Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Ot i mam poważny problem. Po tym jak szukałem samochodu ok 2 lat - wreszcie kupiłem i mam duży problem.

Zacznę od początku.

Po zakupie 540 M62 bez vanosów z 1998r., automat wszystko było OK dopóki nie zmieniłem oleju. Zalałem Castrol 10W40 + filtr Filtrona.

Po przejechaniu jakiś 300 km na wolnych obrotach zaczęła mi się zaświecać kontrolka ciśnienia oleju (przy wyższych obrotach OK).

Zasięgnąłem info i zmieniłem filtr oleju na Knecht-a ponieważ filtron się ponoć nie nadaje do V-ki. I niestety to nie pomogło. Zdjąłem miskę żeby dostać się do pompy i w misce brak odkręconych śrub - nawet nie były poluzowane. Smog posiadał troszkę małych kawałków plastików - jak namierzyłem od słoneczka trzymającego filtr.

W pompie oleju wymieniłem wszystkie uszczelniacze (na oryginały z BMW) ponieważ wydawały mi się delikatnie luźne oraz pod zaworek podłożyłem blaszkę 1mm w celu podniesienia ciśnienia.

Po tych operacjach zakupiłem manometr i zmierzyłem ciśnienie oleju

Na zimnym silniku:

wolne obroty - 3 bary

ok 3500 obr. - 5 bar

Na rozgrzanym silniku (bez mocnej nogi):

wolne obroty - 1 bar

ok 3500 obr. - 3 bary

Wydaje mi się że to bardzo mało. Wyczytałem wczoraj że Castrol nie nadaje się do V-ki ponoć że nie ma jakiś parametrów -LL.

Co wy na to bo myślę że bez zdejmowania panewek się raczej nie obędzie. Chyba że te ciśnienia są ok. Proszę o radę i pomoc.

Opublikowano

czemu lejesz 10w40 ?

Normalnie do tego silnika zalewa sie 0w40

 

ale zeby ciśnienie było słabsze przez 10w40 bo tak naprawdę na 10w40 ciśnienie powinno być większe

Powiedz czy kontrolka ci sie świeci jak silnik jest juz gorący czy od momentu jak jest zimny tez jest słabe ciśnienie ?!

Opublikowano

Wlałem 10W40 dlatego iż taka ostatnia karteczka była i poprzedni właściciel mówił że taki olej lał.

Ciśnienie zaświeca się brzy bardzo dobrze rozgrzanym oleju np. po przejechaniu 100-150km spokojnej jazdy lub jak ją przegonię tak dobrze przez jakieś 10-15km.

Tak to mogę jechać do 100 km i nic się nie świeci.

Ciśnienie na zimnym silniku:

wolne obroty - 3 bary

ok 3500 obr. - 5 bar

Na rozgrzanym silniku (bez mocnej nogi):

wolne obroty - 1 bar

ok 3500 obr. - 3 bary

Opublikowano

najpierw nalej taki olej jaki powinien być zalany, bo ten który masz nie nadaje się do tego silnika. Jak już będziesz miał prawidłowy olej, to wtedy zacznij bawić się w pomiary, no i nie wkładaj też filtrona tylko man albo knecht.

viewtopic.php?f=72&t=150596

Opublikowano
Ostatnie pytanie czy mogę wlać LIQUI MOTYL 10W60 GT1 - czy będzie spełniał wszystkie normy - jak czytam to zalecają go do M ale z M62 nic nie mogę znaleźć.
Opublikowano
mojemu kuzynowi w 530d też latem zapalała się lampka ciśnienia oleju, oczywiście przy jałowych obrotach, przy dobrze rozgrzanym oleju. Jeździł wtedy na magnatecu 5w40 bez normy LL, po przebiegu powyżej 10kkm olej ten tracił swoje właściwości i zapalała się lampka ciśnienia oleju. Zmienił olej na taki z normą LL i nie ma już tego problemu. Były posty, chyba adama z łowicza, który zastosował gęstszy olej 10w60 w 530i, nie był z tego zadowolony, bo ten olej dodatkowo zaszlamił mu silnik. Zalej jakiś normalny olej 0w40 lub 5w40 z normą LL. ma forum chwalą LQ, valvoline, motul. Ja jeżdżę akurat na shellu i mój sąsiad, który ma 540i z 1998r. też używa ten sam olej co ja.
Opublikowano

Czemu na siłę chcesz wlać niewłaściwy olej drugi raz?

