Skocz do zawartości

opony letnie


dmc_3

Rekomendowane odpowiedzi

no widzisz, wszystko zależy jak trafisz. 2 opony są dobre i mamy je od początku, 2 z montażu były wymienione na reklamacji. Dostaliśmy 2 nowe sztuki, a po 3 miesiącach znów będą je wymieniać na nowe - bo reklamacja znowu uznana. Przedział 130-160 to masakra. Powyżej i poniżej tej prędkości dało się jeździć, ale czuć było delikatne wibracje. Koła jak były wrzucone na Huntera, to opony były poza wszelką skalą.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ROF pogarszają trakcję, zużycie paliwa, przyspieszenie - wywaliłem to od razu.

Zamiast tego wpadły Hankooki evo2 (z nowymi felgami 19" wyszły taniej niż komplet ROF w aso) i jest bajka.

Właśnie czytając takie głupie opinie na forum się do ROF zraziłem i wywaliłem u siebie w X6. Okazało się, że to bajki. Ja różnicy nie czuję między ROF a nie ROF. Zresztą nie bez przyczyny BMW nie montuje ROFów tylko do eMek. Do cywilnych aut różnica jest nic nie znacząca. A co do wyboru opon, zamiast opon wybierz sobie dobrego wulkanizatora. Ja od dawna już opon jako tako nie wybieram, tylko mówię - chcę najlepsze na deszcz np. i nie narzekam. Aczkolwiek mój wulkanizator na gumach zna się więcej niż "na 4mm bieżnika to pan jeszcze 2 sezony pojeździ" :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ROF pogarszają trakcję, zużycie paliwa, przyspieszenie - wywaliłem to od razu.

Zamiast tego wpadły Hankooki evo2 (z nowymi felgami 19" wyszły taniej niż komplet ROF w aso) i jest bajka.

Właśnie czytając takie głupie opinie na forum się do ROF zraziłem i wywaliłem u siebie w X6. Okazało się, że to bajki. Ja różnicy nie czuję między ROF a nie ROF. Zresztą nie bez przyczyny BMW nie montuje ROFów tylko do eMek. Do cywilnych aut różnica jest nic nie znacząca. A co do wyboru opon, zamiast opon wybierz sobie dobrego wulkanizatora. Ja od dawna już opon jako tako nie wybieram, tylko mówię - chcę najlepsze na deszcz np. i nie narzekam. Aczkolwiek mój wulkanizator na gumach zna się więcej niż "na 4mm bieżnika to pan jeszcze 2 sezony pojeździ" :D

Twój wulkanizator ręce zaciera jak do niego przyjeżdża taki fanboy w lśniącym BMW i każe zrobić. Zapewne wiedząc, że jego klient nie czuje różnicy czy jedzie na runflatach czy na zwykłych gumach, ma świadomość, że cokolwiek Ci poleci, zadziała magia Twojej wyobraźni i będziesz z dumą rozprawiał jakie masz świetne deszczowe gumy i genialnego fachowca.

Komentarze o "głupich opiniach" zostaw dla siebie, choćby dlatego że nie masz bladego pojęcia o czym piszesz.

A w wolnej chwili poczytaj czym jest masa nieresorowana i jaki ma wpływ na parametry, które podałem wyżej - będziesz miał o czym ze swoim gumiarzem pogadać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twój wulkanizator ręce zaciera jak do niego przyjeżdża taki fanboy w lśniącym BMW i każe zrobić. Zapewne wiedząc, że jego klient nie czuje różnicy czy jedzie na runflatach czy na zwykłych gumach, ma świadomość, że cokolwiek Ci poleci, zadziała magia Twojej wyobraźni i będziesz z dumą rozprawiał jakie masz świetne deszczowe gumy i genialnego fachowca.

Komentarze o "głupich opiniach" zostaw dla siebie, choćby dlatego że nie masz bladego pojęcia o czym piszesz.

A w wolnej chwili poczytaj czym jest masa nieresorowana i jaki ma wpływ na parametry, które podałem wyżej - będziesz miał o czym ze swoim gumiarzem pogadać...

