Skocz do zawartości

[E39] Problem z nawiewem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak jadę autem nie ważne czy włączona klima czy nie. Do 70 km/h nawiewy działają, jak przekroczę te prędkość to nie leci powietrze a kontrolki się świecą że nawiew jest na szybę lub na twarz (zależy jak mam ustawione) nawet jak są wszystkie włączone to też nie ma znaczenia bo również się wyłącza nawiew. Panel nic nie wariuje, czasami jak w siadam i odpalam auto to mam zmienioną temperaturę oraz nawiew tylko na twarz.

 

Druga sprawa to parujące szyby. Wyczyściłem je kilkakrotnie różnymi środkami, wszędzie sucho nic nie cieknie do środka, filtry są czyste- ja raz w roku wymieniałem w poprzedniej e39 i były dużo bardziej brudne i nie parowały.

 

Co te objawy wam mówią i jak je naprawić?

Opublikowano
Co do szyb to nie ważne czy zamknięty czy otwarty parują tylko podczas deszczu, a żeby odparować muszę klimę włączać a jest to uciążliwe
Opublikowano
O kurde tym pytaniem mnie zaskoczyłeś. Jak to sprawdzić ? i jak rozebrać w razie czego ? O te skrzela Ci chodzi ?
Opublikowano
Tak o skrzela,znajdziesz je koło tylnych lamp po otwarciu tapicerki jeżeli można to tak ująć.Sprawdz poprostu czy klapki chodzą i czy nie są zbyt zabrudzone,możesz przedmuchać powietrzem.
Opublikowano
Ok dzięki tymi skrzelami zajmę się jutro i dam znać. One mają taki wielki wpływ na parujące szyby? Przyznam się że pierwszy raz z czymś takim się spotkam by to miało wpływ
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z tymi wylotami to sam miałem jaja jak sobie jakiś szmat i gratów poupychałem po boczkach, także obadaj sprawę.

W następnej kolejności zobacz w podstawkach filtrów kabinowych są takie małe wystające w stronę silnika gumowe kolanka z zaślepką na końcu.

Nimi odpływa woda z podstawy filtra, jak te kolanka się zawalą syfem, to woda zamiast ściekać, wsiąka w filtr i leci do wnętrza auta.

Opublikowano
Z tymi wylotami to sam miałem jaja jak sobie jakiś szmat i gratów poupychałem po boczkach, także obadaj sprawę.

W następnej kolejności zobacz w podstawkach filtrów kabinowych są takie małe wystające w stronę silnika gumowe kolanka z zaślepką na końcu.

Nimi odpływa woda z podstawy filtra, jak te kolanka się zawalą syfem, to woda zamiast ściekać, wsiąka w filtr i leci do wnętrza auta.

 

 

Wloty drożne i lekko się ruszają bez oporów więc luz, jeden kanalik od pasażera był całkowicie zapchany jakimiś owadami :D oraz liśćmi. Wszystko przeczyszczone teraz czekam na deszcz :D . A jakie macie pomysły z tym wyłączającym się nawiewem? Może to jest tak zaprogramowane że podczas wyższej prędkości słabiej dmucha ? Ja już nie mam pomysłów co to może być.

Opublikowano

Wylaczajace sie nawiewy - miałem podobnie z padającym jeżem. Niby działał ale jak bylo goraco to w trasie potrafil sie totalnie wylaczyc na kilka minut po czym wracal do zycia i tak co jakis czas. Wskazania pokazywaly ze sie niby wenty kreca. Wygladalo na przegrzanie.

 

Co do parowania - sprawdz czy nie masz wilgotnych dywanow, mozliwe ze pod pedalami masz mokro (np. woda przedostajaca sie z komory serva na skutek zapchanego odplywu). To tez przerabialem w jednej z trzech e39tek.

----=== 0o=[][]==o0 ===----

Better than a straight six are two straight sixes

Opublikowano

Wilgoć zlokalizowana. Była taka ulewa w nocy że aż macałem dywaniki bo była okazja sprawdzić czy faktycznie coś jest nieszczelne. Z tyłu za kierowcą na miejscu pasażera na podłodze jest wilgotny dywanik. Teraz pytanie, jak rozpoznać że uszczelka jest wadliwa? Uszczelka nie jest zniszczona wygląda jak nowa, na każdych drzwiach jak się otwiera drzwi to jest tzw. rosa aż do uszczelki na karoserii oraz na drzwiach.

 

Co do jeża to wyjdzie on na kompie ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak masz mokre dywaniki, to na 99% odkleiło ci się wygłuszenie w drzwiach, zdejmij boczek i zobacz to.

Dodatkowo pewnie sam boczek też będzie mokry.

Jeż na kompie chyba nie wychodzi, na 99% nie wychodzi, mój wariował i nic nie pokazywało, kumplowi padł całkiem i błędów też nie było.

Opublikowano
Blad jeza na kompie nie widać. W jednej e39 miałem zdechłego i nic, zadnego bledu nie było a jez nie dzialal.

----=== 0o=[][]==o0 ===----

Better than a straight six are two straight sixes

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Sorki że tak późno ale brak czasu. Nawiew się naprawił sam :?: nie wiem na jak długo ale działa bez zarzutów, a nie było nic przy nim robione. Jedynie to podkleiłem wygłuszenie bo faktycznie było odklejone.
Opublikowano
Nic się nie naprawiło.Spadła wilgotność i nie parują.Klima kolego daje tzw.suche powietrze i to jest najskuteczniejsze na parujące szyby.W sprawnym aucie włączając nawiew na odparowanie szyby z automatu załącza się klima.Suche powietrze leci i przy 32stC.I klima to nie tylko chłód latem ale skuteczny środek na parujące szyby.Jest to w instrukcji użytkowania.
Zakup BMW zarejstrowanego w RP to brak wyobrazni,lenistwo lub bezgraniczna naiwność.
Opublikowano
Kolego a przeczytałeś to co napisałem czy tylko palnąłeś? Napisałem na początku jak to nie leciało mi powietrze powyżej 80 km/h, a teraz działa choć nie było robione przy tym nic. Również napisałem że podkleiłem wygłuszenie bo faktycznie było odklejone tak jak kolega Shadow69 wspomniał, Więc twój post nie wiem jak mam rozumieć bo nic nie wnosi do tego tematu.
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Dziś wymieniłem opornice.

 

Nie było czasu wcześniej się tym przyjrzeć, a po za tym działało aż do tamtego tygodnia i problem powrócił.

Zdecydowałem się na zakup nówki opornicy Valeo za 200 zł.

 

Problem usunięty, działa bez problemu nawet przy 130 km/h już testowane :norty: :norty: :norty:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.