Skocz do zawartości

e46 320d M47 kłęby białego dymu po odpaleniu


kwik23

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Na wstępie chciałbym powiedzieć, że przeczytałem masę postów i już po prostu sam nie wiem.

Moje autko to e46 320d m47 136km, Jeśli chodzi o mój problem to podczas odpalenia pojawiają się wielkie kłęby białego dymu oraz trochę nim telepie, pod czas ruszania zaraz po odpaleniu to brakuje mu mocy obroty maks do 1700 - 1800 i z tyłu biało. Jak już osiągnie temp ok 40 C dymienie ustępuję, odpala normalnie i rusza. Poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym spada mi trochę tzn muszę dolać płynu tak zbiorniczek na 40km w mieście w korkach. Jeśli chodzi o turbo to sprawdzałem luz na wirniku i luzów poziomych nie ma lecz tylko lekkie pionowe ale wirnik nie ociera o korpus.

 

Obstawiam uszczelkę pod głowicą lub kąt wtrysku lub może odma? Może znacie jakiś sposób aby to sprawdzić bez jeżdżenia do wyspecjalizowanych warsztatów.

 

Jeśli czegoś nie wyjaśniłem lub niezbyt jasno to przepraszam.

 

Dziękuję i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Test na obecność CO2 w układzie chłodzenia też może powiedzieć sporo więcej niż forum... No tylko trzeba go kupić i zrobić...

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o odme to zrobiłem tak że ten wąż co idzie do dolotu turbiny odłączyłem go następnie zaślepiłem. A wąż od odmy skierowałem ku górze i dymienie nie ustąpiło. Więc odme odrzucam przynajmniej tak myślę że to nie to.

 

Jeśli chodzi o błędy kompa to mam tylko jeden błąd nr 5 chodzi o wtrysk sterujący wiem że odpowiadam za kąt wtrysku ale u znajomego co ma takie samo auto (silnik, model, ilość koni) posiada też ten błąd a odpala mu normalnie i nie dymi na biało.

 

Dorzucam kilka filmików które dziś wykonałem może coś więcej powiedzą:

 

Zaraz po odpaleniu temp ok 20 - 25C (przepraszam ze do góry nogami ale nie wiem czemu tak się stało)

https://www.youtube.com/watch?v=6hW7MYDgUrA&feature=youtu.be

 

Temp ok 40C

 

I temp ok 75C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzn dolewałem tak ale przed wczoraj znalazłem wyciek z okolic pompy wody i wymieniłem wczoraj uszczelkę pod nią jak narazie nie kapie i właśnie obserwuję poziom płynu i minimalnie tylko się obniżył ale jest nadal w zbiorniczku a nie jak wcześniej że było sucho.

 

A takie moje pytanie bo po nagrzaniu silnika jest wszystko ok czy tak się zachowuję nieszczelna uszczelka pod głowicą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nagrywaj dobrze te filmy, przy pierwszym musiałem monitor trzymać do góry nogami :norty:

 

te diesle tak dymia po nocy jak mało jezdzic, po miescie itp

ja bym obserwował poziom plynu i narazie nie wpadał w panike :cool2:

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W silniku 150 KM takie objawy dawała nieszczelna chłodniczka recyrkulacji spalin. Można sprawdzić odłączając zawór ERG, albo wzrokowo po zdjęciu przewodu dolotowego powietrza do ERG (będzie widoczna mgiełka w miejscu spalin).Zauważalny ubytek płynu chłodniczego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze jedno pytanie z innej półki jaka powinna być oporność czujnika tem/oleju bo ja mam przy temp zewnętrznej 14C wynosi 4,3 Ohm na teście 7 temp pokazuje mi 10C a temperatura płynu chłodniczego w zbiorniczku 14C czy jest dobry czy nie?

 

I jeszcze drugie pytanie o czujnik ciśnienia oleju jak go sprawdzić czy jest sprawny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK sprawa z czujnikem temp wyjaśniona jest w porządku oraz wykonałem test na co2 brak chemicznej zmiany płynu więc uszczelka pod głowicą myślę że jest dobra więc czas teraz na kąt wtrysku.

Jak sądzicie co najpierw naprawić wtrysk sterujący i potem kąt ustawić czy odrazu ustawić kąt a wtrysk zostawić sobie na później?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 4 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.