Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Proszę o pomoc. Dzisiaj wyciągane były wtryskiwacze, po wyciągnięciu jednego, sprawdzeniu i jego ponownym założeniu odpaliłem auto - chwilę pokręciło, jak załapało to chwilę pokulało i cykało elegancko. Następnie odkręciłem wtryskiwacz 2, zamontowałem, odkręciłem 3, również zamontowałem, i postanowiłem kontrolnie odpalić auto - zero reakcji. Przy odkręceniu 3 rurki wtryskiwacza słyszałem dziwny dźwięk jakby właśnie zasysania, czyli wtedy pewnie cofnęło się paliwo.

Próbowałem odpalać na plaka, dwa podejścia nic nie dały. Po poluzowaniu rurek podczas kręcenia nie wydobyła się z nich ani jedna kropla, więc sprawdziłem pompkę w zbiorniku - przed filtrem dawała ładny strumyczek, za filtrem już słabiej no ale wiadomo filtr paliwa swój opór niestety ma. Więc wykluczyłem pompkę paliwa, bo jednak paliwo podaje, a poza tym do końca działała. Przekręciłem więc zapłon i zdjąłem wężyk przelewowy z pierwszego wtryskiwacza, leciało trochę paliwa i mnóstwo powietrza, więc pozwoliłem mu lecieć do butelki, aż powietrza nie było prawie wcale.

Próba odpalenia - dalej nic, ale już przynajmniej z rurek zaczynało kapać paliwo, ale to dosłownie sączyć się.

Szlag mnie trafia już bo z dwa tygodnie temu auto stało z wyjętymi wtryskami przez tydzień, później wystarczyło tylko odpowietrzenie przez poluzowanie rurek przy wtryskiwaczach i auto zagadało jak ciepłe, a teraz nie daje prawie żadnych znaków życia po wyjęciu dwóch wtrysków na dosłownie 5 minut. :(

 

Czy jest jakiś skuteczny sposób na odpowietrzenie tej pompy/układu paliwowego? (sposób z włączeniem zapłonu na kilka minut był już przerabiany), na forach audi piszą o odpowietrzaniu podciśnieniowym właśnie poprzez powrót z wtryskiwaczy na włączonej pompce w zbiorniku, ale tutaj jak mam włączoną pompkę to paliwo leci samo z tego powrotu :| więc podłączenie tam podciśnienia nie da mi nic.

Opublikowano
Trochę dziwny masz przypadek ponieważ ta pompa jeśli ma podane paliwo to powinna odpowietrzyć się sama - właśnie poprzez poluzowanie nakrętek na wtryskiwaczach powinna wypchnąć powietrze. Paliwo za filtrem paliwowym leci strumieniem czy ledwo kapie? I jaką awarie miałeś, że wyciągasz wszystkie wtryski? Ja niestety obawiałbym się o pompę vp44...
  • 2 lata później...
Opublikowano

Cześć,

 

Nie chcę zakładać nowego wątku, bo problem w sumie nie został rozwiązany. Mam problemy z odpalaniem które są spowodowane zapowietrzaniem się układu paliwowego które to ostatnio daje o sobie bardzo znać, jak auto stoi przodem z górki to pali od strzała, ale jak stoi na prostym to już po 3 godzinach od postoju trzeba chwilę pokręcić. Wymieniłem tydzień temu O-ring który jest na śrubie którą blokuje się pompę, niestety nic to nie dało, ale widziałem że pompa jest cała brudna z boku czyli gdzieś poci się paliwo, niestety nie było widać skąd dokładnie.

Czy ktoś zna jakiś sprawdzony sposób na wykrycie nieszczelności w układzie? może nadciśnienie? lub podciśnienie?

 

A tak odnośnie mojego problemu który opisałem wcześniej, to odpaliłem auto przez strzykawkę :) kupiłem największą strzykawkę jaka była w aptece i z całej siły wepchałem nią paliwo do pompy, druga osoba kręciła wtedy rozrusznikiem.

Opublikowano
Mam pytanie: Czy w twoim aucie jest pompka elektryczna która tłoczy paliwo ze zbiornika do pompy wtryskowej, czy nie ma takiej pompy i pompa wtryskowa sama zaciąga paliwo ze zbiornika?
Opublikowano
VP 44 nie jest pompa zasysjącą. Ja miałem z nią doczynienia w Mondeo i tam miałem elektryczną pompkę paliwa, która tłoczyła paliwo do pompy VP.
Opublikowano
VP44 ma wbudowaną pompkę ssącą (łopatkową) + oczywiście jest ta w zbiorniku.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano
ale ta w zbiorniku to służy chyba tylko do przepompowywania paliwa w samym zbiorniku, ona nie podaje raczej paliwa ze zbiornika do pompy wtryskowej.
Opublikowano
ale ta w zbiorniku to służy chyba tylko do przepompowywania paliwa w samym zbiorniku, ona nie podaje raczej paliwa ze zbiornika do pompy wtryskowej.

Podaje podaje :)

 

Mój problem prawdopodobnie jest rozwiązany - zaślepiłem powrót i podałem ciśnienie 1,5 ATM przy zbiorniku paliwa na wąż zasilający, paliwo pokazało się pod sterownikiem pompy, wymieniłem uszczelkę, ale mam teraz problem ze świecami żarowymi bo raz grzeją a raz nie i nie jestem pewny czy uszczelnienie pomogło w 100% :( chociaż zapala zdecydowanie lepiej.

Opublikowano
VP44 ma wbudowaną pompkę ssącą (łopatkową) + oczywiście jest ta w zbiorniku.

 

W takim razie mieliśmy doczynienia z "innymi" pompami VP44. Gdyby pompa wtryskowa miała wbudowaną pompe paliwa, to nie potrzebna by była ta w zbironiu lub jego okolicahc (w zależności od samochodu) Sama VP44 nie zassie sobie paliwa.

Opublikowano

Są dwie generacje VP44.

Pompa łopatkowo-komorowa sama paliwa nie zassie, jej zadaniem jest wstępne zwiększenie ciśnienia w pompie do 18 - 24bar.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.