Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam taki problem, ze jedna polowka (konkretnie prawa strona) bardzo nierowno pracuje (telepie calym samochodem) i zle spala, bo smierdzi niedopalonym paliwem z wydechu. Jest tak, ze po odlaczeniu przeplywomierza, sondy, badz czujnika tego co idzie od ostatniej swiecy chyba do czujnika polozenia walka rozrzadu, nie ma zadnej roznicy w pracy silnika. Natomiast gdy odlacze ktorys z w/w po drugiej stronie silnika, to silnik natychmiast albo gasnie albo ledwo co pracuje, czyli reakcja jest. Co to moze byc? Dodam, ze sonda na pewno dziala, bo sprawdzalem juz miernikiem napiecie na wtyczce przy kompach. Probowalem tez zmienac komputery (bo mam jeden zapasowy - kupilem przy okazji za grosze :) ) i nic to nie pomoglo. Ktos ma jakies pomysly gdzie szukac usterki? Dodam jeszcze, ze swiece i przewody WN mam nowe.

Pozdrowki

Ernest

Opublikowano
stawiam na przepływomierz... innych czujników nie ma sensu odłączać...

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Opublikowano
Czyli gdy nie dziala przeplywomierz, to inne czujniki nie maja wplywu na prace silnika? Zamienie przplywomierze jutro wieczorem, i dam znac czy jest jakas reakcja :)
Opublikowano
Czyli gdy nie dziala przeplywomierz, to inne czujniki nie maja wplywu na prace silnika? Zamienie przplywomierze jutro wieczorem, i dam znac czy jest jakas reakcja :)

 

uszkodzony przepływomierz najbardziej zakłóca prace silnika...

Ja np: nie mam sond L i silnik działa prawie idealnie...

M.

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Opublikowano

Zamienilem przeplywomierze i niestety nadal to samo :( Zastanawiam sie czy moze ktorys przekaznik nie walnal, tylko ktory to moglby byc?

 

Pozdrowki

Ernest

Opublikowano
Zamienilem przeplywomierze i niestety nadal to samo :( Zastanawiam sie czy moze ktorys przekaznik nie walnal, tylko ktory to moglby byc?

 

Pozdrowki

Ernest

 

Czujniki nie posiadają przekaźników...

 

Tak samo?? czyli jak odłączysz po zamianie przepływomierz prawy to nie ma różnicy a jak odłączysz lewy to silnik gaśnie...??

 

a co z silnikiem krokowym od przepustnicy?? może jest zatarty i nie domyka...

proponuje zobaczyć jeszcze ten silniczek... no i może jeszcze wtryski (czy wogóle się wszystkie włączają... może jeden jest otwarty i leje się cały czas benzyna??)

A iskra na świecach to jest.... ?? :)

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Opublikowano

W koncu wybralem sie dzisiaj do serwisu, i znalezli przyczyne. Ciagnie lewe powietrze na uszczelkach przy kolektorach ssacych. Koszt nowych to 2000zl :( Uzywanych chyba sie nie oplaca kupowac, bo moga dlugo nie pociagnac...

 

Pozdrowki

Ernest

Opublikowano
W koncu wybralem sie dzisiaj do serwisu, i znalezli przyczyne. Ciagnie lewe powietrze na uszczelkach przy kolektorach ssacych. Koszt nowych to 2000zl :( Uzywanych chyba sie nie oplaca kupowac, bo moga dlugo nie pociagnac...

 

Pozdrowki

Ernest

 

Za co 2000 ?? za papierowe uszczelki?? czy za robotę??

 

zadzwoń: Uszczelki holbex Łopuszańska 22, tel 022 575-55-01 sklep 05

i zapytaj ile kosztują uszczelki... możesz tez sprawdzić na Części nowe ul. Narbutta 5a 022 646 64 84

 

Wymiana faktycznie jest trochę kłopotliwa... musisz miec trochę pogięty klucz i trochę cierpliwości... ale jak bym miał taki problem to załatwiłbym to własnoręcznie...

 

Za 2000 to chca mi uszczelnić zawory na głowicy (czyli zdejmują głowice, naprawiają i zakładają) !!! A Twoja usterka sprowadza się do zdjęcia kolektora... (1-szy etap, żeby się dostać do pokrywy zaworów...)

