to miejsce zainstalowałem 100.000 razy lepszego pioniera) bo go nie widzi i uważa że jest zepsute. Mam to radio i zamierzam je podpiąć przy następnej zabawie istą ale nie to jest dla mnie dziwne, dziwne jest dla mnie to że jak aktualizowałem sterowniki za pomocą Winkfp to zrobiłem też aktualizację CAS. Winkfp podniósł mi wersję CAS z 9287535 do 9395657 a po skanowaniu ISTA P chce mi 9395657 zniżyć do 9389115 i robić "program p" i " code c" i podobna sytuacja jest z KOMB_87 gdzie winkfp po sprawdzeniu zaproponował mi aktualizację z UIF: 9187363 do 9316146 (która się nie powiodła) a ISTA P chce podnieść 9187363 do 9242365. I teraz mam pytanie czy to jest normalnie do zrobienia te zniżanie softu w CAS ?? czy może lepiej tego nie tykać ?? pytam o to bo nie chciałbym zepsuć tego sterownika a z drugiej strony dziwi mnie to że winkfp który jest tu na forum uważany za najlepszy program do aktualizacji softu, krzaczy się z ISTA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Witam wszystkich , musiałem wymienic moduł swiateł mam taki sam numery sie zgadzaja tylko nowy jest z anglika i trzeba go oczywiscie zakodowac do mojego auta vin i wszystkie ustawienia jak w starym i szyby bo działaja odwrotnie ,i teraz potrzebna pomoc z waszej strony jak zgrac zawartosc ze starego modułu i wgrac do nowego było by chyba najprosciej?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kazdy moduł ma swoje fabryczne ustawienia wiec nie bedzie wielkich problemow jak przekodujesz moduł di fabryki a resztę sobie dostosujesz pod siebie samemu

Moduł świateł od anglika niczym sie nie różni

Jedynie lampy są inne a zasada działania takasama jak EU chyba ze dynamic Xenon ale to sie przestawi samo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozni sie tym ze szyby działaja odwrotnie i nie wiem jak je przekodowac na europe reszte ustawien swiateł tak jak pisałes według wlasnych potrzeb .Moduł nr. 6135 9166708 9166728 .Dzieki za pomoc ale pierwszy raz to robie i wole polegac na wskazowkach od kogos kto to juz robił i sie zna ,pozdrawiam i licze na pomoc .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vin zmieniony , tylko w E90 nie ma lma tylko jest nfrm , sciagłem plik FSW_PSW.TRC z work i tu moge ustawiac swiatła drl i inne ustawienia według potrzeb ? jest jakis opis funkcji i oznaczen bo wszystko w niemieckim? Po zmianach moge go wgrac do modułu swiateł?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.