Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Podobne twierdzenie słyszałem też ostatnio na szkoleniu z ENEOSA, gdzie szkoleniowiec równiesz zalecal to starszych silników mineralne oleje w racji konstrukcji silnik gdzie syntetyk nic nie da. Ale jak byś coś znalazł ciekawego to daj znać :) :)

 

PZDR>

  • Odpowiedzi 58
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zarejestrowani
Opublikowano
Faktycznie w większości ludzi nie zalecają syntetyków do m20 (tylko w większości biorą pod uwagę to, że silnik ma swoje lata i nie biorą po uwagę ewentualnych remontów). Z tego co piszą są hipotezy, że pompa oleju do m20 może nie dawać sobie rady z syntetykami. Mimo wszystko w większości przypadków czytam, że półsyntetyk jest bardzo dobrym rozwiązaniem (10w w zależności od użytkowania 40, 50, 60). Dużo osób zachwala mineralne, ale opina jest związana z przebiegiem takiego silnika. Także na tą chwilę... biorąc pod uwagę to, że jestem po remoncie silnika mineralny bym odpuścił. Chyba faktycznie trzeba będzie wybrać jakiś półsyntetyk... może 10w50 - zobaczymy - przedyskutuję temat z mechanikiem :) Jeszcze trochę mam czasu. Dzięki za zwrócenie uwagi, bo faktycznie na zbyt rzadkim oleju może być słychać zawory.
Opublikowano
Moim skromnym zdaniem w silniku m20 zawsze słychać klawiaturę, prawidłowo wyregulowana klawiatura to jak muzyka Bethowena,Mozarta,Wagnera :) Przy zamkniętej masce prawie niesłyszalna ale po otwarciu miodzio na serce.Często otwieram aby jej posłuchać - polecam na odstresowanie.Od siedmiu lat leję olej półsyntetyk 10W40 LOTOS do tego aby podnieść jeszcze bardziej ciśnienie ,,znafcom,, tematu montuję filtr FILTRON .Zakupów dokonuję z pewnego żródła .Dolewka od wymiany czyli raz w roku obojętnie czy robię 9tys. czy 900km wynosi 0/ słownie zero/.Motorek pracuje pięknie, przy tegorocznych letnich upałach w korkach temperatura stała zawsze w pionie. Oczywiście często sprawdzałem stan poziomu płynu chłodzącego i obyło się bez dolewek.Przebieg silnika trudny do określenia na blacie ma 207tys. ale podejrzewam,że minimum jakieś 150ty. ma cofnięte.Ja przez siedem lat zrobiłem 30tys.Używam auta tylko latem w trasy z Podkarpacia na Mazury i nad Morze Bałtyckie.Dodam jeszcze jako ciekawostkę spalanie na trasie 6,8l/100km PB tak więc podtlenek bigosu lub jad kapuściany sobie odpuszczam- bo po co.Gratuluję wyboru silnika jednostka bardzo prosta w budowie i przy odpowiedniej pielęgnacji odpłaci się długą i bezproblemową eksploatacją.Temat sledzę cały czas i chętnie odpowiem na każde pytanie.Pozdrawiam
  • Zarejestrowani
Opublikowano

Dzięki. No i właśnie... na tą chwilę o półsyntetyk jestem spokojny. Trochę dzisiaj poczytałem opinii o olejach do m20 i dominowały recenzje takie jak twoje. Tylko pytanie, czy po remoncie nie można by się pokusić o pełny syntetyk. Kris zasiał mi nutkę niepewności i widzę, że słusznie.... jak czytam opinie to raczej odradzają syntetyki głównie ze względu na pompę oleju.

Więc pewnie skończy się na markowym 10w40 (lub coś wyższego 10w50/60) - co do marek to jakoś tak skłaniam się w kierunku Valvoline, Liqui Moly... Zobaczymy.

  • 1 miesiąc temu...
  • Zarejestrowani
Opublikowano

No i co do oleju to ciągle nie wiem co zalać. Jedni mówią syntetyk a inni półsyntetyk - o mineralnym poza Tobą Kris, raczej nikt już nie wspomina. Mój mechanik stwierdził, że to byłaby głupota po remoncie lać mineralny.

W ogóle to jeśli chodzi o markę oleju to myślę o takim wynalazku jak SORT :lol: Zna to ktoś? Jakieś doświadczenia? Wszyscy co to widzieli/stosowali... zachwalają. Byłoby to w pewnym stopniu jakieś ryzyko, ale opinie co ten olej potrafi wyglądają ciekawie i do mnie przemawiają. A że jest mało popularny to i pewnie podrób nie ma. Ceny też normalne jak na tą kosmiczną technologię.

Generalnie zdecydowany jestem, że chciałbym zalać coś z tych 3 opcji: 10w40/10w50/10w60 (sam jeszcze nie wiem jaką klasę letnią wybrać - pewnie 60 byłoby najbezpieczniej, ale czy ja tyle potrzebuję? :) zobaczymy) - i tutaj w zależności od producenta trafić można na syntetyk lub półsyntetyk.

