Skocz do zawartości

Brak mocy. Wycięcie katalizatora BMW e46 318D 2002 rok


adiskater5

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam mały problem, chciałem wykręcić katalizator w BMW e46 318d ( rok 2002nie na comon rail ) i go wyciąć tylko czy po wyrzuceniu katalizatora komputer nie bedzie pokazywał mi jakieś błędu. Chciałbym się dowiedzieć ile jest sond lambda w wydechu w moim modelu i czy są dwa katalizatory czy jeden. Pozdrawiam i bardzo proszę o odpowiedź.

Edytowane przez adiskater5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Na pewno masz 2 katalizatory, sonda chyba było dopiero od 2003 roku, nawet diagnozowałem M47N 318d bez katalizatora zawyża trochę ciśnienie doładowania może dlatego że jest większa bezwładność wirnika w turbo, lekkie przeładowanie nie powoduje wejścia w tryb awaryjny, nie musisz usuwać oba katalizatory, wystarczy jak ten pierwszy, zaraz za turbo tylko, nie zostawiaj pustej puszki ponieważ będzie nieprzyjemny dźwięk silnika, lepiej wyciąć i wstawić rurę o takiej samej średnicy lub co niektórzy aby stłumić świst turbo montują tłumnik , na allegro sa dostępne downpipe ale cena jak dla mnie jest przesadna jak za zwykłą rurę z tłumnikiem drgań.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie - dlaczego się chcesz pozbyć katów?

Niektóre osoby mogłyby się zabić, skacząc z poziomu swojego "ego" na poziom swojego IQ

..............................................................................................

Freude am fahren


Moje auto - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=190785

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A pewnie dlatego że mogą być przytkane lub była awaria turbiny i zalało olejem katalizatory, a od tego do poważniejszej awarii bliska droga.........
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Same się nie przytkały. Jeśli padła turbina to ok, rozumiem. Jeśli z innego powodu - zastanawiam się z jakiego.

Niektóre osoby mogłyby się zabić, skacząc z poziomu swojego "ego" na poziom swojego IQ

..............................................................................................

Freude am fahren


Moje auto - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=190785

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem te BMW całkiem niedawno i mam problem z brakiem mocy. Auto tak jakby się dławiło. Pompa wtryskowa po regeneracji. Auto już było u trzech mechaników. Jeden mi kazał kupić nowy silnik bo jak to on powiedział te silniki są tanie :shock: . Sam przeczyściłem EGR i po czyszczeniu tak jakby auto nabrało troche więcej mocy ale dalej było słabe. Właśnie od czasu czyszczenia EGR zaczął więcej palić. Poza tym turbinę słychać tylko czasem i to przez krótką chwilę, nie ma tak zwanego świstu turbo. Ostatnio odkryłem że chyba nie ma u mnie w ogóle elektrozaworu turbiny :shock: wydaje mi się że powinien być w tym miejscu które zaznaczyłem na foto http://i59.tinypic.com/dww4l2.jpg. Bardzo proszę o odpowiedź czy tu powinien być ten elektrozawór ?

Z tego co znalazłem w internecie wszystko powinno wyglądać tak razem z elektrozaworem którego prawdopodobnie u mnie nie ma. Tylko mój silnik nie jest na Common Rail nie wiem czy ma to jakieś znaczenie. Pozdrawiam http://i60.tinypic.com/j75iy9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Rozkręć pokrywę silnika dwa kołki z przodu na kierownicy powietrza i dwie śruby na górze pokrywy i jedna koło wlotu powietrza do obudowy filtra koło przepływomierza,

