Skocz do zawartości

E60 525d rozpędza się tylko do 130 km/h ??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Posiadam E60 525 d od pół roku, już po zakupie zauważyłem że nieraz nie rozpędza się tak jak powinien, ale jeździł szybciej niż teraz. Niedawno wogóle stracił moc. Wymieniłem wszystkie uszczelki w kolektorze bo trochę ciekło, wyczyściłem EGR. Teraz do 120 km/h jest bardzo dobrze. Do setki katalogowo w 8 sek, jeszcze do 120 km/h wbija w fotel a potem nagle brak mocy! Rozpędza się do 130-140 i na tym koniec? Dziwne bo od niskich biegów obroty ładnie wzrastają , automat gładko zmienia biegi , wszystko katalogowo , a nagle na 5 biegu zawiecha :(
Opublikowano (edytowane)
A jak to sprawdzić, fizyczne rozebrać, przez kompa czy można to zrobić w jakimś ukrytym menu na wyświetlaczu iDrive? Edytowane przez rollthy
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
na wstępie wymieniłem przepustnicę/klapę gaszącą bo nie działała a doczytałem że wypalanie się nie załączy jeżeli jest na niej błąd. Tylko że mam problem z DIS'em. Nie wykrywa głowicy?! Czy wypalanie DPF załączy się automatycznie? Jak muszę jechać, obroty, bieg, czas przejazdu?
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Problem rozwiązany. Diagnostyka podczas jazdy wykazała błąd DPF w momencie zamulenia przy 130 km/h. (nie miałem normalnie ńigdy błędu DPF, a jednak! ) DPF został wycięty, usunięty z kompa jak by go nigdy nie było + nowa mapa silnika. Jak ręką odjął, pierwsza prosta i 220 km/h osiągnięte. Temat zamknięty.
Opublikowano

a nie lepiej i taniej było zatankować v power nitro + diesel do pełna, wjechać na autostradę lub ekspresówkę zrobić wycieczkę gdzieś i trzymać auto na wysokich obrotach przy stałej prędkości tak aby wypalić związki stałe i go oczyścić ?

 

Pozdr

Opublikowano
bardzo dobrze,że odetkałeś wydech na pewno auto odżyło i parę koni doszło

A Ty w takim razie powinieneś jeździć cały czas za nim i wdychać te smrody oraz sadze z wydechu :duh:

Opublikowano
Odnośnie wypalenia żeby było taniej. Wycinanie robiłem u specjalistów od BMW, nie jakichś "będzie Pan zadowolony". Przy zapchanym DPF'ie nie ma już możliwości żeby wypalanie dało efekt, co innego gdyby ktoś dbał o wypalanie regularnie. Ja niestety kupiłem auto z zapchanym. Nieraz po trasie 300 km odtykał się w pewnym stopniu ale z prędkości 140 osiągał max 180. Teraz bez DPF od razu katalogowe 230. Poza tym widziałem stan DPF'a po wyjęciu. Diagnoza speca który mi to polecił tylko się potwierdziła. I problem mam z głowy na zawsze a nie się użerać co jakiś czas. Bez DPFa silnik się tak nie dusi, oczywiście koni przybyło sporo po wgraniu mapy typowo pod NO-DPF ;) Polecam wszystkim

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.