Tak się składa, że od 7 lat jeżdżę na torach w różnych wyścigach czy trackdayach. Mojemu wulkanizatorowi ufam w 100%, bo poznałem go właśnie na rajdach i ma dużo więcej doświadczenia niż ja, a patrząc po Twoich wypowiedziach, na pewno więcej niż Ty. Mam 2 nowe beemki z salonu, w obu jeździłem na ROF i bez, przy normalnej jeździe zauważalnej różnicy NIE MA. Możesz ją poczuć, jak ciśniesz do oporu, dlatego np. na tor opon ROF raczej nie wybieram. Przypomnę też, że zawieszenie nowych BMW jest specjalnie dostosowane pod opony ROF. A bajki o masie resorowanej to wiesz, przypomina mi to dyskusje niedawną, jak się ze 2 osoby upierały, że 4x4 jest mniej bezpieczne, bo ma większą masę i gorzej przez to hamuje... :D A jak przyszło do liczb, szybko się okazało, że to, podobnie jak przy twojej masie nieresorowanej, są wartości typu 0.5%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twój wulkanizator ręce zaciera jak do niego przyjeżdża taki fanboy w lśniącym BMW i każe zrobić. Zapewne wiedząc, że jego klient nie czuje różnicy czy jedzie na runflatach czy na zwykłych gumach, ma świadomość, że cokolwiek Ci poleci, zadziała magia Twojej wyobraźni i będziesz z dumą rozprawiał jakie masz świetne deszczowe gumy i genialnego fachowca.

Komentarze o "głupich opiniach" zostaw dla siebie, choćby dlatego że nie masz bladego pojęcia o czym piszesz.

A w wolnej chwili poczytaj czym jest masa nieresorowana i jaki ma wpływ na parametry, które podałem wyżej - będziesz miał o czym ze swoim gumiarzem pogadać...

Tak się składa, że od 7 lat jeżdżę na torach w różnych wyścigach czy trackdayach. Mojemu wulkanizatorowi ufam w 100%, bo poznałem go właśnie na rajdach i ma dużo więcej doświadczenia niż ja, a patrząc po Twoich wypowiedziach, na pewno więcej niż Ty. Mam 2 nowe beemki z salonu, w obu jeździłem na ROF i bez, przy normalnej jeździe zauważalnej różnicy NIE MA. Możesz ją poczuć, jak ciśniesz do oporu, dlatego np. na tor opon ROF raczej nie wybieram. Przypomnę też, że zawieszenie nowych BMW jest specjalnie dostosowane pod opony ROF. A bajki o masie resorowanej to wiesz, przypomina mi to dyskusje niedawną, jak się ze 2 osoby upierały, że 4x4 jest mniej bezpieczne, bo ma większą masę i gorzej przez to hamuje... :D A jak przyszło do liczb, szybko się okazało, że to, podobnie jak przy twojej masie nieresorowanej, są wartości typu 0.5%.

No skoro masz dwie nowe beemki z salonu to szacun, to na pewno robi wielkie wrażenie na dzielnicy :8)

Skoro Ty nie czujesz różnicy, to zapewne faktycznie jej nie ma. W końcu to Ty masz dwie nowe beemki z salonu :)

Co do 4x4 chętnie podjąłbym dyskusję, tak samo jak o masie nieresorowanej, ale Ty i tak wiesz lepiej, w końcu masz dwie nowe nowe beemki z salonu i byłeś na kilku trackdayach "raczej nie na ROF".

Żeby nie zaśmiecać wątku, przyjmijmy, że Ty wiesz lepiej i masz rację, w końcu....

A gdybyś chciał jednak podebatować na tematy powyższe, względnie o moim doświadczeniu, to bardzo chętnie w milszych okolicznościach przyrody, np. w Kielcach w sobotę. Pojeździmy, pogadamy, popytamy kolegów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypomnę też, że zawieszenie nowych BMW jest specjalnie dostosowane pod opony ROF.

 

Plotka, bez zadnego uzasadnienia.

 

Poza tym jak najbardziej podpisuje sie pod tym co napisal af1981, ROF nie maja zalet poza mozliwoscia jazdy po przebiciu, wszystkie pozostale parametry sa gorsze w porownaniu do tradycyjnych opon. Do wad mozna jeszcze dopisac negatywny wplyw na felgi - wibracje przenoszone przez opone na felge aluminiowa (a nie tlumione, jak w tradycyjnych oponach), powoduja zmeczenie materialu i pekanie felg na wewnetrznych rantach.