Tu masz dokładny opis.. http://bmwe32.student.utwente.nl/sean750/V12_rough_idle/V12_QuickRoughIdleFix_part2.htm

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Opublikowano
Wymienialem kiedys te uszczelki w e21 M20 2,0. Jak przylozylem do kanalow i do kolektora to bylem w szoku ze otwory moga byc az tak niedopasowane. Powycinalem je odpowiednio nozem i nozyczkami. Watpie zeby mechanik wykazal tyle troski i bawil sie w wycinanki.
Opublikowano
Nie chodzi o te papierowe, tylko takie grube gumowe, ktore lacza kolektor ssacy z glowica. Jest ich 4 i w ASO kosztuja wlasnie 500zl za sztuke. Oczywiscie najpierw bede szukal po sklepach tanszych zamiennikow :)
Opublikowano
Nie chodzi o te papierowe, tylko takie grube gumowe, ktore lacza kolektor ssacy z glowica. Jest ich 4 i w ASO kosztuja wlasnie 500zl za sztuke. Oczywiscie najpierw bede szukal po sklepach tanszych zamiennikow :)

 

Grube?? gumowe?? 4 ??? :shock:

 

do 12 cylindrowego silnika... 8) (jeśli juz to na stronę jest 6 uszczelek...)

 

Nie wiem o czym Ty w takim razie mówisz...

Podaj numer części skoro w ASO kosztuje to 500 PLN to chciałbym zobaczyć w ETK co to jest...

 

No chyba że mówimy o części 11 61 1 736 656

 

Ale jest ich w sumie 4 na cały silnik (każda obsługuje 3 wloty kolektora).. ale Tobie 1/2 silnika nie działa.. po co wymieniać wszystkie 4??

Tak czy owak ktoś Cie tu robi w balonika...

 

Cały czas mówimy o lewym powietrzu... !!!

Jeśli to jest faktyczny problem to zabawa z silikonem rozwiąże Twój problem na bardzo długi okres... :) to nie dziura z której wylatuje benzyna !!! to mała szparka którą w łatwy sposób zalepisz.... :lol:

Ja miałem dziury w kolektorze :shock: (wiercone na wtryski gazu) które "distalem" zalepiłem i nie myśle nawet o jakiejś innej metodzie...

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Opublikowano

Plan mam taki, ze jutro bede chcial to rozebrac, zeby sprawdzic na czym stoje. jezeli faktycznie sa to lekkie pekniecia, to je jakos zakleje, i mam nadzieje, ze pomoze. Jak beda pekniete na pol, to zadnym klejem nic raczej nie zwojuje. Generalnie jest tak, ze obie strony ciagna lewusa, co mozna stwierdzic po psiknieciu "samostartem" z tym ze z jednej strony jak rusze kolektorem to slychac gwizd zasysanego powietrze. No nic, zmontuje jutro jakis dlugi kluczyk i bede walczyl :)

 

PS. W zamiennikach chyba te uszczelki nie wystepuja, bo w zadnym sklepie nie mieli nawet w katalogach, lacznie z tym do ktorego numer mi podales. W tym drugim mieli po 480zl za szt.

 

Pozdrowki

Ernest

Opublikowano

No i po robocie. Wczoraj sie przylozylem i w 6 godz. udalo mi sie rozlozyc i zlozyc wszystko to kupy :) Troche zabawy bylo z tymi dolnymi srubkami, ale jakos dalo rade. gumy nie byly popekane, a lewe powietrze zaciagal na laczeniach uszczelki z kolektorem i glowica. Koszt naprawy zamiast 2000zl. + robocizna, wyniosl 5zl za tubke silikonu no i pare groszy na dodatkowe przedluzki i przegubowa koncowke do klucza. Sama robota nie jest bardzo skomplikowana, wystarczy miec tylko troche cierpliwosci :D

Czekalem z odpaleniem do dzisiaj, zeby silikon dobrze zastygl. Po odpaleniu wszystkie dolegliwosci jak reka odjal. Silnik pracuje rowniutko jak pszczolka, i zamiast srednio 25l/100km teraz pali 13 :P

