Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich, mam jedno męczące mnie pytanie:)

GEneralnie w każdej Beemce w dieslu usuwałem klapki, w 46, w e60, w e90 2,0d... Obecnie posiadam E91 330d 231 km i moje pytanie czy wywalić klapki?

Czemu pytam? Otóż jeden mechanik mi powiedział, że ten silnik źle znosi wywalenie klapek i że będzie dużo gorzej się zbierał i gorzej pracował... ile w tym prawdy? Wywalać?

Opublikowano
K8v8M, rozumiem, że Ty zawsze ze wszystkim jeździsz do ASO bez względu na wiek samochodu?
http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
Opublikowano
Nie jeżdzę ze wszystkim do ASO. Jednak nie szukam rozwiązań ktore niszczą auto. Jednak jak mam ograniczone środki to wole kupic auto gorzej wyposażone ze słabszym silnikiem niz potem jeździć niesprawnym autem z łysymi oponami.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Ale to nie ma nic wspólnego z tematem (nie mówię tu o oponach itp). Jeśli dla Ciebie usunięcie klapek to "nie utrzymanie auta w pełnej sprawności", to wydaje mi się, że serwisowanie w innych warsztatach a nie ASO też można podciągnąć pod nie pełną sprawność.

 

W skrócie: Po usunięciu klapek na pewno nie można nazwać auta "nie w pełni sprawnym". Sam wiesz że BMW nie w każdej wersji montowało te klapki.

http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
Opublikowano

Nie że go bronie bo przeważnie mamy odmienne zdania, ale mu chodzi o to, że to kolejny temat z cyklu ZASTAW się A POSTAW się byle BMW i Fejm na dzielnicy się zgadzał :). A to czy kogoś nie stać na nowy kolektor czy serwis ( nie koniecznie ASO ) to już elementy pomijalne BMW jest JEST :). Co z tego, że nie ma na serwis :).

 

 

pzdr. Łukasz

Opublikowano

Wlasnie dlatego, że nie w każdej wersji były klapki nakazuje sadzić, że nie po to sa one montowane by BMW zbijało kokosy na nowym kolektorze, lecz dlatego, ze do czegoś one w niektórych wersjach silnikowych służą. Ich wycięcie sprawi że ten element auta będzie działał nieprawidłowo, niezgodnie z projektem.

A co ma ASO do sprawności auta nie wiem. Do ASO nie trzeba nawet jeździć aby miec gwarancje. ASO to taki sam warsztat jak każdy inny z wyjątkiem tym, ze ma autoryzacje BMW i dostęp do wiedzy i oprogramowania. Jednak oryginalne części moze kupic każdy i każdy moze je zamontować zgodnie z fabrycznymi wymogami. W tym także ten nowy kolektor z klapkami. Efekt będzie dokładnie taki sam jesli zostanie to wykonane zgodnie ze sztuka i zasadami.

Natomiast póki co wszelkie naprawy mechaniczne robiłem w ASO. Opony zmieniam gdzie indziej i olej czasem tez jesli wypada to poza terminem z komputera. Co wiecej uważam, ze wymiana oleju filtrów i innych płynów a wiec podstawowy serwis zrobiona u siebie w garażu w żaden sposób nie szkodzi autu i go nie dyskwalifikuje. To samo dotyczy tez innych napraw/wymian jesli sa przeprowadzone poprawnie. Ale wycinanie klapek, dpf to jest druciarstwo.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Heh. widzę że zostałem osądzony na "gówniarza który wydał całą kas jaka miał na BMW" żeby tylko mieć BMW:) Otóż nie:) ale mniejsza o to. To co zrobie z autem i jak je będe serwisował to moja sprawa:) Przypomnę tylko że każde moje auto jest dbane bardziej niż o kobiete:) ale to też nie powinno nikogo obchodzic:) Pytanie jest proste czy lepiej wywalić klapki i być spokojnym czy tak jak ktoś powiedział że ten silnik źle znosi out klapek i musi być nowy kolektor? Jeśli tak będzie nowy ori z aso:) nie ma problem:) Dla kolegi wiadomości opony mam w zasadzie nowe, zime tez zakupiłem nową a nawet kupiłem nową ori żarówkę w aso do ringów choć mogłem ją wyrzeźbic i mieć gotowe za 10 zł.

A teraz pytanie wywalić czy nie?

W poprzednich Beemkach wywalałem i nie było problemu smigały jak trzeba..

Opublikowano

Nikt poważny nie napisze wytnij i będzie jak w nowym silniku. Kolektor to wydatek raz na 150-200 tysięcy km wiec pewnie wymienisz go tylko raz. Koszt to mniej niż nowe dobre opony, ktore trzeba wymieniać co dwa lata. Jest sens dziadować i zastanawiać sie czy aby napewno wszystko z silnikiem jest ok?

 

Kolektory zostały wzmocnione II w nowszych autach padają zadko.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Ok, pewnie zakupie nowy kolektor - żebyście mnie nie zjedli:) tylko pytałem co lepiej:) i wszystko w temacie.
Opublikowano
Ok, pewnie zakupie nowy kolektor - żebyście mnie nie zjedli:) tylko pytałem co lepiej:) i wszystko w temacie.

