Skocz do zawartości

[318i n42b20 143km] - Kilka pytań po zakupie


peter.a

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 132
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Czar powoli pryska, kolejna awaria. Podczas jazdy zaświeciły się kontrolki trakcji i żółta kontrolka ręcznego. Auto zgasło podczas jazdy i nie chce zapalić. Aktualnie załatwiam lawetę. :cry2:

 

Edit:

 

No i odpaliło, nie wiem co o tym myśleć. Kupuje assistance.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robię nowy post żeby podbić temat. Finalnie sprawa wygląda tak.

 

Rano wyjechałem samochodem, przejechałem ok. 10-15km. Przy wjeździe na rondo silnik po prostu zgasł. Zaświeciły się następujące kontrolki: trakcja (żółta na środku), ręczny żółty, i kontrolka jak na poniższym zdjęciu, ta żółta po prawej od ręcznego.

 

http://img600.imageshack.us/img600/6316/p1040365.jpg

 

Po ok. godzinie silnik normalnie zapalił. Bez większych problemów wróciłem do domu. Po zgaszeniu silnika auto nie chce odpalić (za 60 min pewnie odpali).

 

Poniżej zamieszczam błędy. Ja obstawiam czujnik wału korbowego który chyba w poniedziałek zamawiam. Niepokoi mnie natomiast Vanos :/ Sam błąd oznacza konieczność wymiany zespołu regulacyjnego? Objawy w ogóle się zgadzają?

 

http://wgrajo.pl/img/blad1.jpg

 

http://wgrajo.pl/img/blad2.jpg

 

http://wgrajo.pl/img/blad3.jpg

 

Proszę o sugestie i porady.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja juz wczesniej pisalem iz masz do wymiany czujnik polozenia walu. Nie wiem nad czym sie jeszcze zastanawiasz? O inne bledy sie nie martw, poniewaz wadliwy czujnik walu bedzie wywalal bledy vanosa, vvt itp. Ogarnij sie troszke chlopie i zrob to co nalezy zrobic od co najmniej miesiaca....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robię nowy post żeby podbić temat. Finalnie sprawa wygląda tak.

 

Rano wyjechałem samochodem, przejechałem ok. 10-15km. Przy wjeździe na rondo silnik po prostu zgasł. Zaświeciły się następujące kontrolki: trakcja (żółta na środku), ręczny żółty, i kontrolka jak na poniższym zdjęciu, ta żółta po prawej od ręcznego.

Czujnik abs do wymiany . Samochód nie powinien zgasnąć .

To jest do wału korbowego .

Ale według tego :

to potrzebujesz czujnik wałka rozrządu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm, według tego co pisali koledzy wcześniej i według tego co wyczytałem w necie to chyba faktycznie potrzebuje czujnik wału korbowego, a nie wałków. Mógłbyś podać jakieś dodatkowe argumenty dlaczego zmieniłbyś czujniki wałków rozrządu?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem podstawowe zadanie teraz to odszukanie przyczyny usterki. Ja na Twoim miejscu tez bym zastanawiał się nad wymianą czujnika wału bo to on powoduje główne problemy z odpalaniem. Następnie dla świętego spokoju oddałbym auto do fachowca który sprawdzi rozrząd. Poprzez sprawdzenie rozumiem zdjęcie pokrywy zaworów (dojdzie wymiana uszczelki 200-300zł) i sprawdzenie stanu łańcucha i ślizgów. Moim zdaniem warto to zrobić nawet bez konkretnych objawów. Będziesz już miał pewność że rozrząd jest ok. Jeśli wszystko będzie ok to samo zdjęcie pokrywy wraz z uszczelkami to ok. 500zł. Jeśli wymienisz komplet (lancuch,napinacz slizgi) to z robotą szykuj się na jakieś 1500zł :/ niestety.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik dotarł, w sobotę zabieram się do pracy. Zdam relacje, mam nadzieje że się uda. Gdyby ktoś szukał, poniżej ciekawy poradnik:

 

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=115473

 

Ps. Te ścieżki czujnika są jakieś mega delikatne? Bo z rozpędu chwyciłem właśnie za ten element na którym znajdują się ścieżki, mam nadzieje że go nie zepsułem :wink:

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uff, jestem już po rozbiórce najłatwiejszych elementów. Zostaje separator i kolektor. Praca trochę mnie przytłacza, ale myślę że dam rady. Na prawdę rozbierania jest bardzooo dużo.

