Skocz do zawartości

M47T2 usuwać klapki?


qlimax85

Rekomendowane odpowiedzi

zależy w jakim kto ma stanie samochód i jak długo zamierza go użytkować

 

zobacz, autko warte ok 30.000

turbo pewnie ok 2000 nowe, kolektor 1500, wymiana dpfa kolejne 1500 zł co daje już z robocizną już duży wydatek

egr można reanimować akurat tanim kosztem

 

gdyby to było F30 to bym się zgodził, ratuj, ale przy e90 nikt przy odkupie używanego autka za to nie zapłaci, chyba, że znajdziesz "fana marki", ale w to wątpię :)

wiem, bo sam niedawno sprzedawałem e92 320d i po prostu grono kupujących to ludzie albo "mechanicy" albo wydający ostatni grosz na auto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedługo wywalam klapki u siebie w M47. Dlaczego nie kupuje nowego kolektora? Bo z informacji, które dostępne są w internecie wynika, że klapki służą tylko ekologii. Mam wydruk z hamowni przed zabiegiem, hamownię odwiedzę również po wywaleniu klapek. Jeśli nie będzie zmian na gorsze to pozostawiam zaślepione. Jeśli coś się zmieni, kupuję kolektor.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ppatryk dobrze mówisz. Juriusz daj znać jak wyglądała sytuacja na hamowni.

 

Nie ma problemu. Zamieszczę wydruk z hamowni przed i po zabiegu w tym temacie. Na usunięcie klapek jestem umówiony 3 listopada.

I co to da? Chcesz porównać jeden uszkodzony/wyeksploatowany system do innego, zdrutowanego? Chcesz porównywać wiarygodnie, to porównaj drutowanie, do nowego kolektora.

Poza tym na hamowni porównuje się parametry przy maksymalnym wciśnięciu gazu, a wiele osób twierdzi, że różnice są przy mniejszych obciążeniach a nie maksymalnych.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klapek jeszcze nie diagnozowałem. Nie wiem w jakim są stanie. Jednak w jakim by nie były to i tak wylecą. Przeczytałem sporo na temat klapek w M47. 99 osób jest zadowolona z zabiegu ich usunięcia. Jedna na 100 uważa, że gorzej zbiera się z dolnego zakresu obrotów.

 

Zobaczymy co z tego wyjdzie. Jeżeli będzie gorzej to kolektor wymienię na nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym na hamowni porównuje się parametry przy maksymalnym wciśnięciu gazu, a wiele osób twierdzi, że różnice są przy mniejszych obciążeniach a nie maksymalnych.

 

Zgadzam się z tym. Hamownia nie pokaże efektu wywalenia klapek.

Ja proponuję kontrolę i ewentualnie zakup nowego kolektora.

 

U siebie miałem wycieki z kolektora, ale uszczelniłem je silikonem i jest ogromna poprawa. Klapek nie wywalam. Zrobił bym to tylko gdyby było ryzyko urwania, ale i tak później wymienił bym kolektor na nowy.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelniałem silikonem odpornym na wysoką temperaturę i olej (żadne drogie specyfiki) - w miejscu gdzie wchodzą klapki w kolektor.

Te pomarańczowe uszczelki które są w gnieździe na klapki - usunąłem, nie wiem czy słusznie, ale w te miejsca poszedł silikon.

 

(Kiedyś wymieniłem same gumowe oringi przy klapkach, ale te rozpadły się momentalnie po paru tygodniach/miesiącach, i wtedy to dopiero zaczęły się wycieki...)

 

Same klapki w moim kolektorze są już poprawione - większa średnica ośki, i trzymały się stabilnie, więc nawet nie myślę o ich usunięciu.

Wszystkie uszczelki kolektora już kiedyś wymieniałem (te pomarańczowe lekko prostokątne oraz te okrągłe) - ale jest to wyrzucenie pieniędzy w błoto, bo jeśli ktoś ma jakieś wycieki z kolektora, to wymiana uszczelek nie poprawi tego nawet w ułamku procenta.

 

Moja rada: Jeśli ktoś ma wycieki z kolektora, chce jeździć autem przez najbliższe lata, i ma wolne 2 tyś zł w portfelu (do 3.0d nawet więcej) - po zachęcam do zakupu nowego kolektora, i wtedy powinien być spokój na najbliższe 150 tyś km (tzn prawdopodobnie już nigdy nie będziecie musieli wymieniać kolektora).

Ja swój kolektor przeważnie kontroluję raz w roku (mycie wewnątrz, kontrola klapek, ewentualne uszczelnianie), ale najrozsądniej jest kupić nowy kolektor i mieć święty spokój. Trochę żałuję że nie kupiłem nowego kolektora, gdy zauważyłem z niego pierwsze wycieki.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sie ma na BMW to musi byc i stac na taki kolektor :) Ile ludzi tyle opini.Inrzynierowie z BMW bez sensu tego tam nie zamontowali,do czegos to sluzy.Sinik podobno lepej sie z dolu zbiera a po wymontowaniu ów klapek troche slabiej.Ja osobiscie kontrolowalem ich stan raz do roku bo bylo wszystko wporzadku i nie bylo sensu wywalac kasy na nowy.Jak zobisz tak bedziesz mial.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponoć nowe klapki idzie osobno kupić. Muszę tylko jeszcze podpytać kolegę, gdzie.

No i coś wspominał, że tylko pierwsze wydania tych klapek były słabe. :wink:

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.