Skocz do zawartości

[E61xD]Skrzynia rozdzielcza XDrive (Transfer case actuator)


Dasonen

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , moje pytanie czy uszkodzenie tego rozdzielcza ATC-300 , lub nastawnika może wywoływać drgania " wibracje " odczuwalne w aucie tak jak by było kolo krzywe ? szczególnie w zakresie 1300 a 1500 obr/min . Moje BMW to e91 xd 330d lci . Z Góry dziękuję za odpowiedź i pomoc .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 85
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Kolega mial drgania bo poloska je robila...chyba w escorcie 100lat temu....moze poduszki? Moze skrzynia aitomat (jezli to automat)...wszystkiemu na swiecie xdrive winny nie jest...

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fachowa odpowiedź ...

a zastanow sie nad pytaniem.... obracajace sie czesci sa wywazone by nie drgaly badz by eliminowac drgania do minimum (np waly korobowe maja przeciwwagi albo/i w silniku sa walki wyrownujace, na kolo "opopniarz przykleja cosik by wentyle czy nierowne wagowo opony wyrownac itp)... jak z jakiegos powodu czesc ktora wiruje nie jest wywazona (bo krzywa badz bo urwalo sie z niej cos na skraju lub wywalilo sie np lozyska po ktorym sie obraca) to moze to powodowac drgania

W skrzyni jest n obracajacych sie czesci wiec technicznie jest to mozliwe (odpowiedz twierdzaca na Twoje pytanie) - aczkolwiek watpie (sprawdzilbym wywazenie kol, czy podpory walu sa ok, moze automat dogorywa(jezeli to automat) itp itd.

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko czesto wyswietlaja sie bledy 4x4 , DSC ,ABS . A to wskazuje z tego co czytam na uszkodzenie tej małej zębatki , i zastanawiam się czy może jeszcze to powodować te wibracje .

jak nie jestemy mechanikami (ja przynajmniej nie) to czytanie jest podstawowym zrodlem informacji (autor tego watku tez "doczytal" ze to pewnie plastikowa zebatka) ...

no i wyszlo "cos innego" (skrzynia sie rozlozyla wewnetrznie "na cacy")

Nie wiem jak w "3ce" ale w "5tce" e60 ten silniczek nie ma plastikowej zebatki a to co wyczytasz o tej zebatce wiaze sie w 99% przypadkow z autem bmw X3 (bo tam jest plastikowa (biala) i gubi zeby

Obstawiam, ze telepawki nie sa zwiazane ze skrzynia xdrive w Twoim przypadku

Czy naped 4x4 Tobie dziala sprawdzisz robiac "zrywa" np na trawie (po sladach poznasz) - moze to oczywiste a moze nie... ewentualnie auto na podnosnik i wlacz bieg...

ja mam np blad w 4x4 /numeru nie pamietam teraz - inpa czytany/ (ale nic na desce mi sie nie wyswietla, nic nie telepie) i wlasnie "testem zrywa" sprawdzalem ze 4x4 dziala:)

bmw z xdrive domyslnie jest autem tylnonapedowym a ten silniczek dociska tarczki by naped poszedl tez na przod wiec jak "test zrywa" wykaze brak napedu na przod... siedzi skrzynia (albo przynajmniej silniczek)

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Polecam ten serwis:

http://allegro.pl/bmw-x5-330xd-naprawa-reduktor-skrzyni-biegow-i4777444990.html

 

Zakupiłem E60 XD pół roku temu. Początkowo na biegu 3 i 4 odczuwałem drgania. Podjechałem do Pana Daniela - okazało się że reduktor ( autko ok. 200 tys km - normalna sprawa). Dodam że u mnie nie ma zębatki która się mogła wytrzeć jak w X3.

Naprawa na poczekaniu, ok 5 godz + uszczelnienie przedniego mostu ( wyszło w praniu) + wymiana olejów w mostach i skrzyni.

