Skocz do zawartości

UTRZYMANIE BMW 730(E32)


Bartosz

Rekomendowane odpowiedzi

Prosze napiszcie który model BMW E32 z silnikiem 3.0 jest tańszy w utrzymaniu i uzasadnijcie dlaczego tak jest? :D Czy ten z silnikiem 3.0 rzędówka(188koni) czy z tym nowszym silnikiem 3.0 V8 (218 koni)? Z góry dzięki.Pozdrawiam :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem ci że nic nie jest tanie w utrzymaniu !!!!

Ja mam 525 tds z 97 roku i już tyle w ładowałem by doprowadzic ją do stanu idealnego , że głowa mała . Sam koszt paliwa , zjada mnie choć posiadam disla .Miesięcznie robie 2500-3000 km i na paliwo wydaje 1000 zł - 1500zł a jeżdze w miare ekonomicznie.A jak przyjdzie cos wymienić to zapomnij. :x Zasada jest jedna im młodszy rocznik tym mniej kosztuje >>>> :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Felix nie zgadzam się z Tobą...

 

1.Ładujesz kasę, ciągle w Twoim aucie się co psuje bo kupiłeś zajedżony egzemplarz. Sam sobie jesteś winny.

2."Zasada jest jedna im młodszy rocznik tym mniej kosztuje >>>> "

 

Jeśli to prawda to dlaczego masz kłopoty ze swoim? :wink: Przecież jest dużo młodszy niż najmłodsze E-32.

 

Generalanie liczy się stan a nie rocznik. Starsze auto będzie tańsze w naprawach od młodszego bo jest mniej skomplikowane (cały czas piszę o E-32). Znajdź sobie graty do 3.0 V8 a do 3.0 R6.

 

3.Do Bartosza.

 

Tańsze w utrzymani będzie 730i R6.

 

- świece, przewody, części silnika przy ew. remontach kupujesz w liczbie 6 a nie 8, 12 a nie 32

 

- łatwiej poszukać czegoś na szrocie. M30 to bardzo dobry silnik i z dostaniem do używanych klamotów nie ma problemu.

 

- instalacja gazowa do R6 jest tańsza niż do V8. Inna sprawa to fakt że prościej jest założyć gaz do V8 bo tam ładujesz wtrysk gazu.

 

BTW Bartosz zdecydowanie szukaj 735i.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na temat tego czy licznik mój jest faktyczny czy nie to sie nie wypowiadaj !!! Byłem przy tym jak na kompie wyświetlił mi się prawdziwy stan licznika . Kwestia jest taka że te modele TDS miały te wady. A co sie okazało jetem strasznym pedantem w kwesti samochodu u mnie w pokojiku moze byc syf ale w samochodzie musi wszystko grać. Dlatego tak o to zabiegam.Generalnie to z tym wszystkim da się jezdzić tylko trzeba mnieć te wady w [bAD] pozdrawiam serdecznie :lol: :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
na temat tego czy licznik mój jest faktyczny czy nie to sie nie wypowiadaj !!!

 

felix,

Po pierwsze - nikt nie pisał o wskazaniach Twojego licznika - czytaj uważniej.

Po drugie - nikt Cię personalnie nie atakuje, więc i Ty tego nie rób.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam jeżeli tak to wyglądało ale mam problemy co by nie mówic i nic ani nikt nie może mi poradzić . Czyje sieę fatalnie chyba bede musiał z tym żyć . Pojezdze jeszcze pół roku a potem kupie sobie z 98 r z nowym silnikiem disla (M57) takie widze wyjście z tej sytuacji . :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do Bożydara

napisałeś coś o montowaniu wtrysku do V8 (czyżby rzędówki miały jakieś ograniczenia w kwesti montowania wtrysku?), ja mam R6 i właśnie zamierzam założyc sekwencję.

 

Żeby założyć wtrysk gazu musi być w pełni elektroniczny wtrysk paliwa sterowany komputerem dlatego M30 odpada... Do M50 można.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bożydar czy ty zagladasz czasami pod maskę? Nigdy nie widziałem M30 na gaźniku wiec może objaśnij jaki to "niepełny" wtrysk ma M30 ??? Kiedyś montowano w E23 i innych silnikach K-jetronic i L-jetronic gdzie nie było wtryskiwaczy sterowanych jednostką elektroniczną. Jestem ciekaw jakie przeszkody widzisz w zamontowaniu sekwencyjnego wtrysku gazu w M30 ? Moim zdaniem to tylko aluminiowy kolektor sprawi ból przy wierceniu ;) A nie widziałem E32 z silnikiem M30 na gaźniku lub innym systemem zasilania niż w pełni elektroniczny system sterowany montronikiem ( komputrerem ) :) Podeślij fotki jak znajdziesz inny syst. zasilania ( benzyną )
"Beti" jest stara ale ma klasę...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Bartosz ;)

Widze kolego że chcesz dołączyć do naszej niebiesko białej zgrai :)

Nie będe cię pocieszał. VW to to nie jest :) Silnikami bym się nie martwił. Moim zdaniem V8 ładnie mruczy ale... te silniczki lubią konsumować olej w sporych ilościach , niestety im więcej cylindrów tym więcej problemów może wystąpić. Generalnie silnikami bym się nie martwił w BMW , one przeżywają 450 -600 tyś km. bez usterek wewnętrznych ( sterowanie i zalilanie to oddzielna sprawa - kwestia wieku ). Na twoim miejscu zastanowiłbym się czy pare spraw ci się spodoba np. naprawy zawieszeń są o wiele kosztownijsze niż silnika. Restauracja zawieszenia w E32 na przywoitym poziomie to 4000zł koszt samych części ( sachs , lemeforder , febi -zadne tam "polgumy" ) to same amortyzatory , wahacze , tuleje, drązki kierownicze. A te 2 tony nie lubi dziur wielkości koła od malucha które występują stanowczo zbyt często na polskich drogach. Eksploatacja wcale nie jest tak droga jak utrzymanie wozu w dobrym stanie.

Pozdrawiam.

"Beti" jest stara ale ma klasę...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj jako radę opiszę Ci jak wygląda sytuacja w moim przypadku.Jeżdziłem najpierw dosyć dużo w poszukiwaniu godnej uwagi BMW z efektami raczej mizernymi aż wreszcie trafiła się dopiero co sprowadzona jeszcze nie zarejestrowana w idealnym stanie pieniądze też były normalne więc się zdecydowałem.Jeżdze tym autem już ponad rok i poza wymianą klocków i oleju odpukać nic się nie dzieje.Zasada jest jedna :szukać ,szukać dobrego egzemplarza.Życzę udanych łowów.
Budyń 730 E-32 było teraz E-34 tds touring.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ano, v8 3.0 zajebiscie mruczy jak to okresil kolega :)

 

malo tego jezdzi po drogach u nas, wiec glos silnika wzbudza zdziwienie i zachwyt

 

nie zapomne jak paru moich znajomych wsiadlo przejechalo sie i posluchalo tego dzwieku :) nie mogli wyjsc z podziwi ze bmw v8 tak zajebiscie gra i jezdzi gdy depnie mu sie na gaz, z reszta 218 koni tez daje niezly efekt :)

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.