Skocz do zawartości

Koniec turbo? (Filmik)


Rura

Rekomendowane odpowiedzi

Wywalenie oleju na zewnątrz rury jest SKUTKIEM, przyczyną jest to, że turbina puszcza olej. Jak przykręcisz śrubę to olej pewnie znajdzie ujście gdzie indziej. Jeśli samochód ma moc, nie dymi, nie wyje to ja na Twoim miejscu jeszcze bym z tym jeździł. Zależy też jeszcze ile tego oleju puszcza. Nie słyszałem jeszcze o rozbieganiu tego silnika więc na Twoim miejscu zregenerowałbym turbo jakby olej leciał już mocno albo jakby samochód stracił moc, wył czy coś takiego.

Istnieje duże prawdopodobieństwo, że za "zawieszanie się" turbiny odpowiadają zapieczone łopatki zmiennej geometrii - sprawdź to. No i trzeba pamiętać, że zapieczone łopatki to też skutek, wypadałoby znaleźć i wyleczyć przyczynę.

http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mocy nie traci, idzie lepiej niz nie jedna 3.0d :twisted: tyle ze wypluwa ten olej na polaczeniu z IC, lekko swiszcze przy 2tys. no i te lopatki...w kazdym badz razie chyba lepiej ja zregenerowac bo i tak mnie to czeka a im wczesniej tym lepiej chyba.. dodam ze po 6tys dolalem pol litra oleju..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dużo... cały olej wywala Ci rurą do IC? Na regenerację uważaj, mi chyba się udało, innym też ale są osoby, którym regenerowane turbo padło bardzo szybko. Chyba koledze amsat padło zaraz po wyjeździe z zakładu (jeśli źle zapamiętałem nick to mnie popraw amsat ;P).

 

No a tak poza tematem to 2.0d po chipie raczej nie ma szans żeby szło lepiej niż zdrowe E90 3.0d :wink:

http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dużo... cały olej wywala Ci rurą do IC? Na regenerację uważaj, mi chyba się udało, innym też ale są osoby, którym regenerowane turbo padło bardzo szybko. Chyba koledze amsat padło zaraz po wyjeździe z zakładu (jeśli źle zapamiętałem nick to mnie popraw amsat ;P).

 

No a tak poza tematem to 2.0d po chipie raczej nie ma szans żeby szło lepiej niż zdrowe E90 3.0d :wink:

mam e60 525d :wink: w kazdym razie dzieki. dzis wymienialem oponki u kolesia co ma 525d e60, polecil jakis zaklad co u nich regenerowal i poleca, musze sie do nich wybrac...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serio. No właśnie sądzę, bo rozmawiamy o E90, piszesz że 2.0d po chipie jest szybsze niż 3.0d więc rozumiem, że porównujesz E90 2.0d chip do E90 3.0d. Ale jednak okazuje się, że masz na myśli 2.5d a nie 3.0d co robi ogromną różnicę a w ogóle to mówisz o cięższej E60, daj spokój... :)
http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ważne jaki silnik jeśli są takie a inne objawy to turbo siada i tyle .

Lepiej wymienić niż czekać aż pierdyknie do końca .

Co do wymiany i regeneracji to bbrys ma rację czasem się uda a czasem nie i są duże problemy i strata czasu i nerwów .

Przy wymianie turbiny ważne jest wymienienie i uszczelnienie przewodów dolotowych i czasem turbo jest dobrze regenerowane ale montaż ch ..jowy i dlatego wszystko się komplikuje . Turbiny mitsubishi wg wielu zakładów są nie do regenerowania . Robią to ale to loteria . Gareta łatwiej jest regenerować .

Ogólnie zmienna geometria turbiny jest trudna do ustawienia po regeneracji i sterowniki są praktycznie nie do programowania dlatego czasem lepiej kupić nową za 3500 zł. i mieć święty spokój na następne kilkaset km.

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bylem dzis w serwisie i facet mi powiedzial ze jedna z przyczyn siadania turbo jest nie wymienianie odmy ktora powinna sie wymieniac codruga wymiane oleju czyli co 50tys km. Polecil mi najpierw wymienic odme koszt za sam wklad wraz z uszczelkami to 147zl, gdyz u mnie nie kopci, wszystko ladnie ciagnie a sama turbine sprawdzic podpinajac pod kompa i sprawdzic jej sterownosc. do tego polecil czyszczenie kanalow dolotowych, a dopiero na sam koniec wymieniac/regenerowac turbine. tak tez zrobie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ktos pisal ze czeka az sie samo rozleci turbo wczesniej nie warto ruszac. Musze ostrzedz ze po rozlecianej turbinie masz wieksze prawdopodobienstwo ze w przyszlosci przekreca sie panewki. Jezeli slychac to lepiej zrobic odrazu a nie czekac az staniesz w drodze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ciemno szkoda cokolwiek robic (subiektywnie dla jednej osoby wyje dla innej swiszcze/gwizda). Szczegolnie na forum trudno komus podpowiedziec.

 

Najlepiej podjechac do kogos zaufanego niech sprawdzi luzy na wirniku i po takiej ocenie mozna sie zastanawiac co robic.

Osobiscie polecam zakup nowej jak pisze czesc uzytkownikow forum.

 

Ja regenerowalem i teoretycznie niemam powodow do narzekan. Turbina chodzi cichutko, niebierze oleju itp, ale charakterystyka sie zmienila. Jest wieksza turbodziura i to efekt regeneracji (niewiem, czy to wina zlego wyregulowania sterownika, czy zmian mechanicznych w turbine po procesie regeneracji, ale niejest jak w serii)

 

Ponownie bralbym nowa (chyba, ze ktos ma plany sprzedazy w niedlugim okresie czasu to regeneracja ma sens)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

mi padła w niedziele i tak wygląda:

 

Chce regenerować. tylko są dwie możliwości.

