Skocz do zawartości

Jakie zimowki, zeby byly miekkie i ciche?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W zimówki władowali mi po 2,4 ( letnie mam 2,6 ) - puki co.

Wczoraj leciałem 210 na obwodnicy i było dobrze - przód mam sottozero2 a tył sottozero3 bo tył są roczne nowszy model już był.

 

Co do toyo t1r to rzeczywiście są miękkie - fajnie, bo nie piszczą - ale nie wziąłbym ich ponownie.

Teraz mam te P Zero - ale muszę sprawdzić czy Nero czy Rosso - czy są miękkie - nie wiem w sumie ... na pewno twardsze niż t1r

XL nie mam ale mam Vkę - właśnie dla ścianek i mocniejszej konstrukcji - jak wcześniej wspomniałem.

Zresztą czy brać letnie miękkie czy twarde to odwieczny dylemat - następne letnie wezmę dla odmiany Piloty Sporty albo Super Sport - choć letnich tak szybko nie zajeżdżam jak zimówek.

 

Mówisz, że polecasz ciśnienie jak w letnich puki co ?

  • Odpowiedzi 67
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

cisnienie 2.2 to kpina,

 

min 2.4przod/2.5tyl ewentualnie 2.4/2.6

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

Tył lżejszy i przy większym ciśnieniu będzie latał na nierównościach jak żyd po pustym sklepie - chyba, że w 4 osoby ciągle jeździsz.

Ja daje po równo jeśli już - a raczej z tyłu wożę tylko marynarkę i teczkę.

Przypuszczalnie dopompuje jeszcze.

Opublikowano

nie chce mi sie isc na naklejke patrzec ale tam chyba jest ze na tyl ma byc wieksze, pewny nie jestem

ja mam 2.4/2.5 w setupie zimowym i nic mi nie lata ;)

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano
Spoko - tak, jeśli dobrze pamiętam to jest niby na tył więcej ale ty nie masz kombiaka chyba.
Opublikowano
turasa nie mam racja, jak nie zapomne to zobacze co u mnie na naklejce jest ;) zimno nie chce sie wychodzic specjalnie :cool2:

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

Jak to nie jest podpucha, to nie wiem co to jest.

Inaczej bym tego po prostu nie okreslil.

Zaloz sobie kola od Ursusa, bedziesz mial profil jak marzenie, dodatkowo bieznik terenowy w sam raz na zime.

 

Uswiadomie Cie tylko, ze profil jest procentowo liczony od szerokosci kola, wiec 225/45 bedzie jednak duzo wyzsze niz 205/45 o czym, jak moje doswiadczenie pokazuje, malo kto wie.

Opublikowano

Nie wiem czy coś przeoczyłem ... ale było coś o wysokości 205 45 vs 225 45 ?

Wiadomo, że nie będą równe ...

Opublikowano

Ta, na poczatku cos autor wypisywal, ze ponizej 55 nie schodzi, tak jakby 55 to byla jakas magiczna liczba wyrazona w centach.

Pewnie mial doswiadczenia z malucha, ktore rzutowaly na tym wyborze.

Opublikowano

 

Nokiany rewelacja mam juz 4 zimy to jest bedzie 5. NIGDY lepszych opon nie miąłem wyciągają z głębokiego śniegu i nie zdarzył mi się nie kontrolowany poślizg na nich.. pewnie się też hamuje. Mam też służbowe opony i mam z czy porównywać. Ja zdecydowanie polecam. Tylko jedna rzecz ... JEDYNIE produkcji FIŃSKIEJ warto poszukać bo z tej ruskiej fabryki to różnie bywa znajomy kupił a potem miał cholerny problem z wyważeniem ( może przypadek) ale ja takiego nie miałem... Dodatkowo fajny miernik ścieralności zastosowali... kupowałem jak miały 48 mm a teraz jest 46 na wszystkich :D

 

Dzieki za opinie - zdecydowalem sie niestety mieli rosyjskie, zamowilem - czytałem gdzies ze fabryka w Rosji jest jedna z nowoczesniejszych (choc nie wiem czy to prawda) wiec liczę ze problemow nie będzie. Dzis jade zmienic wiec jak bedzie jakis problem z wywazeniem to bede od razu widzial i ich nie kupie.

