Skocz do zawartości

320 d 163KM obrócona panewka


szymtom

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Moja bunia zaczęła pukać i metalicznie piszczeć - zlokalizowałem już przyczynę- panewka na pierwszym cylindrze. Co dalej z tym robić? Robił ktoś szlif wału-jak to wyszło? Co mogło być przyczyną aby wykluczyć to w przyszłości? Złapała na pierwszym cylindrze- widzę na allegro kilka uszkodzonych wałów właśnie na pierwszym cylindrze i jeszcze chcą za nie po kilkaset złotych - na co to komu? Edytowane przez szymtom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi obrocilo panewke ale na 4 cylindrze przy przebiegu 183tys. mi mechanik zdecydowanie odradzil szlif walu w tym silniku nawet nie wiem czy wal jest przewidziany do szlifu i czy mozna do tego dobrac panweki. kupilem uzywany wal z korbowodami i panewkami za 1200 i radze zebys zrobil to samo. moje pozostale panewki byly calkiem ok i mialem zgiety chyba 1 korbowod. mechanik wybral najladniejsze panewki juz nie pamietam ktore i wszystko zlozyl i silnik po chipie na 200km 400nm juz przejechal 20 tys i jest ok.

u mnie obrocilo panewnke po tym jak zmienilem olej na millersa i prawdopodobnie wyplukal nagar nagromadzony przez castrola co byl caly czas zalewany i ten nagar przytkal kanalik olejowy. przyczyna to pewnie smarowanie czyli albo dlugo nie wymieniales oleju albo zalales zly albo zalales lepszy i wyplukal tak jak u mnie albo po prostu pompa oleju juz ci nie domaga co podobno zdarza sie w silnikach M47. i jak kupisz wal to koniecznie daj go do mierzenia czy jest ok koszt takiego zabiegu jak za flaszke a moze uratowac tysiace zlotych.

mnie koszt takiej usterki wyszedl 3000zl. 1000 robocizna 1200 wal 150 robocizna glowicy 180 olei i filtr a reszta to inne pierdoly typu uszczelki uszczelniacze troche oleju do skrzyni bo sie ulalo od razu termostat za 150 zmienilem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest dość częsty przypadek w tych silnikach, kolega maciek dość dobrze wyjaśnił przyczyny. Generalnie ten silnik ma problemy z układem smarowania co generuje prawdopodobnie nie tylko awarie panewek, ale jeszcze częściej turbo. Olej należy wymieniać co 10 tysięcy i pamiętać o płukankach.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak kolega powyzej napisał czesto olej i plukanka efekty rewelacyjne !! nic sie nie zaciera bo cale smarowanie jest bardzo dobre.

co do naprawy: skoro robisz juz cos to zrób to dobrze !

kup uzywany dobry wał pomierz go sprawdz jakie odchylki rownoleglosci i na srednice panewki nowe !

osobiscie obowiazkowo robiłbym honowanie gladzi cylindrowych to zdecydowanie poprawi smarowanie na powierzchni tlok cylinder! wbrew wszystkim durnym opiniom ta powiechnia nie ma bys jak lustro lecz powinna miec spiralne rysy by film olejowy dobrze utrzymywał sie na gladzi! rozbierz wszystko ocen stan łancucha rozrzadu prowadnic... itd jestem zwolennikiem porzadnej roboty jak juz rozbierac to zrobic wszystko poogladac wsztstkie elementy powymieniac. po calej pracy skladasz wlewasz olej 100km plukanka spuszczasz wlewasz swiezy i motor jak nowy ! i jezdzisz jezdzisz jezdzisz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze pytanie czy mogę kupić silnik ten 122KM aby wykorzystać z niego wał lub cały blok z głowicą - czy to pasuje do 163KM.

Witam

wydaje mi się,że silnik 122 KM jest taki sam jak 163( chodzi o budowę) różni się wtryskami oraz turbo powinien pasować ale pewności nie mam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączę się pod temat.

Czym najlepiej zrobić płukanie silnika, czy proces wygląda skomplikowanie i można go zrobić samemu czy oddać auto gdzieś do mechesów którzy mają odpowiedni sprzęt do tego typu operacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wymaga to żadnego sprzętu. Do dobrze rozgrzanego silnika wlewasz płyn i czekasz 15 minut na obrotach jałowych. Potem normalna wymiana oleju.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez mam ten sinik. Duzo czytalem o plukankach, ale jednak mam pewne obawy, zeby to robic (zwlaszcza, ze nigdy niebyla stosowana a na liczniku ponad 180tys)

 

czy przypadkiem taka plukanka nienarobi syfu jak teraz cos rozpusci i zatka ? jakosc niemam odwagi tego zalewac.

 

Czesta wymiana oleju co 10tys tez chyba go troche pluka silnik (castrol 5w30)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są oleje z większa i mniejsza ilością dodatkow myjących. Jednak co z tego, że coś tam się wymyje jak potem znowu silnik pracuje i salam się odkłada? Żeby byl skutek trzeba to z silnika wylac. Nie ma się czego bać.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są oleje z większa i mniejsza ilością dodatkow myjących. Jednak co z tego, że coś tam się wymyje jak potem znowu silnik pracuje i salam się odkłada? Żeby byl skutek trzeba to z silnika wylac. Nie ma się czego bać.

Wlaśnie jest czego się bać. Przy takich przebiegach bez systematycznego płukania silnika sprawa może zakończyć się tak, jak było opisywane nie raz na forum po takim zabiegu. Lepszym rozwiązaniem jest stosowanie oleju z większą ilością dodatków czyszczących i myjących i częstsza jego wymiana. Oczywiście, gdy nie jest wymagana nagła interwencja mechanika...

-------------------

Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

plukanka czy olej nie ma wplywu na obracanie panewek.... glowna przyczyna sa wymiany oleju co 30kkm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli obrocenie panewki spowodowane jest zlym smarowaniem? Mi sie obrucila miesiac po zmianie oleju. Olej byl zmieniany po 10tkm. Co prawda byl to dopiero drugi raz jak zmienialem olej od kupna auta (1,5roku). Co jeszcze moze mowic obrocona panewka? Duzy przebieg auta? Przegrzanie silnika? Niedogrzanie silnika?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli obrocenie panewki spowodowane jest zlym smarowaniem? Mi sie obrucila miesiac po zmianie oleju. Olej byl zmieniany po 10tkm. Co prawda byl to dopiero drugi raz jak zmienialem olej od kupna auta (1,5roku). Co jeszcze moze mowic obrocona panewka? Duzy przebieg auta? Przegrzanie silnika? Niedogrzanie silnika?

Znasz wcześniejsze serwisy samochodu? szczególnie chodzi o wymianę oleju, jestem zwolennikiem wymian oleju max co 10kkm, obrócona - panewka dużo rzeczy ma na to wpływ niewłaściwy olej jak piszą inni wymiany co 30kkm choć serwis to dopuszcza, na zimnym silniku pałowanie itd. Dodał bym do tego słaby jakościowo olej, filtr i masz przyczynę obróconej panewki. Kiedyś też miałem podobną przygodę ale w marce z gwiazdkami na znaczku silnik boxer turbo no i stało się obróciło panewkę - nowy wał i reszta za duże koszty poszło na szlif i dało radę ja zrobiłem 100kkm dodatkowo na gazie i nie miałem problemów ale olej dobry jakościowo i wymiany co 10kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.