 

Czy za 225/50/r18 na felgę 8x18 można założyć 245/45/r18?

 

Na lato masz w tym rozmiarze swietne Advany V103 http://www.opony.pl/nazwa-opony/yokohama-advan-sport-v103-225-50-r18-95-w-kz#73187571

 

Zmiana bedziesz pozytywnie zaskoczony, nie ma zadnych przeciwskazan do montazu tradycyjnych opon do Twojego auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vermilion, zanim napiszesz bzdurę, na której potem opierasz błędne opinie, poczytaj trochę :)

 

Na stronie BMW Polska można poczytać wiele rzeczy, dlaczego runflat jest fajny: http://www.bmw.pl/pl/pl/owners/accessories/complete_wheel_sets/runflat/index.html

 

Monty Roberts z BMW Product and Technology communications, powiedział:

run flat tires by their design do have stiffer sidewalls than conventional tires, however, all current BMW models that use run flat tires have suspensions that were significantly developed for use with this technology. We do not recommend replacing run flat tires with conventional tires,” he said, “that deviates away from the original design, safety and suspension calibration technology that the run flats were originally designed for.”
żródło: http://www.autoguide.com/auto-news/2012/05/run-flat-tires-why-you-should-or-shouldnt-buy-them.html

Co znaczy, iż opony ROF mają twardsze boki, ale wszystkie nowe BMW które mają te koła montowana mają zawieszenie właśnie pod to dostosowane. Dodatkowo NIE jest zalecane wymiana opon ROF na zwykłe, bo to ZMNIEJSZA bezpieczeństwo samochodu i zmienia właściwości jezdne.

 

Także tyle jeśli chodzi o forumowe mądrości wyniesione lat 90tych ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vermilion, zanim napiszesz bzdurę, na której potem opierasz błędne opinie, poczytaj trochę :)

 

Na stronie BMW Polska można poczytać wiele rzeczy, dlaczego runflat jest fajny: http://www.bmw.pl/pl/pl/owners/accessories/complete_wheel_sets/runflat/index.html

 

Fajnie, tylko wszystkie te zalety sprowadzaja sie do jednego - do tego, ze opona pozwala na kontynuacje jazdy po przebiciu (i ewentualnie oszczednosci z niewozenia ze soba zapasu). Podobny zestaw zalet moglbym ulozyc, zeby pokazac wyzszosc opon calorocznych nad letnimi/zimowymi :lol:

 

Monty Roberts z BMW Product and Technology communications, powiedział:

run flat tires by their design do have stiffer sidewalls than conventional tires, however, all current BMW models that use run flat tires have suspensions that were significantly developed for use with this technology. We do not recommend replacing run flat tires with conventional tires,” he said, “that deviates away from the original design, safety and suspension calibration technology that the run flats were originally designed for.”
żródło: http://www.autoguide.com/auto-news/2012/05/run-flat-tires-why-you-should-or-shouldnt-buy-them.html

Co znaczy, iż opony ROF mają twardsze boki, ale wszystkie nowe BMW które mają te koła montowana mają zawieszenie właśnie pod to dostosowane. Dodatkowo NIE jest zalecane wymiana opon ROF na zwykłe, bo to ZMNIEJSZA bezpieczeństwo samochodu i zmienia właściwości jezdne.

 

Dobrze, skoro slowa pana po politologii z typowo PR/marketingowym stanowiskiem sa dla Ciebie wykladnikiem, niech tak bedzie.

 

Także tyle jeśli chodzi o forumowe mądrości wyniesione lat 90tych ;)

 

Moja wiedza jest daleka od forumowych madrosci, mam realne doswiadczenie w tej branzy i daleko wyzej w lancuchu niz szeregowy wulkanizator :wink:

 

Podkresle Ci tylko moje stanowisko w sprawie ROF, aby nie bylo nieporozumien, pomysl jest dobry, lezy realizacja, byc moze za 2-3 generacje ten produkt bedzie lepiej dopracowany, na tyle, aby te opony nie byly obarczone tak duzymi kompromisami w strefach, ktore sa dla mnie (byc moze dla Ciebie mniej) wazne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tylko jeszcze dodam, ze osobiscie znam przypadek trzykrotnego pekniecia felg w 5GT wlasnie od uzywania ROF. Felgi oczywiscie OEM, opony z pierwszego montazu.