 

nie ma za co oby się dobrze sprawowały. To podobno prawda z tą fabryką, poza tym wiesz Nokian firmuje nazwą te opony z ruskiej fabryki więc w kolano by sobie nie strzelili robiąc lipę. Niestety jak szukasz Fińskich to one sa najczęściej koło 100 droższe czemu cholera to wie. Daj znać jak ci się jeździ na tych oponkach. Szerokości życzę :D

 

 

Jeżdżę od wtorku, jak na razie złego słowa powiedzieć nie mogę. Duży plus jeśli chodzi o komfort - na krakowskich dziurach zachowują się zdecydowanie lepiej niż runflaty. Nie zauważyłem/wyczułem bicia na kierownicy - jak na razie do 140 km/h. Jak przejadę się autostrada to sprawdzę przy wyższych prędkościach. Za to duży minus jeśli chodzi o serwis... jak zobaczyłem jak "fachowiec" zasadza się z łyżka do ściągania runflatow bo akurat maszyna była zajęta bo drugi ściągał oponę z drugiego kola to mnie zamurowało.... na szczęście zobaczył ze idę w jego kierunku wiec grzecznie odłożył łyżkę...

 

Pytanko... ile pompujecie te opony... mi napompowali 2.2 bara - nie wiem czy nie za mało...

Opublikowano

ja pompuje 2,4 przód i 2,5 tył. tak po prostu w zimę zawsze pompuje i nie narzekam. choć podobno na zime warto trochę spuścić do 2,2 ( jak jest śnieg) tak jak piszesz.

z tymi warsztatami to wszędzie tak samo jak się swojego zaufanego nie ma :D

BUNIA :)
Opublikowano

To nie chodzi żeby spuszczać bo jest śnieg tylko jak się zakopiemy w czymkolwiek czy to piachu czy śniegu to się upuszcza ciśnienia.

Ja daje tyle ile jest na tabliczce po otwarciu drzwi czasami trochę mniej.

Opublikowano
oprócz sniegu wazne jest jeszcze ciśnienie atmosferyczne, temperatura na zewnątrz i np czy asfalt jest mokry bo jest inne tarcie ;) ... ile by się nie nadmuchalo to i tak to będzie w oponie płynie rosło i opadało ciśnienie
BUNIA :)
Opublikowano

Wracając do Nokianów to również w tym roku wymieniłem i kupiłem z ruskiej fabryki. Początkowo rewelacja, ale po wjechaniu na autostradę przy trójce ludzi z bagażami i prędkości powyżej 140 km/h trochę mało pewnie sie czułem. Auto tak jakby pływało, drgania jakieś większe, jakoś tak inaczej niż przed zmianą. Podjechałem na stację i dobiłem powietrza na 2.5 bara na przód i 3 na tył i po problemie (wulkanizator nadmuchal mi po 2.1 na przód i tył). Póki co opony spisuja się rewelacyjnie, ale trudno sie wypowiedzieć bo śniegu jeszcze nie widziały. Dodam tylko, że to opona o szerokości 205 na 16 calowej feldze.

 

Szukając tych opon czytałem wcześniej sporo o Nokianach i gdzieś ktos włąsnie wspominał, ze ważne jest, aby nie kombinować za dużo z ciśnieniem i nabić tak, jak piszą na tabliczce na słupku drzwi. Dla przypomnienia dla opony o której wspominam, czyli r16 205/55 91H M+S pompujemy 2.3 przód oraz 2.7 tył przy czym jechac samochodem moga max 4 osoby. Gdy zakładamy że jechać będzie komplet ludzi jeszcze z bagażami to pompujemy 2.8 oraz 3.3. (odpowiednio przód i tył). ja wybrałem wartość pośrednią i opona spisuje się bardzo dobrze.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.