Zresztą chyba też nie ma sensu wlewać docelowego oleju przed rozbieraniem budy... przejechałem już z 800km. Myślę, żeby jeszcze raz zmienić olej, żeby ten ewentualny syf co się teraz zebrał wylać... I przed rozbiórką porządnie przedmuchać motor - tak żeby w końcu się trochę zmęczył ;) Tak, żeby jeśli miałoby coś jeszcze wyjść to żeby wyszło przed wyjęciem motoru z budy i żeby można było to poprawić.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dlaczego ja obstaje przy 15w40? Po pierwsze ten silnik nigdy nie był przewidziany do jazdy na syntetyku. Tylko 10w40 lub w cieplejszych klimatach 15w40... Po drugie, pewna częśc rzeczy zostaje stara w tym pompa oleju (nie musze pisać ze syntetyk jest rzadki i przy nawet lekko zuzytej pompie w technologi lat 70/80 taka pompa nie będzie trzymać ciśnienia jak należy). Po 3 nie masz hydraulicznej regulacji luzu zaworowego, spasowanie silnika m20 jest ciut lepsze niż poloneza, ale daleko im do wykonania jakie prezentowała honda czy toyota w tamtych latach (a one fabrycznie też były zalewane 10w40 lub 10w30). Po 4 dzisiejsze 15w40 są i tak o niebo lepsze niż 20-30 lat temu, szczególnie gdy weżmiemy pod uwagę oleje klasy premiu a warto poszukać bo są też 15w40 na bazie syntetyku lub półsyntetyku. Oczywiście 10w40 też olejem dobrym do tego silnika szczególnie zimą, do porannych odpaleń na mrozie i nie będzie źle jak taki wlejesz....i to jest raczej jedyna wada tego 15w40, ale umówmy się nie robisz auta po to by stało na dworze przy -20 i do jazdy codziennej. No i wymiany. minerał to co 7-8 tyś, ale jak znam zycie tyle to będziesz robił przez dwa lata wiec i tak musisz co roku olej wymienić :)

 

PZDR>

  • Zarejestrowani
Opublikowano

Rozumiem twoje argumenty. Ale sam piszesz, że 10w40 też będzie OK. Między 10w40 a 10w50 czy 10w60 w niskich temp. nie ma różnicy, a w wysokich jest tylko lepiej - dlatego myślę o tych olejach bo auto ma być na weekendy i raz na ruski rok na tor. Jak zauważę problemy z ciśnieniem oleju, lub zacznie mi go ubywać to najwyżej będę zmieniał na gęstsze.

A znasz ten hiszpański wynalazek - SORT? Kusi mnie, żeby wypróbować.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Powiem Ci że prawie 10 lat sprzedaję części samochodowe ale o tym oleju nie słyszałem. NIe ma dużej sieci dystrybucyjne. Pewnie na południu europy bardziej znany. U nas z tego co widzę są dwie sieci dystrybucyjne. W wawie i Kielcach. Nic po za tym...musisz szukać na zagranicznych forach. Ale na ich stronie nie widzę kart harakterystyki z lepkościami, płynnością itp, wiec cieżko okreslić na ile to dobre nie ma do czego porównać. Ale wydajemi się że nie ma co kombinować tylko wlać dobre 10w40 a Fuchsa lub Eneosa. Z ciekawostki jak byś chcial 10w60 to pewien kierowca wyścigowy starujący w formule .....nie wiem jak się nazywa ale śmigają starymi formułami z silnikami łady :P :P chyba formuła ESTONIA czy coś w ten deseń i do tych silników leje 10w60 z Fuchsa...ponoć najlepszy w tej specyfikacji...Castrola określił mianem g..na a motul też nie spełniał się w wysokich temperaturach jak są w czasie wyścigów.

Na 10w40 będzie śmigał, ale na mineralnym silnik będzie chodzil ciszej. Nie będzie tego cykania zaworów a silnik będzie chodził równo, gładko. Będzie generowal tez mniej chałasów wynikających z tarcia.

 

PZDR>

  • Zarejestrowani
Opublikowano

No castrol to na pewno nie jest w kręgu moich zainteresowań :)

 

Co do Sorta to właśnie wiem, że na stronie nie ma specyfikacji :( Ale każdy kto się z tym olejem zetknął... go zachwala. Jeszcze złego słowa o nim nie usłyszałem, a słyszałem o nim w 3 niezależnych źródłach. Jeden z kolegów z naszego klubu jeździ na nim w górskich mistrzostwach polski (chyba są nawet jego sponsorem - akurat należy do automobil klubu kieleckiego, więc blisko dystrybutora ;) ), niestety ostatnio nie mogę się z nim skontaktować, żeby podpytać o coś więcej ;).

 

Co do Fuchsa, na stronie jak wybrałem swój silnik polecają 3 oleje:

TITAN Supersyn 5W-40

TITAN Supersyn 5W-50

TITAN Supersyn 10W-60

Też na stronie brakuje dobrych specyfikacji dla tych olejów - ale wszystkie 3 to chyba pełne syntetyki ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.