Chodziarz miałem 400 km do Parysowa opłaciło się. Koszt 3200 PLN Brutto.

w ASO sam reduktor ok. 8000 PLN

 

 

Polecam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Druga sprawa to podstawa działania.. gdyż haldex to dołączany napęd, w standardowym trybie dającym 100% momentu na przednią oś. Xdrive to odwrotność haldexa - napęd rozłączany (standardowo 60% trafia na tył) i tylko w niektórych sytuacjach przód zostaje rozłączony,

tu jest u mnie bezpiecznik o oznaczeniu "DSC transfer case"

https://wiki.bentleypublishers.com/display/tech/BMW+E60+models,+rear+fuse+box,+fuse+positions

 

Po jego wyciagnieciu masz naped tylko na tyl (sprawdzilem empirycznie) - pale gume na prostej na 2ce (+ choinka na desce i brak liczniak predkosci jako efekt uboczny)... po wlozeniu magicznego 5 amperowego bezpiecznika wszystko wraca do normy

Pozdrawiam,

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strasznie uparty jestes i nie odpuszczasz. Nie tylko w tym watku jak widze, Musisz dowiezc, ze sie nie myslisz.

 

Nie rozumiem tylko co starasz sie udowodnic. I w gdzie tkwi blad w tym co napisalem? Przeciez nigdy nie pisalem, ze xDrive to SWD, torsen itd. Napisalem tylko, ze jest spiety na stale. A ze spina go silniczek elektryczny to co z tego? To wlasnie rozni go od haldexa. Odwrotnosc dzialania. Standardowo pracuje w stosunku 40:60 podczas, gdy haldex 100:0, czasem 95:5 mniej wiecej, zalezy od implementacji i marki.

 

Co chcesz udowodnic wyjmujac bezpiecznik z tegoz obwodu? Ze silniczek se wylaczyl? To naturalne przeciez. Dziecko bo sie domyslilo co sie w takim wypadku stanie.

 

Pozatym wydawalo mi sie, ze skonczylem jakis czas temu wspolna z Toba dyskusje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zupełnie nielogiczne, żeby wrzucać te dwa napędy do tego samego worka. Już sam fakt wagi tych dwóch mechanizmów mówi sam za siebie xdrive - 125kg, haldex 30-40kg. taki prosty przykład na różnice konstrukcyjne tych mechanizmów

 

Np. w Audi A4 z silnikami umieszczonymi poprzecznie, montowany jest właśnie haldex

prawda taka, ze kolalo Ciebie w oczy, ze xdrive wiodacej marki premium tak naprawde jest troche innym haldexem, w ktorym pompe oleju zastapiono silnikiem elektrycznym

 

O tym jak skrzynia zachowuje sie gdy nie pozwolimy jej tego przodu dolaczyc swiadczy ten film - mozna krecic baczki

 

Pozdrawiam,

Przemek

P.S.

Haldexa montowano tez w bugatti veyronie gdzie jest ponad 1000km ... to naprawde nie tylko "w przednionapedowe skody" wkladali

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oo jak do Bugatti wkladali to mnie uspokoiłeś :P

 

teraz moge spokojnie przyznać, że w moim aucie mam prawie Haldex.. :cool2:

 

cały czas nie mozesz zrozumiec, ze nie chodzi mi o sam mechanizm, czy jest on staly czy dopinany, ale o to w jaki sposób się zachowuje i jaka jest LOGIKA jego działania. O nic więcej nigdy mi nie chodziło :) Nie mam nic przeciwko Haldex, używałem go kilka lat w Outlanderze i jak na moje potrzeby byl więcej niż wystarczający (zwłaszcza, że w Outlanderze można zapinać pseudo LOCKa). Dlatego też niezależnie od mechnicznej strony porównania tych dwóch napędów wiem, że xDrive jest o niebo skuteczniejszy, bo jest spięty praktycznie zawsze kiedy sytuacja tego wymaga. Haldex potrzebuje na to czasu, bez względu na to czy mniej czy więcej, zawsze go potrzebuje (przynajmniej H IV gen, V nie czułem w akcji).

