Skocz do zawartości

e46 330D M57N - słabe ciśnienie w kolektorze od dołu


morphi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Tak jak w temacie, oraz jak widać na poniższym filmie, nie ma odpowiedniego doładowania od dołu, pacjent M57N 2004r (Euro4) turbina sterowna elektronicznie:

- sterownik turbiny (został naprawiony - lekki luz, ale nie było z nim nic złego poza lekkim luzem)

- egr ma nowy zaworek pierburg - próbowałem na odłączonym to samo

- przepływomierz?? (próbowałem jedynie na odłączonym efekt ten sam, nic się nie zmienia aczkolwiek nie próbowałem podmieniać na nowy)

- silnik od kupna nie miał już klapek tak więc nie wykluczam, że problem ten jest po stronie braku klapek, bo jak sie czyta w nowszych rocznikach one odpowiadały za dynamikę na niższych obrotach

- turbina jest sprawna, geometria chodzi bez oporu

- dolot jest szczelny, chociaż jeśli był by to problem nieszczelności to na wyższych obrotach również by nie domagało ciśnienie ?

 

 

Jakieś sugestie co mogę jeszcze sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik masz z tyłu za kolektorem przy samej ścianie grodzikowej... raczek podmianka..lecz wyjmij go pierw i sprawdz czy nie zawalony nagarem .... przedmuchaj...

 

albo zrób tak... wejdz w inpa... e46... wybierz silnik np M47TU i engine...(kluczyk na zapłon auto NIE URUCHOMIONE!) i włącz F...któryś tam od 1 do 5 bodajże podgląd parametrów tam gdzie robi się live data i na samej górze gdzie jest turbo bedzie podane ile wskazuje czujnik(na włączonym silniku tego nie sprawdzisz bo Ci pokaże już pracę ile dmucha i ile oczekuje ECU)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik masz z tyłu za kolektorem przy samej ścianie grodzikowej... raczek podmianka..lecz wyjmij go pierw i sprawdz czy nie zawalony nagarem .... przedmuchaj...

 

albo zrób tak... wejdz w inpa... e46... wybierz silnik np M47TU i engine...(kluczyk na zapłon auto NIE URUCHOMIONE!) i włącz F...któryś tam od 1 do 5 bodajże podgląd parametrów tam gdzie robi się live data i na samej górze gdzie jest turbo bedzie podane ile wskazuje czujnik(na włączonym silniku tego nie sprawdzisz bo Ci pokaże już pracę ile dmucha i ile oczekuje ECU)

 

jakbyś nie zauważył to mowa cały czas o m57n, kłania się lekcja czytanie ze zrozumieniem!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że masz EU4, turbo sterowane elektrycznie i klapki w kolektorze również.

Odłącz kostkę elektryczną od sterownika klapek w kolektorze dolotowym i zobacz czy coś się zmieni.

Pozdrawiam,

Mateusz


Najnowsze Mapy do Nawigacji 2014

http://chomikuj.pl/MapyNaviBMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale w jakim celu ma odlaczyc wężyk z gruszki ?

obecnie komp steruje sobie gruszką która niczym nie rusza (wczesniej ruszała klapkami) więc to bez znaczenia, czy masz podłączone podciśnienie czy nie

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znaczy ktos to zdemontował w całosci po wyjeciu klapek, ale stasiu nie oznacza to ze kazdy ma tam wkręcać wkręty :nienie:

nie jest to konieczne, mozna zaostawic caly osprzęt a jedynie wyjąc klapki, wkręcić zaślepki, wówczas gruszka bedzie sobie chodzić wedle uznania ;)

 

a ten słynny Mirek handlarz przedsiebiorca co serwisował twoją srebną strzałe stasiu zanim ją kupiłeś oczywiście :norty: , opchnął gruszkę aby mieć na plaka ;)

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie o tym mówię.

Koledzy nie czytaja ze zrozumoieniem co napisałe i wprowadzają zamieszanie.

EU4 ma zawsze klapki sterowane silniczkiem krokowym. Mam to związek z szybszą reakcją i poprawą jakości spalin.

Znam przypadek że właśnie ten silniczek się uszkodził i wprowadzał DDE w błąd przez co nie było pełnej mocy.

Odłącz, sprawdź i daj znać czy jest poprawa.

Pozdrawiam,

Mateusz


Najnowsze Mapy do Nawigacji 2014

http://chomikuj.pl/MapyNaviBMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.