Wbrew pozorom duzo osób z forum tak robi. Choć sporo takze wycina.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Jeżeli masz DPF to zostaw klapki. Bez nich wcześniej czy później DPF powie pa pa. Sam wymieniłem kolektor na nowy. Nie robiłem tego w ASO i nawet go tam nie kupowałem. Kolektor w dobrej cenie kupiłem od forumowego kolegi gorik79 (oryginał), montaż też robiłem u niego. Przy 99 tys w zdemontowanym kolektorze klapki w stanie idealnym (w silnikach 231, 235 ps klapki zostały wzmocnione). BMW nie popisało się z kolektorami. W modelach M57TU2 klapki są mocne ale za to po przebiegu 80-100 tys zaczynają cieknąć na ośkach brudząc lewy bok silnika. Mam nadzieję, że ten nowy, który zamontowałem będzie pod tym względem poprawiony (wycieki) jego numer w katalogu zmienił się z tym co miałem fabrycznie więc może to poprawiono.
Opublikowano
Jeżeli masz DPF to zostaw klapki. Bez nich wcześniej czy później DPF powie pa pa. Sam wymieniłem kolektor na nowy. Nie robiłem tego w ASO i nawet go tam nie kupowałem. Kolektor w dobrej cenie kupiłem od forumowego kolegi gorik79 (oryginał), montaż też robiłem u niego. Przy 99 tys w zdemontowanym kolektorze klapki w stanie idealnym (w silnikach 231, 235 ps klapki zostały wzmocnione). BMW nie popisało się z kolektorami. W modelach M57TU2 klapki są mocne ale za to po przebiegu 80-100 tys zaczynają cieknąć na ośkach brudząc lewy bok silnika. Mam nadzieję, że ten nowy, który zamontowałem będzie pod tym względem poprawiony (wycieki) jego numer w katalogu zmienił się z tym co miałem fabrycznie więc może to poprawiono.

 

 

I wlasnie takie osoby sa tu potrzebne!A nie wymawianie jak to ktos kupil fure jest bo jest, lans itp!Odpowiedz fajna odezwe sie do tego oto kolegi i dowiem sie co i jak sytuacja z kolektorem:)

 

P.S dpf niedawno wyciety!jakies 2 miesiace temu !:)

Opublikowano

Czyli niszczenia auta ciąg dalszy... Jesli nawet ten dpf był juz zużyty (co jest mocno wątpliwe ) to wymiana samego wkładu katalitycznego kosztuje mniej wiecej tyle co wycięcie. Tyle, ze to w 99 procentach nie z dpf jest problem lecz z silnikiem i zamiast naprawić silnik wycina sie dpf.

Pan Sławek i jego historia sa bardzo podobne. http://www.zlomnik.pl/index.php/2014/07/16/o-panu-slawku-i-jego-e61/

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Tak czytam te posty o kolektorze , wymienianiu go czy też wstawianiu zaślepek , powiem jak to wyglądało w moim przypadku. NOWY FABRYCZNY kolektor został założony w moim 330d w 2012roku , powodem były nieszczelności , jakież było moje zdziwienie że po lekko ponad 50 tys km. na nowym kolektorze zaczęło mi z osiek klapek walić syfem na cały lewy bok silnika ( i to mocno ), tym razem zrezygnowałem z wymiany na kolejny, nowy tylko wywaliłem te klapki , kolektor został dokładnie wymyty i oczywiście zestaw nowych uszczelek + zaślepki klapek. Czy czuje jakieś zmiany ? Niektórzy piszą że po wycięciu klapek jest słabszy dół itp... nic takiego nie ma miejsca. Dla mnie te kolektory wraz z tymi klapkami to bubel jakich mało, może gdyby kolektor nie był fabrycznie nowy tylko jakiś zamiennik to jeszcze ok , ale żeby z nowego oryginalnego kolektora znowu zaczęło tak walić syfem po zaledwie 50tys km ? Masakra...
Opublikowano
Wymieniałem kolektor w 320d e90, 330d e90 245 km, w 330d e90 231 km zaślepiłem klapki plus uszczelki. Po prostu kupując taki samochód trzeba się liczyć z tym, że będzie trzeba coś z tym zrobić. Co lepsze nie wiem, innej różnicy niż finansowej nie widziałem, zaślep i uszczelnij i po sprawie. Dpf-a w żadnym nie wycinałem i nie miałem problemu, ale to pewnie zależy od stylu jazdy.
Opublikowano

W 30d z n57 jest ten samo problem z rozrządem co w N47. Nawet górny łańcuch jest ten sam. A w M57 łańcuch rozrządu tez potrafi sie zerwać.

 

Nie bardzo rozumiem w czym problem. O auto trzeba dbać, rozrząd bądź kolektor wymieniać i juz. Nie robi sie tego co 10 tysięcy.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.