Skocz do zawartości

520i m52 nierówna praca silnika plus gaśnięcie silnika


mawasz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem nowy na forum, posiadam e 39 99 rok 2.0 benzyna 150 km przebieg 218k km, ostatnio silnik zaczął fixować, zmiana cewek 1kpln plus przepływka 800pln nic nie dała, wszystko jest na oryginale, staram się dbać o auto, silnik pracuje nierówno tzn.: na starej przepływce bez odłączania obroty ok 500 po czym silnik gasł, po odpięciu przepływki normalne obroty ok 700 po czym schodził na 500 - to samo dziś po założeniu nowej - siemes oryginał. W 6 cylindrze świeca zalana paliwem, w oleju czuć benzynę, auto co najgorsze- najlepsze- trzymane na orygiale plus dobre oleje, filtry itd.

Przebywam teraz na terenie Niemiec, auto było u mechanika w Polsce w lipcu, wymiana standardowych płynów oraz czujnika położenia wałka, dopiero po przybyciu na miejsce - 900km drogi - i tygodniu czasu auto zaczęło fixować jak opisane wyżej. W Polsce podpięty komputer i pokasowane błędy - błędy jedynie wypadanie zapłonu w garach 4 do 6. Dopiero jutro jadę do warsztatu tutaj podpiąć pod komputer.

 

Temat wcześniej zamknięty, przepraszam modów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na moje to czujnik któregoś z wałków, ale żeby to na 100/ zdiagnozować musisz podpiąć auto pod kompa.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak komp nic nie pokaże to moja historia : PĘKNIĘTY KATALIZATOR. Auto dosłownie dostawało świra, po wrzuceniu na luz potrafiło zgasnąć. Moc - brak jakiejkolwiek. Sprawdzono: szmata mokra od ropy czyli kupa dymu i kompresor. Moj sprytny mechanik wtłaczał ten syn w rure i wylazło katem. Jak wyjaśniono mi na forum sonda pierwsza podawał dobrą dawkę ale druga (za katem) która otrzymywała znaczne ilości powietrza przez pęknięcie nakazywała zmianę dawki na bogatsze w paliwo i mniej powietrza. Według ASO do operacji wyciągnięcia kata potrzeba wyciągnąć silnik!!!!!!!!! w m52b20. Idzie dostać się od koła przez zawieche aby go odkręcić. Po postawianiu kata jak ręką odjał.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem na komputerze, jedynie co pokazało to błędy cylindrów - po odłączeniu cewek plus błąd przepływomierza, który także był odpięty. Po kasowaniu silnik jakby trochę lepiej pracował ale wciąż to nie jest to. W warsztacie powiedzieli jeszcze, żeby wymienić świece, ich nie wymieniałem, ponieważ mają dopiero roczek:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Listwa ok. wtryski ok, świece wymienione na laserki:) Dzisiaj komputer pokazał 2 pierwsze sondy lambda licząc od silnika czyli przy kolektorze, niestety są 4:) u sąsiadów pokazało 450 euro za te dwie, ciekawe ile coś takiego kosztuje w Polsce? Macie Panowie (Panie) pojecie?

Do tego wymienili mi olej przy 219k przebiegu na 5w40 chociaż zawsze lałem 10w40. Jak stwierdzili, jest to wymagane a nawet konieczne przy betce ponieważ jest łańcuch rozrządu i na inny olej nie ma gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Co do sond to temat również u mnie aktualny. Zależy jakie masz Siemensa (tytanowe) czy Bosch.

Wypowiem się tylko o tych pierwszych bo takie mam u siebie. Oryginał w ASO w okolicach 800zł, jednak po wertowaniu internetu i czytaniu rożnych tematów na forach BMW kilkakrotnie znalazłem stwierdzenie ze Siemens jako taki nie produkował własnych sond tylko "kupował" je od NGK(NTK). Zamiennik NGK kosztował mnie 410zł.

 

Pozdrawiam

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Miałem podobne problemy. Aktualnie borykam się z sondami lambda i będę je wymieniać...

Jak masz taki kłopot co utrudnia Ci jazdę samochodem to proponuję odpiąć przepływomierz... Zmieni to tyle, że komputer przestaje odczytywać informacje z czujników i silnik przechodzi w tryb awaryjny. Wg mnie w ten czas chodzi całkiem dobrze a na pewno lepiej niż na uszkodzonym jakimś czujniku...

Jeżeli masz również taką sprawę, że auto jak by trochę cieżej (minimalnie) odpalało to proponuję też zajrzeć na czujnik wałka rozrządu. Przerabiałem ten problem i powiem Ci, że burdelu narobił niesamowitego... Co mechanik to chciał pół auta wymieniać. Jeden na dzień dobry powiedział, że trzeba wymienić wszystkie sondy lambda i przepływomierz.

Wymieniłem tylko czujnik wałka rozrządu za 230zł i auto śmigało jak nowe :)

Nie ważne gdzie ważne czym:) BMW- Będziesz Musiał Wyprzedzać :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejka,

lambdy wszystkie na oryginale 1,2k pln, czujnik wałka zmieniony 3 m-ce temu, nowa przepływka plus świece plus cewki - nie mówię o szicie ale o oryginale - i auto wciąż ma jakieś obiekcje. Zmieniona odma wcześniej plus sprawdzone wszystko do czego można normalnie dojść, auto u elektronika, podejrzenie na kable:) Albo pojadę tym na chatę albo dając za auto 10k pln i pakując 12k pln stracę wszystko odzyskując możliwe 11:)k papieru:) beemwe bayernische motor werke:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde no kolego masz pecha nie da się ukryć. Ale właśnie po opinii wśród znajomych nasze e39 tak potrafią... Ale ja bym stawiał, że takie zachowanie to wina złej diagnozy. Niestety do BMW musi być mechanik pasjonat.

Z moim problem też latałem od mechanika do mechanika i każdy chciał by mi pół auta zmienić i zainkasować kilka tyś.

Kolega mi podsunął obecnego mechanika- rewelka. Zajeżdżam do gościa a on po wysłuchaniu tej samej śpiewki co mówiłem innym powiedział aha to będzie to lub to. Po dwóch dniach odebrałem auto jak nowe (mówię o działaniu) za 300zł wliczając w to części.

Jeżeli czasami przejeżdżasz przez Wieluń bo jak by nie mówić tu się sporo ulic krzyżuje to daj mi znać na pw. Dam Ci nr do mojego mechanika.

Z tego co wiem to ok 10 lat pracował w autoryzowanym serwisie BMW chyba we wrocku.

Pozdrawiam i życzę powodzenia.

Nie ważne gdzie ważne czym:) BMW- Będziesz Musiał Wyprzedzać :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie i Panie w końcu sukces:)

Sterwonik plus nowa mapa silnika oraz wszystko co zostało zrobione wcześniej i magicznie auto zaczęło normalnie działać:)

Czary Panie czary:D

Temat uważam "chwilowo" za zamknięty, dziękuję za wszystkie rady oraz powodzonka ze swoimi buniami:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.