Skocz do zawartości

320CD 150km dziwne zachowanie temperatury silnika


tomi2s

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, dziś zauważyłem dziwne zachowanie temp silnika a więc właczyłem test nr 7, czyli temp silnika, jadąc po ok 8-10 km temp doszla do 90 stopni, obr starałem sie nie przekraczac powyzej 2 tyś, po uzyskaniu temp pracy jadąc w zakresie od 1800 do 2500 obr temp caly czas jest w granicy 90-92 stopnie, jednak wchodzac na wyzsze obroty to jest powyzej 3500 temp spada do ok 77 stopni zrobiłem test na obwodnicy 6 bieg obroty ok 2500 predkość ok 140km\h temp cały czas 90-92 stopni 4 bieg ok 3500 obr predkosc ok130 temp spada do ok 77 stopni. Troche to zagmatfane ale moje pytanie czy to normalne zachowanie diesla czy mam zaczać mysleć o termostatach? Z gory dziekuje za odpowiedzi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat masz otwarty i dopiero przy wyższych obrotach da radę tak "zmieszać" płyn by ochłodzić głowicę. Tak mi się wydaje. Im wyższe obroty tym płyn szybciej krąży bo pompa kręci się z obrotami silnika.

 

Odczujesz to przy niższych temp. Silnik nie będzie się dogrzewać już wtedy też przy niższych temp.

Chyba, że działa tak elektroniczny termostat co w niektórych modelach jest montowane. Niech ktoś dopisze jeśli wie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Byłoby najlepiej, ale jak chcesz przyoszczędzić to możesz sprawdzić ten od egr, zdemontuj i dmuchnij, jak nie ma oporu to na śmietnik. Ja obstawiam, że to wina głównego. Sprawdź przy okazji pompę wody, czy nie ma luzu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś miałem podobnie i z zimnego zabierało mu czas aby złapać dobrą temperaturę.

Z braku czasu nie chciałem sie bawić w diagnostykę który termostat jest otwarty i od razu kupiłem w ASO dwa termostaty.

Dopiero przy wymianie się okazało że ten od ERG był winowajcą ale dla 9 letniego auta nie szczypałem się i wymieniłem obydwa.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, dziś zauważyłem dziwne zachowanie temp silnika a więc właczyłem test nr 7, czyli temp silnika, jadąc po ok 8-10 km temp doszla do 90 stopni, obr starałem sie nie przekraczac powyzej 2 tyś, po uzyskaniu temp pracy jadąc w zakresie od 1800 do 2500 obr temp caly czas jest w granicy 90-92 stopnie, jednak wchodzac na wyzsze obroty to jest powyzej 3500 temp spada do ok 77 stopni zrobiłem test na obwodnicy 6 bieg obroty ok 2500 predkość ok 140km\h temp cały czas 90-92 stopni 4 bieg ok 3500 obr predkosc ok130 temp spada do ok 77 stopni. Troche to zagmatfane ale moje pytanie czy to normalne zachowanie diesla czy mam zaczać mysleć o termostatach? Z gory dziekuje za odpowiedzi

 

Mam identycznie jak Ty. Nie posiadam termostatu EGR. Auto nagrze sie wg mnie normalnie (w zimie po ok. 5km mam pion), jednak przy palowaniu temperatura w tescie zegarow spada nieraz nawet do 75st.

Z drugiej strony wiemy ze wsazowka od temp ma tolerancje i czy jest 75 czy 90 stopni to i tak jest pion wiec uwazam ze dopoki wskazowka nie odchyla sie w strone zimna po nagrzaniu silnika to nie ma co szukac dziury w calym.

