Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Na wolnych obrotach delikatnie faluje. Prośba o analizę korekcji wtrysków

 

Cylinder:

1, -1.06

2 , 4.15

3, -1.85

4, -0.50

5, 0.09

6, -0.75

http://fotoo.pl//out.php?i=897708_cam00499.jpg

 

 

http://fotoo.pl//out.php?i=897707_cam00502.jpg

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Drugi do sprawdzenia. Nim trzeba się zająć. Minusowa korekcja na reszcie także jest wynikiem 2.

 

4,15+0,09=-1,06-1,85-0,5-0,75

0=0

 

 

Minusowa korekcja na reszcie koryguje wtrysk drugi, który prawdopodobnie ma uszkodzoną cewkę zwalniająca paliwo do komory spalania. Naprawisz drugi to i pozostałe się uspokoją.

Better slow than not go...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Podepne sie do watku, kupiłem auto i prosze o analize tego co pokazuje INPA

na zimnym http://images68.fotosik.pl/408/c5c60664cd685ffam.jpg

i na rozgrzanym

http://images67.fotosik.pl/410/1743039247c4fa73m.jpg

a tu pozostałe parametry

http://images67.fotosik.pl/410/5b70a5d037c41d16m.jpg

http://images68.fotosik.pl/408/775abf6fe8e41916m.jpg

mam na cos zwrócic uwagę?

Opublikowano

4 i 6 trochę biedniejsze.

Ale bez tragedii. Lej paliwo z dobrych stacji. Dodatkowo kup jakiś dodatek do paliwa do czyszczenia układu paliwowego. Pojeździj ze dwa miechy i sprawdzaj korekcje. Jak masz ochotę zrób sobie przelewy -te z dodatnią korekcją pewnie najwięcej przeleją.

Jak robić cokolwiek to wszystkie na raz a u Ciebie jeszcze nie trzeba.

 

Ja na 4 miałem + 2.5 kupiłem jeden nowy wtrysk i korekcja na nim poszła na -2.5

Czyli reszta też kuleje tylko równo. Jak auto ma ze 200k km to każdy będzie puszczał trochę paliwa w przelew -jak równo zużyte to i korekcje dobre.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Co polecasz do przeczyszczenia wtryskiwaczy? Mixol?

 

Polecam wykrecenie koncowek, zamoczenie w srodku do mycia silnika i pozostawienie na noc -przedmuchac kompresorem i powinno sie poprawic. Warto zaopatrzyc sie w uszczelki na wtryskiwcze koszt 10zl komplet.

Better slow than not go...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

no to sie chyba ładnie poprawiło ? Co koledzy myslicie? Jednak te środki cos tam działają :)

Jak tam falowanie ?

Jak odpalał w mrozy?

Tak pytam z ciekawości :?:

images?q=tbn:ANd9GcTmIl0TjfLac0DKzvrvVkW5vbYa-L8NnaKQ6MwRmjiNpsCR58FF
Opublikowano
Podepnę się pod temat. U mnie korekcja na drugim cylindrze odbiega od pozostałych i wynosi +1,3. Objaw to dokładnie takie samo falowanie obrotów jak na załączonym przez kolegę filmie (ja mam manualną skrzynię biegów). Jedyne na co zwróciłem uwagę to to, że kiedy obserwuje korekcje w inpie ( u mnie to jest podajże f5) i przejdę na f6 ( obroty na poszczególnych cylindrach) to czuć jest zdecydowanie mocniejsze wibracje, nierówną pracę silnika - obroty na 2 cylindrze o jakieś 7-8 niższe niż na pozostałych. O czym to może świadczyć?
Opublikowano
To stała dawka na wszystkie cylindry. W ten sposób widzisz jak zachowuje się silnik bez korygowania dawki na poszczególnych cylindrach. Im bardziej silnik się telepie - wtryski są w gorszym stanie a smooth running controller robi większe korekcje.
  • 2 miesiące temu...
  • 3 lata później...
Opublikowano

Kochani,

Nie chcę zakładać nowego tematu, wiec krótko opisze:

E61 2.5d 177 aut

- wymienione wszystkie świece,

- klapki na stale otwarte i zaslepiony podciśnieniowy,

- nowa odma,

- zalane najpierw lm na ćwierć baku, pozniej miksol okolo 100 na ćwierć baku, wymieniony potem filtr paliwa,


Objawy:

- dymienie szare na zimmym i telepanie silnka dopoki nie zalapie 5 cylinder,

- korekta na 5 cylindrze powyzej 5, czasem 6. W momencie zlapania temperatury silnik chodzi pięknie, dymi ledwo ledwo (brak dpf i kat), a korekty wracaja do -1 - +1.


Sterownik świec powoduje brak zaplonu na 5 cylindrze?

Czy wtrysk przelewa i nie zapala na zimnym? Dzieje sie tak tylko po dluzszym postoju. W ciagu dnia jak jest uruchamiany co kilka godzin, objawy nie wystepuja.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak nie masz błędów świec to nie zawracaj sobie nimi głowy, ani sterownikiem, zajmij się wtryskiwaczem.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Miksol mówie potocznie, leje zawsze półsyntetyk - jest najbardziej zbliżony temperaturą spalania do ON.


W kwestii błędów:

4262 Glow plug Cyl 6

4530 - air pressure

4B10 Smooth running controller


Przy czym jak pracuje równo i wykasuje błędy INPA - pozostaje jedynie 4262. Pozostałe dwa występują jedynie po nocnym postoju przy temperaturze oscylującej blisko 0.


Zająć się wtryskiem i tyle? Czy profilaktycznie jak już zrzucę kolektor - wymienić sterownik.


Zastanawiam się też, dlaczego wtrysk na ciepłym potrafi mieć niemalże idealne korekcje a na zimnym ewidentnie mu nie pasuje.


Klapy stale otwarte rozumiem, że mu nie powinny przeszkadzać i sadzić błędów?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zajmij się wtryskiwaczem na 5 cylindrze i zajrzyj do sterownika jak jesteś pewny świecy na 6 cylindrze.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

dla potomnych:

- wymieniony 5 wtrysk na używkę z gwar - korekty bliskie 0 na wszystkich, jeden ma okolice 1.0 na zimnym, (stary wtrysk miał nagaru, sadzy i gówna w okół siebie na pęczki, jak w starym kominie),

- wymieniony sterownik świec - teraz wywala błąd 3 i 6 świecy mimo nowych świec i sprawnie naprawionego sterownika.


Możliwe, że wiązka kablowa niedrożna, albo świece trafiły się padaka?


Jedyne co mu teraz doskwiera - to przy odpalaniu poniżej 10 stopni zanim zacznie równo pracować i przestawać puszczać chmurę to mu potrzeba albo 10-20 sekund, albo krótkotrwałego zwiększenia obrotów na 1500-2000, więc nie podejrzewam nic innego niż świec.


Natomiast chciałem dopytać kogoś o następujące przypadłości:

- objawy mikronieszczelności układu wydechowego?

- objawy kończącego się turbo?

- objawy przepływki,

- objawy chłodniczki egr.


Pytam dlatego, że:

- potrafi zadymić na czarno na postoju przy przegazówce w spód,

- puszcza spora chmurę z gazem w podłodze na obciążeniu,

- pojawia się olej na przepustnicy egr,

- wydaje mi się dość duże spalanie: około 12-14 bardzo spokojnie po miescie, około 7-8 trasa (2.5d - automat),

- z podpiętym czy odpiętym egr powinien mniej dymić?


EDIT - tak brak dpf i kat

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.