 

I nic więcej nie napiszę w tym temacie, przysięgam :) chciażby dlatego, że nic więcej dodać nie mogę, a powtarzać się po raz trzeci nie będę bo może być to odbierane jako SPAM :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam jestem w trakcie zmiany auta na BMW E61 2007/2008r. 3.0d 235KM xdrive. Auto kupiłem niecały miesiąc temu,od początku świeciły się kontrolki napędu 4x4,abs,hamulec,na początku myślałem że to tylko błędy komputera ale zacząłem czytać o tym problemie,ojciec trochę ogarnia mechanikę i postanowiliśmy odkręcić skrzynkę żeby sprawdzić co w trawie piszczy okazało się że ślimak jest bardzo wytarty i trochę jedna z 3 zębatek (bodajże ta środkowa bo podobno są tam 3) tam jak jest silniczek,siłownik skrzyni rozdzielczej czy jak to się tam fachowo nazywa i teraz dzwoniliśmy po paru magikach z allegro jak wygląda sparawa

PS. Dodam że ojciec spiłował troszku ślimaka w celu zrobienia prowizorycznych ząbków na nim i po odpaleniu auta oraz przejechaniu paru metrów kontrolki błędów na chwilę zgasły ale po chwili znowu się zapaliły no ale w takim wypadku to było do przewidzenia ponieważ ślimak jest praktycznie cały "spiłowany"

 

http://allegro.pl/skrzynia-rozdzielcza-bmw-x3-atc-400-regeneracja-i4869858009.html

Najpierw do tego Pana mówi że na razie najlepiej odpiąć skrzynkę jak chce się chwilowo jeździć, do tego jak chce się to zrobić to oprócz wymiany tych dwóch elementów wymienionych wyżej lepiej sprawdzić cały mechanizm ponieważ mogło się coś zepsuć więcej koszt przewidywanej naprawy mniej więcej 1600 zł

 

http://allegro.pl/silownik-skrzyni-rozdzielczej-bmw-e60-e61-e90-e91-i4807208070.html

Ten Pan znowu mówi że można tak na razie (oczywiscie chwilowo) jeździć ponieważ i tak tam już nic nie działa ponieważ ślimak jest wyrobiony, mówi że jeżeli autem nie szarpie itp (a autem nie szarpie przynajmniej ja nic takiego nie zauważyłem) to prawdopodobnie tylko te elementy co podałem wyżej będą do wymiany ale najlepiej przyjechać autem oni sprawdzą wszystko na miejscu,koszt przewidywanej naprawy z demontażem,montażem wymianą oleju około 1180 zł oczywiście jeżeli się okaże tylko to co opisuje.

 

Jestem z Krakowa więc w sumie do Częstochowy nie jest tak daleko a w Krakowie chyba raczej nikt tego nie robi z tego co szukałem,tylko teraz jak widać każdy mówi co innego i nie wiadomo co zrobić. Zastanawiałem się również czy jeżeli faktycznie usterką są tylko te 2 elementy to czy nie spróbować samemu dokupić gdzieś lub dorobić tak jak niektórzy tutaj na forum z tego co widziałem tych elementów i samemu spróbować je wymienić. Za wszelkie rady oraz pomoc z góry dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 5tce jesr inny lepszy ten nastawnik/silniczek niz w x3...jezeli mimo tego polecialy zeby to bym bal sie ze to skutek a nie przyczyna...ze siedzi skrzynia i nie skupialbym sie na wymianie nastawnika. Do X3 sa firmy produkujace zebatke ktora sie wyciera...moze ktos robi te elementy do 5tki...ale nic poza paroma stowami w to bym nie inwewtowal bo pewnie skrzynia siedzi... Prawdopodobnie masz teraz mapwd na tyl tylko i pewnie mozesz tak jezdzic ( wjedz na trawe...w palnik i bedziwsz widzial zw tylko tyl boksuje). Popytalbym sie w lokalnyxh zakladach od automatow czy xd skrzyn nie robia

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Xdrive to odwrotność haldexa - napęd rozłączany (standardowo 60% trafia na tył) i tylko w niektórych sytuacjach przód zostaje rozłączony
Jest zupełnie odwrotnie :)

1) Tył jest na sztywno połączony ze skrzynią wałem napędowym i nie ma możliwości odpięcia tyłu.