Albo regeneracja tej albo kupno po regeneracji za 1000zł i oddanie mojej w zamian. wiele firm coś takiego oferuje. jak np tu:

http://allegro.pl/turbina-turbosprezarka-bmw-320d-e90-e91-150km-2-0-i4824413346.html

 

Nie wiem co zrobić jeszcze.

Druga sprawa to dlaczego nagle padła? Predzej żadnych objawów. Braku mocy, gwizdów świstów itp.

Jedynie na minute przed śmiercią turbiny zaczęła głośno wyć jak syrena.

Zaciągnęła troche oleju. Cały dolot jest mokry od oleju.

 

Co mogło być przyczyną??

Sprzedam do e90: Nerka prawa przed lift, lekko uszkodzony błotnik przed lift, Zderzak po lift z otworami na spryski

do e46: mała szybka drzwi tylnych, klamka polift,

http://olx.pl/oferta/nerka-grill-bmw-e90-prawa-CID5-ID5ZuhN.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbo regenerowane zazwyczaj jest piaskowane, widać ślady przy krawędziach i na numerach seryjnych np. są mniej czytelne, do tego u mnie malowali śruby lakierem, jako plomba gwaranccyjna, cobym nie kręcił sztangi ;). Co do regeneracji to polecam zakłady które moga turbo wyważyć w zakresie prędkości od 0 - 200 000 obrotów na minutę inaczej szkoda zachodu i pieniędzy, w swoim poprzednim aucie regenerowałem garreta z VNT dałem za to 1000 zł przez 5 tyś km nie słyszalna była, potem świst wrócił ale nie jest to wina złej regeneracji itd tylko tego że nie została usunięta usterka która spowodowała wywalenie turbo, lejące wtryski itd, umnie była głowica pęknięta, mogą osadzić drobinki na wirnikach ten zaczyna bić bo nie jest wyważony, dostaje potem łożysko ślizgowe i zaczyna się wycie, rzyganie olejem itd.,
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lejące wtryski mogą być przyczyną padnięcia turbiny ?

Sprzedam do e90: Nerka prawa przed lift, lekko uszkodzony błotnik przed lift, Zderzak po lift z otworami na spryski

do e46: mała szybka drzwi tylnych, klamka polift,

http://olx.pl/oferta/nerka-grill-bmw-e90-prawa-CID5-ID5ZuhN.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takie awarie chyba z przyczyn losowych czy z powodu pecha się nie dzieją co ? :D

Sprzedam do e90: Nerka prawa przed lift, lekko uszkodzony błotnik przed lift, Zderzak po lift z otworami na spryski

do e46: mała szybka drzwi tylnych, klamka polift,

http://olx.pl/oferta/nerka-grill-bmw-e90-prawa-CID5-ID5ZuhN.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Co mogło być przyczyną??

 

Nie bierz tego do siebie, ale moze przyczyna jest fakt, ze Twoj samochod nie ma 110k km tylko co najmniej 3x tyle?

Sprezyna w McPersonie tez ci pekla ostatnio...

 

U mnie przy 200k km wirnik nie ma zadnego luzu.

 

Jesli chcesz tym samochodem jezdzic jeszcze ze 3 lata to kup nowa turbine, nawet jakbys mial jesc chleb ze smalcem przez 3 miesiace.

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ile samochód ma przebiegu chyba zostało wyjaśnione tak mi sie wydaje:P 15 tys km temu tez wirnik nie miał żadnego luzu bo sprawdzałem.

Według BMW stan licznika sie zgadza po vinie :P

No ale do konca nikomu nie moża wierzyć.

 

Słyszał ktoś o firmie z wrocławia co regeneruje turbiny pod nazwą: TURBO JULITA ?

http://www.turbojulita.pl/

 

Czy może lepsza jest ta firma?

http://allegro.pl/turbina-turbosprezarka-bmw-320d-e90-e91-150km-2-0-i4824413346.html

doradzicie coś ?

Sprzedam do e90: Nerka prawa przed lift, lekko uszkodzony błotnik przed lift, Zderzak po lift z otworami na spryski

do e46: mała szybka drzwi tylnych, klamka polift,

http://olx.pl/oferta/nerka-grill-bmw-e90-prawa-CID5-ID5ZuhN.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jesli chcesz tym samochodem jezdzic jeszcze ze 3 lata to kup nowa turbine, nawet jakbys mial jesc chleb ze smalcem przez 3 miesiace.

 

Jakbym kupił nową to bym chyba wgl chleba nie jadł przez rok :D

Sprzedam do e90: Nerka prawa przed lift, lekko uszkodzony błotnik przed lift, Zderzak po lift z otworami na spryski

do e46: mała szybka drzwi tylnych, klamka polift,

http://olx.pl/oferta/nerka-grill-bmw-e90-prawa-CID5-ID5ZuhN.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Witam, proszę o pomoc sprawa związana jest z turbo. Podczas otwierania drzwi kierowcy lub wciskania sprzęgła słyszałem jakiś dźwięk pod maska. Po sprawdzeniu okazało się że to turbo, a dokładnie dźwignia pod sterownikiem turbo jest luźna. Moje pytanie czy to w czymś przeszkadza czy to oznacza ze turbo się kończy. Chciałbym wysłać zdjęcie ale jeszcze nie wiem jak to się robi musze doczytać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.