Skocz do zawartości

Niskie obroty na zimnym silniku M10


maciej_E30

Rekomendowane odpowiedzi

Według ETK m10 produkowany był do 07.87

http://www.realoem.com/bmw/select.do?vin=&kind=P&series=E30&body=2-T&model=318i&zone=ECE&prod=19870700&motor=M10&steering=L&trans=M&arch=0

 

I jeśli masz m10 to na 100% masz to o czy pisałem parę postów wyżej,jest to na dole pod kolektorem tylko duzo niżej,prawie na wysokości podłużnic jak dobrze pamiętam i to może być przyczyną twoich problemów !

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=1011&mospid=47252&btnr=13_0154&hg=13&fg=05

Zarówno element 1 jak i 9

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam M10B18 czyli 1.8 litra :mrgreen:

 

W 1988r. były produkowane E30 z dwoma różnymi silnikami 1.8 .

M40 nazwali po prostu 318i a M10 316i

M10 1.8 na gaźniku nazywało się 318, z koleji na wtrysku było już zwane 316i, tak już jest ta niemiecka logika :mrgreen:

 

Jeszcze jedno, byłem w garażu i dokładnie przeszukałem przestrzeń pod machą, takiego urządzenia jednak nie znalazłem.

BMW E30 316i 1.8 M10B18 coupe

BMW E30 318i M40 coupe

BMW E34 525td touring

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że powrócił spec wszystkich speców czyli Robertbmw :mrgreen:

 

Może się wypowiesz w kwestii mojego problemu ??

Co mogę mieć uszkodzone??

Jakiś czujnik, wtryskiwacz rozruchowy, zawór dodatkowego powietrza, a może coś innego ??

BMW E30 316i 1.8 M10B18 coupe

BMW E30 318i M40 coupe

BMW E34 525td touring

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:norty: sie załatwi....

 

Za obroty silnika w zaleznosci od temperatury odpowiedzialny jest zawór powietrza, przedstawiony na rys. 2 i 3.

Na zimnym silniku spogladajac poprzez króćce tego zaworu powinna być widoczna szczelina, która umożliwia przedostawanie sie powietrza do kolektora ssącego, umozliwiajac tym samym wzrost obrotów. Z chwila nagrzewania się silnika, szczelina ta zmniejsza się i wkońcu całkowicie zamyka przepływ tego powietrza.

Możesz sprawdzic czy tak jest faktycznie.

Jeżeli praca tego zaworu jest taka jak opisałem wyżej, problem może wynikać z dawkowaniem paliwa. Lecz zanim w tej kwestii bedziemy grzebać, na zaworze tym jest mała nakretka, dzięki której można zmieniać położenie tej przesłony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór powietrza jak pisałem już wcześniej, wielokrotnie demontowałem i czyściłem

Dmyślałem się że na zimnym powinna być szczelina i jest ale bardzo mała, jak się nagrzeje to się zamyka.

Ta śrubka od dawien dawna mnie ciekawiła. :mrgreen:

Co z nią zrobić ??

Jak ją poluzuje to się później sama odkręca od drgań silnika.

 

Jak to wyregulować ??

Grzałka ta co jest w zaworze jest sprawna - grzeję :norty:

BMW E30 316i 1.8 M10B18 coupe

BMW E30 318i M40 coupe

BMW E34 525td touring

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec jesteśmy w "domu" z usterką.

Poczekaj aż silnik ostygnie, czyli szczelina będzie widoczna, poluzuj ta nakretkę na kluczyk 8 i zmień jej położenie przesuwając na boki. Zauważysz, że przesłona w zaworze zacznie się przesuwać, więc zwiększ tą szczelinę...i dokręć tą nakretkę z powrotem.

Napisz o wynikach "eksperymentu" :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem w garażu :mrgreen: :mrgreen:

 

Polzuzowałem nakrętke i przesunąłem przesłonę,

szczelina jest gdzieś trzy razy większa :mrgreen:

Myślę, że będzie wreszcie dobrze :norty:

 

Robert :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa:

 

A spotkałem mechanika, który twierdził, że mam zepsuty zawór dodatkowego powietrza, po czym powiedział, że miał już takich zepsutych zaworów w rękach setki :norty: a nie wiedział o tej regulacji po prostu :wink:

 

Kurde Robert jest naprawdę Boss :modlitwa: , że ja nie mam w pobliżu takiego fachowca :wink:

BMW E30 316i 1.8 M10B18 coupe

BMW E30 318i M40 coupe

BMW E34 525td touring

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:wink:

Cieszę się, że pomogłem.

Co prawda znam Twój problem już od grudnia, ale dopiero teraz mam łączność ze światem i trochę więcej czasu.

Miłej jazdy.

 

Ps. Postaraj się tą szczelinę tak ustawić, aby obroty na ciepłym nie były za duże. Czyli szczelina żeby się całkowicie zamykała po rozgrzaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ps. Postaraj się tą szczelinę tak ustawić, aby obroty na ciepłym nie były za duże. Czyli szczelina żeby się całkowicie zamykała po rozgrzaniu.

 

Wiadomo, myślę, że tak jak teraz jest będzie dobrze, obroty na ucho były idealne (kurde zawiesił się obrotek :mad2: )

Zobacze jak wygląda na gorącym, czy przesłona jest zamknięta w 100%.

Tylko czasu brak, bo za trzy dni maturka :norty:

BMW E30 316i 1.8 M10B18 coupe

BMW E30 318i M40 coupe

BMW E34 525td touring

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.