Po tym jak po pierwszej uznanej reklamacji beemka sie na znajomego wypiela, na wlasny koszt zakupil nowa felge (w ASO, a jakze) i po chwili powtorka z rozrywki w dwoch kolach.

Wywalil ROF, zmienil felgi, kupil normalne opony i temat sie juz nie powtorzyl.

Twierdzi tez, ze komfort jazdy bez porownania na plus normalnych gum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze, skoro slowa pana po politologii z typowo PR/marketingowym stanowiskiem sa dla Ciebie wykladnikiem, niech tak bedzie.

 

Moja wiedza jest daleka od forumowych madrosci, mam realne doswiadczenie w tej branzy i daleko wyzej w lancuchu niz szeregowy wulkanizator :wink:

 

Podkresle Ci tylko moje stanowisko w sprawie ROF, aby nie bylo nieporozumien, pomysl jest dobry, lezy realizacja, byc moze za 2-3 generacje ten produkt bedzie lepiej dopracowany, na tyle, aby te opony nie byly obarczone tak duzymi kompromisami w strefach, ktore sa dla mnie (byc moze dla Ciebie mniej) wazne.

Wyznacznikiem dla mnie są fakty, czyli np. jeśli BMW mówi, że swoje zawieszania dostosowuje pod ROF, a Ty mówisz że jest inaczej to wybacz, ale BMW te zawieszenia robi, więc Twoja wiedza jest dla mnie daleko poniżej szeregowego wulkanizatora. Nie mówiąc już o moim znajomym, który poza byciem właścicielem 2 warsztatów wulkanizacyjnych, posiadaniu kilku aut, w tym paru BMW, testuje wszystko na rajdach, a swoje tezy potrafi mi wyjaśnić argumentami, a nie np. dyskredytowaniem kolesia pracującego dla BMW.

 

Ja tylko jeszcze dodam, ze osobiscie znam przypadek trzykrotnego pekniecia felg w 5GT wlasnie od uzywania ROF. Felgi oczywiscie OEM, opony z pierwszego montazu.

Po tym jak po pierwszej uznanej reklamacji beemka sie na znajomego wypiela, na wlasny koszt zakupil nowa felge (w ASO, a jakze) i po chwili powtorka z rozrywki w dwoch kolach.

Wywalil ROF, zmienil felgi, kupil normalne opony i temat sie juz nie powtorzyl.

Twierdzi tez, ze komfort jazdy bez porownania na plus normalnych gum.

Uderzyłem w E39 kołem ze zwykłą gumą w próg na robotach drogowych i wiem, że gdybym miał ROFa, mógłbym felgę uratowac, a właśnie miękkie opony zwykłe spowodowały dobicie progu do felgi, co na ROFie jest dużo trudniejsze. Więc pewnie w takie bajki wierzysz tylko dlatego, że pasuje do Twojej teorii.

 

Co do komfortu, powiem prosto - miałem w M135i letnie zwykłe 18", założyłem 18" ROF na zimę, a na lato kupiłem 19" zwykłe. Między 18" ROF a nie-ROF róznica jest niezauważalna w komforcie. 19" zwykłe natomiast są OGROMNIE mniej komfortowe niż 18" ROF. W X6, gdzie są całkiem inne profile (F21 mam 30/35, w E71 miałem 55) różnicy w komforcie również żadnej nie czuć. Także skoro to przetestowałem OSOBIŚCIE, a nie zasłyszałem od jakiegoś znajomego, wiem jak jest rzeczywiście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze, skoro slowa pana po politologii z typowo PR/marketingowym stanowiskiem sa dla Ciebie wykladnikiem, niech tak bedzie.