 

W trakcie prac pojawił się wyciek płynu chłodniczego. Nie wiem czy tą rurę jest tak łatwo poluzować, czy po prostu uszczelka poszła? Wyciek nie był duży trochę się polało i przestało. Poniżej zdjęcia.

 

http://pics.tinypic.pl/i/00587/t5mfk8m2nl09_t.jpg

http://pics.tinypic.pl/i/00587/0smffyvmu0rv_t.jpg

 

 

Pozdrawiam

 

Edit:

 

Hosting którego używałem do tej pory odmówił posłuszeństwa. Na razie przesyłam bezpośrednie linki. Później poprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, jakieś pomysły na sprawdzenie stanu separatora? Oprócz sprawdzenia czy nie ma mazi w przewodach. Nie dotarłem do tej części jeszcze, ale dzisiaj się za to zabieram i zastanawiam się wstępnie co zrobić z separatorem. Przy okazji takiego rozbierania fajnie by go było wymienić, ale koszt wszystkich części (nowe przewody) to prawie 800zł.. :/ Jakie sposoby na diagnozę polecacie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Lepsza będzie zimowa, jak nie chcesz ładować kasy to i jak dasz zwykłą będzie dobrze.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informacje. Teraz wymienię sam separator, wersja zwykła. W przyszłym roku zastanowię się nad upgradem do wersji zimowej wraz z wężami.

 

To nie lepiej kupić od razu wersje zimową, niż 2 razy pchać sie w koszta. Jeżeli chcesz sprawdzić węże odmy to jeden jest nad kolektorem dolotowym powietrza wystarczy zdjąć plastikowa obudowę i można bez problemu zdemontować waż, demontując go z kolankiem będziesz mógł zajrzeć do odmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzuć proszę jak będziesz miał możliwość zdjęcia w jakim stanie był stary separator w środku.

 

Oczywiście, nie ma problemu. Zastanawiam się czy w ogóle go zmieniać. Jak będzie w dobrym stanie to chyba zostaje stary. Wszystko się okaże po rozebraniu. Tak czy tak na pewno dokumentacja będzie.

 

Dzięki za informacje. Teraz wymienię sam separator, wersja zwykła. W przyszłym roku zastanowię się nad upgradem do wersji zimowej wraz z wężami.

 

To nie lepiej kupić od razu wersje zimową, niż 2 razy pchać sie w koszta. Jeżeli chcesz sprawdzić węże odmy to jeden jest nad kolektorem dolotowym powietrza wystarczy zdjąć plastikowa obudowę i można bez problemu zdemontować waż, demontując go z kolankiem będziesz mógł zajrzeć do odmy.

 

Spoko ten wąż już zdjęty. :) Nie widzę w nim nic niepokojącego. Do tego otworu po nim nie patrzyłem.

 

Co do zakupu od razu wersji zimowej to niestety oszczędzam na czym mogę w granicach rozsądku. Do auta muszę dołożyć jeszcze kupę kasy i staram się to jakoś rozsądnie zaplanować.

 

Pozdrawiam

 

Edit:

 

Bym zapomniał. Ogólny stan prac wygląda tak że dzisiaj po 3h odkręciłem jedną śrubkę od spodu auta (torx), a przy okazji odkręcania drugiej "na partyzanta" zgubiłem samego torxa. :duh: Jutro powinienem mieć lepszy sprzęt i kolektor powinien w końcu zejść... ehhh No ale najpierw muszę tego zasranego torxa poszukać, mam nadzieje że będzie dało się go wyciągnąć. :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No, te dwa torxy od spodu sa ciekawe :D Wiesz, doradzamy zakup nowej odmy wlasnie ze wzgledu na naklad pracy aby to wymienic. Jesli finanse nie pozwalaja, rozbierz delikwenta i bardzo dokladnie sprawdz stan uszczelki i jesli nie ma pepkniec to zakladaj.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik wymieniony. Separator zostaje stary, nie widziałem na nim żadnych oznak zużycia (jakiejś mazi itp. nie było widać w ogóle), wymienię go w przyszłym roku. :)

Dziwna sprawa bo na starym czujniku były opiłki metalu. Niestety nie mam zdjęcia opiłków. Zdjęcie samego czujnika doślę dzisiaj wieczorem. Te opiłki są normalne?

Samochodu jeszcze nie odpalałem, dzisiaj złoże wszystko do kupy i spróbuje. Rozmawiałem z mechanikiem, który podobno n42 kiedyś robił i on mi radzi żebym sprawdził/wymienił jeszcze czujniki temperatury. Głównie ze względu na to że przy błędach wystąpiły bardzo duże wartości temp. Jest coś w tym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.