ale w M47 zawór jest koło turbiny a w zasadzie pod nią bez rozkręcenia, go nie ciężko go zauważyć, ale na pewno jest, czy sprawny nad tym się zastanów a najlepiej podepnij pod komputer jak by go nie było to odrazy wyskoczy błąd, w pierwszej kolejności to wymień wszystkie węże podciśnieniowe od turbo i egr, zaślep chwilowo egr blacha wyciętą na złączu miedzy rurą doprowadzającą spaliny do egr a samym EGR, jak nagle odzyska moc to będziesz miał winowajcę, ale możne tez go otwierać z powodu właśnie zapchanego katalizatora, ale często bywa że sprężyna w egr jest już zmęczona lub połamana i nie wytrzymuje ciśnienia i puszcza spaliny, za dużo w stosunku do powietrza dlatego hamuje moc, proponuje tez sprawdzić przepływomierz też jest przyczyna braku mocy, na 5 biegu pedał gazu w podłogę i chwilowe spalanie na liczniku

powinno być koło 16litrów /100KM przepływomierz to trzeba sprawdzać programowo np DIS najgorszym wypadku padła turbina.....

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=EU51&mospid=47629&btnr=11_2230&hg=11&fg=45&lang=pl

a tu inne części sobie zobacz:

http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=EU51&mospid=47629&lang=pl&hg=11&fg=45

Edytowane przez Din76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No powinnien być w tym miejscu. Według realoem jest

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=EL51&mospid=47659&btnr=11_2230&hg=11&fg=45

 

A jak masz to teraz podłączone?? Tylko przez ten zbiornik??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W M47 jest w innym miejscu to jest 318d nie comon rail tylko pompa vp44 i jest w tym samym miejscu co w starszym modelu przed liftem a tam jest prawie pod turbiną przykręcony do silnika tylko zbiornik podciśnieniowy jest przykręcony do ścianki komory silnika
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz właśnie są tylko podpięte dwa wężyki do tego plastikowego zbiorniczka. Muszę się wziąć za rozkręcanie wszystkich plastików od silnika. Kolega ma też program na kompie do BMW to jutro może podepnę i zobaczę czy nie ma żadnych błędów. A co do turbiny to ciężko jest się do niej dostać ? :8)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaślep chwilowo egr blacha wyciętą na złączu miedzy rurą doprowadzającą spaliny do egr a samym EGR, jak nagle odzyska moc to będziesz miał winowajcę, ale możne tez go otwierać z powodu właśnie zapchanego katalizatora, ale często bywa że sprężyna w egr jest już zmęczona lub połamana i nie wytrzymuje ciśnienia i puszcza spaliny, za dużo w stosunku do powietrza dlatego hamuje moc,

 

A jeżeli mógłbym zapytać czy to jest rura odprowadzająca spaliny do EGR ? Jeżeli tak to z której strony ją zaślepić i czy wężyk od podciśnienia też zaślepiać ? Dodam jeszcze że EGR u mnie otwiera się nawet jeżeli auto stoi i nie dodaje gazu. http://i60.tinypic.com/2eoz87c.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powtórze to ostatni raz:

 

Egr na wolnych obrotach sam się wysuwa i zasuwa przy ORI ZAWORKU PODCIŚNIENIA TZN TYM Z TĄ METALOWĄ OBEJMĄ... natomiast przy kupionym zaworku z alledrogo Pierburga... EGR na wolnych obrotach jest uchylony(nie pracuje) sprawdzane już na 3 autach... pracuje dopiero po dodaniu gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stasiu ale komu te bzdury powtarzasz ?

 

do dzisiaj nie rozumiesz zasady działania egr

egr na wolnych pracuje cały czas, po dodaniu gazu, lekkim przyspieszaniu(przy małych obrotach i naprawde delikatnym muskaniu gazu) potrafi dopuszczać spaliny ale przy normlnym/mocniejszym przyspieszaniu zawsze sie zamyka

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Normalnie wytnij krążek z blachy cienkiej i między rurę a zawór egr pod tą opaską skręcaną wsuń przecież do środka ci nie wleci (jak odpowiednią wytniesz)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak się egr zaślepi krążkiem z blachy to nie ma potrzeby odłączać wężyka podciśnienia, spaliny i tak nie mogą się dostać do układu dolotowego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.