V8 osiągają najwyższe temp z silników w e39 i trzeba lać syntetyk. Nie robi takich nagarów i nie zrywa oleju przy wyższych temp. Jak nie upalasz auta non stop bo się zdarzają tacy to lej 5w40 i dobry filtr. Po tym syfie też bym zastosował płukankę.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wiesz, może i ciśnienie wtedy faktycznie spadnie, ale prawidłowo to usterki i zużycie silnika niweluje się poprzez naprawy i remonty a nie wlewanie coraz gęstszego budyniu.

Co z tego że na 15W60 będzie okej, jak na 5W40 ciśnienia nie będzie wcale?

Opublikowano
Nie chodzi mi wcale o gęsty "budyń" wyczytałem tylko że w "M" taki leją i sobie chwalą. Ja tam bym wolał naprawić to co trzeba i zalać 0W30. Ale nie wiem dalej jakie ciśnienia powinna mieć V-ka M62. Bo wyczytałem gdzieś na niemiecki forum że M62 powinno mieć ciśnienie oleju od 0,5 - 4 bar na rozgrzanym silniku. Jeżeli tak by było to od razu zalewam 0W30 i wiem że wszystko OK.
Opublikowano

wyczytalem ze u ciebie w silniku powinno byc 4,5 Bara

0,5 masz w silnikach jak moj.

reki jednak nie dam.

 

Nie bylo podane tylko przy jakich obrotach i temp...

stawiam ze przy 3,5 na cieplym u ciebie na cieply oleju z 1,2 bara na wolnych obrotach powinno byc min.

moze pompa olejowa ci powoli pada ?

Opublikowano

A ja jeszcze raz powiem co napisałem. Silnik rozgrzany ma ponad 100st bo takie ten silnik osiąga temp i olej jakiś półsyntetyk jest jak woda chociaż ma niby tą samą lepkość.

Zalej olej taki jaki powinieneś mieć w silniku.

Jak masz auto na codzień to dobrym wyborem nie będzie 10w60 szczególnie zimą. Dobijesz tylko silnik. W M5 taki się leje bo to auto jest przewidziane na jazdę non stop pod czerwone pole. Wtedy wysoka lepkosć jest potrzebna. Jak ty będziesz jeździć autem zimą i na niewielkich odcinkach zrobisz więcej szkody niż pożytku.

Opublikowano
Olej lej jaki trzeba choć wątpię że zmiany a ci pomoże. Może od lania tego SYFU W silnik masz teraz syn i dlatego problemy z ciśnieniem. Kiedyś też tak miałem i zrobiłem 2 x płukanie silnika i problem rozwiązany tylko u mnie długo olej był nie zmieniany i zostawił masę syfu 2 kanałach. Nie wiem jak u ciebie to będzie
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

0W30 i problem rozwiązany. Po przejechaniu 400km nic się nie zaświeca. Ale dla wszystkich interesujących się ciśnieniem oleju w silniku, otóż:

Serwis BMW w Niemczech odpowiedział mi twierdząco że z moim ciśnieniem jest wszystko OK.

Na rozgrzanym silniku (oleju) ciśnienie oleju powinno być od 0,5 (wolne obroty) - 4 bar (okolice 5t obrotów). Są silniki które mają nawet 0,4 bara oczywiście na wolnych obrotach i to też jest OK.

Także dzięki za porady. Temat do Zamknięcia.

Opublikowano
Po raz kolejny wychodzi stara prawda - BMW tylko na syntetyku :cool2: Miałem problemy z żarciem oleju, dymieniem itp., bo kretyn przede mną zalał 15W40 :duh: Doradzili mi wszyscy zmianę na syntetyk, płukanka + Valvoline 5W50 i jak ręką odjął.

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.