 

Moja wiedza jest daleka od forumowych madrosci, mam realne doswiadczenie w tej branzy i daleko wyzej w lancuchu niz szeregowy wulkanizator :wink:

 

Podkresle Ci tylko moje stanowisko w sprawie ROF, aby nie bylo nieporozumien, pomysl jest dobry, lezy realizacja, byc moze za 2-3 generacje ten produkt bedzie lepiej dopracowany, na tyle, aby te opony nie byly obarczone tak duzymi kompromisami w strefach, ktore sa dla mnie (byc moze dla Ciebie mniej) wazne.

Wyznacznikiem dla mnie są fakty, czyli np. jeśli BMW mówi, że swoje zawieszania dostosowuje pod ROF, a Ty mówisz że jest inaczej to wybacz, ale BMW te zawieszenia robi, więc Twoja wiedza jest dla mnie daleko poniżej szeregowego wulkanizatora. Nie mówiąc już o moim znajomym, który poza byciem właścicielem 2 warsztatów wulkanizacyjnych, posiadaniu kilku aut, w tym paru BMW, testuje wszystko na rajdach, a swoje tezy potrafi mi wyjaśnić argumentami, a nie np. dyskredytowaniem kolesia pracującego dla BMW.

 

Ja tylko jeszcze dodam, ze osobiscie znam przypadek trzykrotnego pekniecia felg w 5GT wlasnie od uzywania ROF. Felgi oczywiscie OEM, opony z pierwszego montazu.

Po tym jak po pierwszej uznanej reklamacji beemka sie na znajomego wypiela, na wlasny koszt zakupil nowa felge (w ASO, a jakze) i po chwili powtorka z rozrywki w dwoch kolach.

Wywalil ROF, zmienil felgi, kupil normalne opony i temat sie juz nie powtorzyl.

Twierdzi tez, ze komfort jazdy bez porownania na plus normalnych gum.

Uderzyłem w E39 kołem ze zwykłą gumą w próg na robotach drogowych i wiem, że gdybym miał ROFa, mógłbym felgę uratowac, a właśnie miękkie opony zwykłe spowodowały dobicie progu do felgi, co na ROFie jest dużo trudniejsze. Więc pewnie w takie bajki wierzysz tylko dlatego, że pasuje do Twojej teorii.

 

Co do komfortu, powiem prosto - miałem w M135i letnie zwykłe 18", założyłem 18" ROF na zimę, a na lato kupiłem 19" zwykłe. Między 18" ROF a nie-ROF róznica jest niezauważalna w komforcie. 19" zwykłe natomiast są OGROMNIE mniej komfortowe niż 18" ROF. W X6, gdzie są całkiem inne profile (F21 mam 30/35, w E71 miałem 55) różnicy w komforcie również żadnej nie czuć. Także skoro to przetestowałem OSOBIŚCIE, a nie zasłyszałem od jakiegoś znajomego, wiem jak jest rzeczywiście.

 

Powiedzial Slawomir vel. Macierewicz.

Ja się poddaję :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie , maly OT, ale warto obejrzeć film o roznieca pomiędzy letnimi, zimówkami i całorocznymi oponami.

Co roku takie filmiki się pojawiają, ale to raczej dla amerykanów niż dla Polaków. U nas widziałem problem jest typu, po co mam zmieniać opony, lepiej cały rok mieć założone zimówki :) Swoją drogą, nie zauważyłem, żeby opona zimowa miała jakąkolwiek przyczepność na lodzie.

 

Przy okazji, warto też rozprawić się z mitem, że od 7 stopni opona zimowa ma lepszą przyczepność na drodze, bo nie ma. Ja nadal jeżdżę na letnich i jest całkiem dobrze, zwłaszcza jak w dzień jest +10 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba być wyjątkowym ignorantem żeby pisać że opony zimowe mają taką samą przyczepność na lodzie jak letnie.

Sławomir widziałeś ten film? czy klepiesz tylko posty? Piszesz o 10 stopniach na plusie z tego co sobie przypomina było też i 10 na minusie,

Dlaczego nir zmieniłeś jeszcze kół na zimowe? zaprzyjaźniony wulkanizator pojechał na wakacje? może jeździsz kilka kilometrów do pracy, zawsze tą samą drogą którą od lat znasz i nic cię tam nie zaskoczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.