Mimo wszystko daj znac czy wymiana termostatu pomogla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłem wczoraj do serwisu BMW i koles mi powiedział żeby na razie nie kombinować bo to normalny objaw i jeżeli nie widać tego na wskazówce to sie nie przejmować mówił ze jego e39 3.0 benzyna na nowym termostacie przy normalej jeździe trzyma ok 95 stopni a na autostradzie przy pałowaniu potrafi spaść do 70 stopni. Na razie postanowilem sie wstrzymać i poczekać aż przyjdą mrozy jedyne co zrobilem to sprawdzilem czy uklad jest odpowietrzony, sprawdzilem termostat egr oraz czy oba termastaty są orginalne poniewaz poprzedni właściciel wymieniał obydwa jakieś 2 lata temu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dziwny ten serwis bmw :roll: napisz gdzie, żeby nikt nie nadział się na takiego specjalistę :duh:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Silnika nie zarżniesz jak będziesz tak jeździł, więc Twoja sprawa. Natomiast nie ulega wątpliwości, że nie jest to prawidłowe zachowanie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... bo to normalny objaw i jeżeli nie widać tego na wskazówce to sie nie przejmować ...

Wiec jest tak jak pisalem predzej. Wiekszosc osob obecnych na forach wie jak wejsc w test zegarow i sprawdzic sobie np. temp silnika, ale jest duzy % uzytkownikow BMW, ktore nie maja o tym pojecia i sugeruja sie tylko wskazowka na zegarach. Teraz pojawia sie pytanie - dlaczego w BMW pion jest juz od 75 stopni? Moze wlasnie dlatego, ze temp lubi sobie skakac podczas roznych obciazen silnika?

Czy moge prosic o wykonanie takiego testu pare osob z forum? Najlepiej z silnikami diesla :mrgreen: :

Wlaczyc test 7.0 -> nagrzac autko do temp optymalnej (88stopni?) -> jechac ze stala predkoscia np. na 3 biegu -> nastepnie but w podloge i przeciagnac go do 4000 obr/min. Prosze w tym czasie zaobserowac czy (a jesli tak, to o ile) spadla temp silnika w tesie 7.0.

U mnie jak wspomnialem predzej podczas takiego sprintu potrafi w przeciagu paru sekund spasc z 88 stopni do 78 - 75 po czym po chwili nastepuje wyrownanie temp. do 88 stopni

I teraz nie wiem czy to jest normalne czy moze szwankuje mi termostat albo o zgrozo pompa wody :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie zmieńcie ten termostat/termostaty w końcu a nie wymyślacie teorie spiskowe.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
:cool2: proponuję wejść w galerię kolegi z powyższego postu, powinniście rozwiać wątpliwości czy ma pojęcie w temacie :mrgreen:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... bo to normalny objaw i jeżeli nie widać tego na wskazówce to sie nie przejmować ...

Czy moge prosic o wykonanie takiego testu pare osob z forum? Najlepiej z silnikami diesla :mrgreen: :

sprawdzam co jakis czas testem 7 czy wszystko ok, nigdy przenigdy nie spadła mi temp po uzyskaniu pionu, podczas dynamicznej jazdy (sorry ale do 4000 nie krece diesla nie mam potrzeby) czyt. pierwszy na trasie temp co najwyzej moze chwilowo skakac do 93-94 po czym po chwili spada do 89-91, ale litości nie w dół.... :duh:

zimą przy -25 na trasie przy ogrzewaniu jak temp wejdzie na 89 stopni to nie spada, termostaty oczywiscie nowe zmienione ale 3 lata temu wiec nowe to one były

 

teorie spiskowe godne staszka lub innego pół-mozga a dzownic do serwisu bmw to mozna sie pytać o aktualną godzinę bo oni tam nic nie wiedzą, tam pracują ludzie z łapanki....

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Panowie, podłącze się pod temat bo mam dziwny problem. Niedawno jechałem autkiem i ciśnienie rozsadziło zbiorniczek wyrównawczy pewnie poprzez za mocno dokręcony korek ale na wszelki wypadek zamówiłem OE BMW i mam pewien problem i nie wiem czemu to może być wina. Silniczek się nagrzewa po około 6km (BMW E46 320i 150koni z 1998roku) to chyba zbyt długo i wskazówka nie stoi idealnie na równo jest jakby troszeczkę milimetr poniżej (do lewej strony) i spotkała mnie dziś sytuacja, że nawet trochę skoczyłap owyżej 90 stopni odkręciłem delikatnie korek i wypuścił trochę ciśnienia temperatura się unormowała ale nadal poniżej idealnie na równo. Termostat zmieniony rok temu na Behr mam też już nową pompę wody do wymiany profilaktycznie ale dlaczego silnik mimo iż się nagrzea nie trzyma idealnie równo wskazówki ? I dodam, że dziś dosłownie samochód chwilę stał i temperatura sporo spadła po jakiejś minucie z 3mm gdzie wcześniej dłużej trzymał temperature nie wiem już co zrobić z tym dziadostwem. Pomożecie coś Panowie ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Idealnie w pionie to ona chyba nigdy nie stoi - jest jakiś 1mm odchył w lewo nawet przy 90-92 stopniach i ktoś już tu na tym forum pisał, że ma to związek z tym, że położenie początkowe wskazówki też jest lekko poniżej "zerowej" kreski.