2) Przód jest "by default" rozpięty i w różnych sytuacjach jest dopinany (z tego wału, który przekazuje napęd na tył :) ) w różnym stopniu (przy przyspieszaniu, przy skręcaniu, w zakrętach, przy uślizgu itp)

Zupełnie wykluczam z tej dyskusji torsena, gdyż jest to klasa sama w sobie.
Miałem przez wiele lat auto z Torsenem i złego słowa o nim nie powiem.

 

@MiloPL - jeśli chodzi o ludzi z Częstochowy, to zrazili mnie do siebie brakiem odpowiedzi na wiele prób skontaktowania się i brakiem możliwości naprawy "na miejscu".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby auto mialo na stale podpiety przod to na przegladzie technicznym nie daloby sie zrobic testu hamulcow na rolkach ma jedna os (bo przeciez auto by z rolek wyjechalo). Do haldexa jest n alternatywnych sterownikow z pokrerlami do regulacji stopni zapiecia tylu czy tez wyborem charakterystyki (masters w pl takie cos kupe lat temu zrobil ale czy dla funu czy to produkt to nie wiem)

Bmw zapina przod w ok 40pr na wlaczonym biegu (na luzie nie:)) "defaultowo". W sumie pewnie do bmw tez daloby sie sterowac tym alternatywnie ale poza opcja wylaczenia przodu do szalenstw nie widze specjalnego sensu (no moze poza oszczednoscia wachy roznice w obwodach kol przodu i tylu powoduja ciagle tarcie w skrzyni co oznacza zuzycie wieksze

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Do haldexa jest n alternatywnych sterownikow z pokrerlami do regulacji stopni zapiecia tylu czy tez wyborem charakterystyki (masters w pl takie cos kupe lat temu zrobil ale czy dla funu czy to produkt to nie wiem)

to są produkty na 1/4 mili, nie do jeżdżenia na drogach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Mam problem z 530xd otóż miałem opony o różnych obwodach przód tył jeździłem na tym jakieś 2000km, były tarpania przy przyśpieszaniu, wymieniłem opony na obwód ten sam. Teraz nie mam tego problemu tylko dzieieje się że przy puszczeniu gazu przy samy zwalnianiu są tarpnięcia oraz lekkie stuki w prawym tylnim kole. Wieicie co to może być ? Ci z częstochowy dobrze to ogarniają ?nie chce jechać do gości co mi zaraz bedą nakręcać na ogromne koszty wiadomo co do zrobienia trzeba zrobić ale bez wymyślania. Kogo polecacie i czy to już jest jakiś poważny problem ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyciagnij bezpiecznik oznaczony jako transfer case (u mnie byl w skrzynce kolo aku e60 sedan lci) - to odlacza dopinanie przodu (przy okazji wylacza abs esp, itp - pali sie choinka ale po wlozeniu bezp znika) - jak nadal to bedzie to obstawiam, ze to nie skrzynia xd

 

Pozdrawiam,

Przemek

przy oponach o tych samych rozmiarach ale w prakcyce 2cm roznicy w obwodach przy dawaniu w pedzel tez mialem drzenia kiery... przy wyciagnieciu bezp tego ofektu nie bylo (tak wyczailem powiazanie - myslalem ze to trefne opony/zle wywazone)... wiec obstawiam, ze i u Ciebie test bezpiecznikiem to zweryfikuje

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz nie mam tego problemu tylko dzieieje się że przy puszczeniu gazu przy samy zwalnianiu są tarpnięcia oraz lekkie stuki w prawym tylnim kole

teraz to dokldadniej przeczytalem... tyl jest zapiety mechanicznie na 100% zawsze (nie odlacza ani nie przylacza go zadna elktronika - jak w duzym fiacie)... wiec to troche dziwne, ze cos takiego jest.

Moze to pochodna napedu xdrive ale z nim niezwiazana... moze jakies luzy sa w tylnym moscie czy cos a xdrive w jakis tam sposob to jakos wzmaga?

Takie stuki przy puszczaniu gazu pamietam byly w starym audi a4 quattro (prawdziwy naped 4x4 ) mojego wujka /moze krzyzak, moze tylny most/ - tak bylo 10 lat temu... teraz auto posiada moj brat i nikt nic nie robil z tym... i jezdzi :) - kto wie... moze da sie z tym zyc? (lepiej sprawdzic)

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.