Opublikowano
No i po robocie. Wczoraj sie przylozylem i w 6 godz. udalo mi sie rozlozyc i zlozyc wszystko to kupy :) Troche zabawy bylo z tymi dolnymi srubkami, ale jakos dalo rade. gumy nie byly popekane, a lewe powietrze zaciagal na laczeniach uszczelki z kolektorem i glowica. Koszt naprawy zamiast 2000zl. + robocizna, wyniosl 5zl za tubke silikonu no i pare groszy na dodatkowe przedluzki i przegubowa koncowke do klucza. Sama robota nie jest bardzo skomplikowana, wystarczy miec tylko troche cierpliwosci :D

Czekalem z odpaleniem do dzisiaj, zeby silikon dobrze zastygl. Po odpaleniu wszystkie dolegliwosci jak reka odjal. Silnik pracuje rowniutko jak pszczolka, i zamiast srednio 25l/100km teraz pali 13 :P

 

No stary..

jestes debeściak... :lol:

Gratuluje i ciesze się, że nie dałeś się zwieść kolesiom z cwanych warsztatów i postanowiłeś 2000 pln wydać na inne uciechy...

 

Czy klucz babrałeś w czymś żeby Ci śruba nie uciekła??

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Opublikowano

Tak jak bylo na zdjeciach, czyli w smarze :)

W ogole to gdyby nie ta stronka w internecie, to nie wiem czy tak ochoczo bym sie do tego zabral ;)

Opublikowano
Tak jak bylo na zdjeciach, czyli w smarze :)

W ogole to gdyby nie ta stronka w internecie, to nie wiem czy tak ochoczo bym sie do tego zabral ;)

 

no to raz się udało i komus pomogłem.. :)

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

  • 1 rok później...
Opublikowano

Hey, a moze zdradzi mi ktos jaki to ma byc silikon, bo czytalem ze czerwony do 350 C, ale gdzie mam go szukac np w budowlanym sklepie (Liroy Merlin) czy to specjalny silikon do samochodów? moze jakies naprowadzenie, bo chyba bede musial z takiego skorzystac...

Pozdrawiam

Opublikowano

:shock::jawdrop:

Silnik pracuje rowniutko jak pszczolka, i zamiast srednio 25l/100km teraz pali 13 :P

 

 

Błagam!! Powiedz,ze to zart... moje auto pali po mieście od 18 l w góre :(

Będziesz Mógł Wyprzedzać :D


Kto za młodu głupim nie był - ten na starość nie zmądrzeje...

Opublikowano
Niestety te "uszczelki" kolektora ssącego dają w tyłek, a nowe są cholernie drogie - komplet około 1500 zł, czyli prawie 400 za sztukę. Jest trochę zabawy ze zdjęciem kolektorów i proponuję zastosować taki silikon, który nie wysycha zbyt szybko - dla mało doświadczonego przykręcenie kolektorów może zająć trochę czasu. Ja demontuję i montuje kolektory w 45 min i to tylko z powodu wprawy. Ale warto, bo efekt jest automatycznie odczuwalny.
Opublikowano
:shock::jawdrop:
Silnik pracuje rowniutko jak pszczolka' date=' i zamiast srednio 25l/100km teraz pali 13 :P[/quote']

 

 

Błagam!! Powiedz,ze to zart... moje auto pali po mieście od 18 l w góre :(

 

ja o 18 litrach w korku to moge tylko pomarzyc :mrgreen: chyba przesiade sie na V12 - bardziej ekonomiczny :mrgreen:

Opublikowano
No to cósik u Ciebie jest nie tak. Przenieś sie do Sosnowca to będę jeździł za Tobą na Twoich spalinach. :D :cool2:

 

niby co? przeciez Frank nie ma Pandy JTD, wiec spalanie pow. 18 l w miescie to chyba norma w v8. Moje v12 w mniejszym miescie niz poznan ( wiec mniej korkow) pali 21 l. I nie sadze ze jest cos nie tak, to normalne.

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

[email protected]

www.czescidobmw.pl

Opublikowano (edytowane)

Gdy uszczelniłem klientowi silnik wraz z kolektorem ssacym to zużycie średnio wynosiło 12l/ 100km. I nie były to wskazania borda, ale rzeczywiste w stosunku do wlanego paliwa i pokonanego dystansu. Ta sytuacja zdarzyła mi się dwa razy w 750i i 750iL.

A co do M60 to również szukałbym przyczyny w uszczelnieniu silnika - choćby membrama w kolektorze ssącym.

Edytowane przez robertbmw

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.