I mam wrażenie, że chyba nie sprawdzasz temperatury na teście 7, tylko sugerujesz się samą wskazówką - a ta ma pion już od 75 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin witaj !

Jak byś nie łapał co chłopaki mają na myśli co to jest test 7 to przypomnę że w ukrytym menu jest podgląd temperatury bloku wyskalowany w stopniach C.

Na ten temat jest sporo na forum np viewtopic.php?f=31&t=116447

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze dziękuje ale czym spowodowane było odchylenie wskazówki w prawo ewidentnie za środek czy zbyt mocne przykręcenie korka ma na to wpływ ?

EDIT: Test nr 7 temperatura silnika w czasie pracy (93-96) maksymalnie wzrosła na chwilę do 97 przy postoju i zatrzymywaniu się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin witaj !

Jak korek jest dobry to można go mocno zakręcać .

Z twojego zakresy temperatur by wynikało że masz termostat na 97C a w innych modelach bywają na 92C lub 105C.

Jak pompa jest słabo wydajna to na rozgrzanym silniku przy niskich obrotach może temperatura trochę podskoczyć.

Do tego musimy brać pod uwagę że jak wentylator nie pracuje i nagle zmniejszamy prędkość jazdy czyli zmniejszy sie naturalne chłodzenie to też temperatura podskoczy.

Należy dbać aby mieć odpowiedni płyn bo jeżdżąc na wodzie to przy nie sprawnym układzie woda może się zagotować i wzrośnie ciśnienie a co za tym idzie gdzieś sobie znajdzie ujście, oby przez korek.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Faliszewice! Dziękuje za odpowiedź co do płynu to po tym jak wywaliło mi zbiorniczek wlali bodajże Kuler, Kuhler nie pamiętam dokładnie nazwy (Koncentrat 5 litrów) korek niby działa bo po lekkim odkręceniu wypuścił powietrze ale zamówiłem z ASO już oryginalny koreczek dziś ma być i mam nadzieje, że będzie lepiej. Co do pompy wody o której mówisz to ją też mam zamiar wymienić pompa już jest z uszczelkami i nowymi śrubami teraz tylko znaleźć czas i podskoczyć do mechanika. Dziękuje za pomoc i szczęśliwego nowego roku życzę! :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie natomiast wczoraj jadąc -8stp... po przejechaniu moze 3km wskazówka pion ale temperatura około 70parę stopni..tylko,że ślisko było i nie było możliwości przeciągnąć go na biegach bo od razu trakcja mrugała.... po jakiś 8km miałem 86/87stp które utrzymywały się...ale jak trochę dałem gazu... to temperatura podskoczyła do 88stp...lecz gdy puściłem gaz(ogrzewanie na 22stp) to sobie do 87spadła... a nawet do 86(ale tutaj jak jechałem z ogrzewaniem non około 60km/h przez 0,5km) generalnie po 12km złapał 88stp/89stp lecz się wahał 87..zależne to było od tego czy jadę powoli czy cisnę... poniżej tego nie spadało...

 

rok temu wymieniony nowy termostat główny ori bmw...termostat egr ori bmw...nowa chłodnica wody Denso(najlepsza aż 500zł) układ 2 razy zalewany świeżym prestone...układ z 4,5 razy odpowietrzany dobrze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym nie panikował staszku

 

skoro po 3km masz ponad 70stopni to wszystko działa, chociaż to ;)

od 80 do 88 zawsze dłuzej leci po nocy przy duzych mrozach jak auto pod chmurką

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.