Skocz do zawartości

[E39] Problem z nawiewem


olo86

Rekomendowane odpowiedzi

Jak jadę autem nie ważne czy włączona klima czy nie. Do 70 km/h nawiewy działają, jak przekroczę te prędkość to nie leci powietrze a kontrolki się świecą że nawiew jest na szybę lub na twarz (zależy jak mam ustawione) nawet jak są wszystkie włączone to też nie ma znaczenia bo również się wyłącza nawiew. Panel nic nie wariuje, czasami jak w siadam i odpalam auto to mam zmienioną temperaturę oraz nawiew tylko na twarz.

 

Druga sprawa to parujące szyby. Wyczyściłem je kilkakrotnie różnymi środkami, wszędzie sucho nic nie cieknie do środka, filtry są czyste- ja raz w roku wymieniałem w poprzedniej e39 i były dużo bardziej brudne i nie parowały.

 

Co te objawy wam mówią i jak je naprawić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki tymi skrzelami zajmę się jutro i dam znać. One mają taki wielki wpływ na parujące szyby? Przyznam się że pierwszy raz z czymś takim się spotkam by to miało wpływ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Z tymi wylotami to sam miałem jaja jak sobie jakiś szmat i gratów poupychałem po boczkach, także obadaj sprawę.

W następnej kolejności zobacz w podstawkach filtrów kabinowych są takie małe wystające w stronę silnika gumowe kolanka z zaślepką na końcu.

Nimi odpływa woda z podstawy filtra, jak te kolanka się zawalą syfem, to woda zamiast ściekać, wsiąka w filtr i leci do wnętrza auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi wylotami to sam miałem jaja jak sobie jakiś szmat i gratów poupychałem po boczkach, także obadaj sprawę.

W następnej kolejności zobacz w podstawkach filtrów kabinowych są takie małe wystające w stronę silnika gumowe kolanka z zaślepką na końcu.

Nimi odpływa woda z podstawy filtra, jak te kolanka się zawalą syfem, to woda zamiast ściekać, wsiąka w filtr i leci do wnętrza auta.

 

 

Wloty drożne i lekko się ruszają bez oporów więc luz, jeden kanalik od pasażera był całkowicie zapchany jakimiś owadami :D oraz liśćmi. Wszystko przeczyszczone teraz czekam na deszcz :D . A jakie macie pomysły z tym wyłączającym się nawiewem? Może to jest tak zaprogramowane że podczas wyższej prędkości słabiej dmucha ? Ja już nie mam pomysłów co to może być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wylaczajace sie nawiewy - miałem podobnie z padającym jeżem. Niby działał ale jak bylo goraco to w trasie potrafil sie totalnie wylaczyc na kilka minut po czym wracal do zycia i tak co jakis czas. Wskazania pokazywaly ze sie niby wenty kreca. Wygladalo na przegrzanie.

 

Co do parowania - sprawdz czy nie masz wilgotnych dywanow, mozliwe ze pod pedalami masz mokro (np. woda przedostajaca sie z komory serva na skutek zapchanego odplywu). To tez przerabialem w jednej z trzech e39tek.

----=== 0o=[][]==o0 ===----

Better than a straight six are two straight sixes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wilgoć zlokalizowana. Była taka ulewa w nocy że aż macałem dywaniki bo była okazja sprawdzić czy faktycznie coś jest nieszczelne. Z tyłu za kierowcą na miejscu pasażera na podłodze jest wilgotny dywanik. Teraz pytanie, jak rozpoznać że uszczelka jest wadliwa? Uszczelka nie jest zniszczona wygląda jak nowa, na każdych drzwiach jak się otwiera drzwi to jest tzw. rosa aż do uszczelki na karoserii oraz na drzwiach.

 

Co do jeża to wyjdzie on na kompie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak masz mokre dywaniki, to na 99% odkleiło ci się wygłuszenie w drzwiach, zdejmij boczek i zobacz to.

Dodatkowo pewnie sam boczek też będzie mokry.

Jeż na kompie chyba nie wychodzi, na 99% nie wychodzi, mój wariował i nic nie pokazywało, kumplowi padł całkiem i błędów też nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Sorki że tak późno ale brak czasu. Nawiew się naprawił sam :?: nie wiem na jak długo ale działa bez zarzutów, a nie było nic przy nim robione. Jedynie to podkleiłem wygłuszenie bo faktycznie było odklejone.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic się nie naprawiło.Spadła wilgotność i nie parują.Klima kolego daje tzw.suche powietrze i to jest najskuteczniejsze na parujące szyby.W sprawnym aucie włączając nawiew na odparowanie szyby z automatu załącza się klima.Suche powietrze leci i przy 32stC.I klima to nie tylko chłód latem ale skuteczny środek na parujące szyby.Jest to w instrukcji użytkowania.
Zakup BMW zarejstrowanego w RP to brak wyobrazni,lenistwo lub bezgraniczna naiwność.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego a przeczytałeś to co napisałem czy tylko palnąłeś? Napisałem na początku jak to nie leciało mi powietrze powyżej 80 km/h, a teraz działa choć nie było robione przy tym nic. Również napisałem że podkleiłem wygłuszenie bo faktycznie było odklejone tak jak kolega Shadow69 wspomniał, Więc twój post nie wiem jak mam rozumieć bo nic nie wnosi do tego tematu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Dziś wymieniłem opornice.

 

Nie było czasu wcześniej się tym przyjrzeć, a po za tym działało aż do tamtego tygodnia i problem powrócił.

Zdecydowałem się na zakup nówki opornicy Valeo za 200 zł.

 

Problem usunięty, działa bez problemu nawet przy 130 km/h już testowane :norty: :norty: :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.