Skocz do zawartości

matywald

Zarejestrowani
  • Postów

    6
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    Posiadam BMW e87

Osiągnięcia matywald

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. Fajnie, że ruszyły prace. Ja nadal nie mam mojej E30. Szukam i wybrzydzam. Pozdrawiam. PS raportuj na bieżąco no i fotostory.
  2. Pierwsza rzecz jaka mi się nasuwa to właśnie, że rozrząd źle ustawili. Ale skoro komputer nic nie pokazuję to dziwne także. Ciekaw jestem swoją drogą czy rozrząd zamieniali z dedykowanymi blokadami czy kombinowali na znaki - bo tu może tkwić sekret dalszej usterki. Napisz jaki łańcuch ci wsadzili? Chodzi oczywiście o markę. Optymistycznie może to wina oleju bo wiem z portalu goldenline (Andrzej Odprysk się kłania), że zalałeś olejem 5w40 a to chyba za gesty do tego silnika.
  3. Dzięki za odpisanie:) w tzw: międzyczasie doczytałem w innych wątkach i częściowo zaspokoiłem swoją ciekawość odnośnie tego silnika. Jak będę wybierał e30 to bym oscylował w silnik 1.6 z uwagi na bardzo prawdopodobne małe zainteresowanie wśród "dresików". To nie motor na jazdę bokiem i palenie kółka. Ale nadal trzeba uważać na śliską nawierzchnię. Dziś DTC w mojej e87 poratował mnie jak na gołoledzi traciłem przyczepność:) Twój typ na model e28 także popieram ale zastanawiałem się nad tym pod kontem kosztów. Możliwe że koszta do takiej zabawy również będą duże - to przecież jeszcze starszy pojazd. Jednak mogę się mylić nie badałem sytuacji pod tym kontem. Pewnie znasz projekt bmw e28 tzw: "kucharza" jednak je rozbił. Oto link http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=69242&start=0 mam nadzieję, że mi się nie dostanie to w końcu konkurencyjne forum:) Szczytem marzeń byłoby bmw 2002 ale to abstrakcja. Pozdrawiam i nadal czekam na rozwój Twojego wozidełka do zabawy:)
  4. Ponownie pozwolę sobie Ciebie zapytać o kila kwestii związanych z twoją e30. Ale najpierw w gwoli ścisłości chcę się wytłumaczyć, że jestem nowym użytkownikiem forum więc wybacz jak coś uczynię niezgodnie z przyjętymi zasadami. Napomknę również, że sam Betą e87 jeżdżę od maja tego roku więc mało mam pojęcia w ogóle w kwestii BMW ale auto i marak dużo, dużo wcześniej była mi bliska. Tak na notabene już w rodzinie była jedna e30 ale to już przeszłość. To były czasy gdy jeszcze nie było nawet e46 - więc szkoda, że nikt nie zadbał o jej zachowanie do dziś dnia. Ale wracając do meritum - wczytuję się na temat uwag i sugestii dotyczących e30 na tym i innych forach i widzę sporo Twoich postów. Napisałeś że oscylowałeś w kwotę 5300 zł na swój egzemplarz ale nie obyło się bez dodatkowych napraw. Ciekaw jestem czy sam naprawiałeś silnik - bo pisałeś że panewki masz po zakupie naprawione. Wiem że koszt generalnego remontu silnika w BMW e87 to fortuna, która chyb jest większa niż jakiś SWAP a tu w BMW e30 jak to się kreśli jeżeli chodzi o koszt takich napraw jak panewki (to przecież cały silnik idzie do planowania i sporo roboty - pomimo, że silnik nie jest aż tak skomplikowany ale zawsze to robota u podstaw:) Ciekawy jestem także czy masz rozrząd na pasku czy łańcuchu i czy silnik już ma zmienną faz rozrządu tzw: VANOS czy jeszcze nie? Nie wiem tego bo jak już nadmieniłem dopiero zaczynam przygodę z Bawarkami:) Jeżeli to nie jest dla Ciebie kłopot napisz mi jeszcze co myślisz o większym bracie e30 czyli e34? Pozdrawiam.
  5. Bardzo porządnie i rzeczowo opisane Twoje działanie względem deski w e87. Na pewno przydatna rzecz. Ze swojej strony mogę dodać dla innych użytkowników BMW e87, że w przypadku gdy mają problem z trzeszczącą / hałasującą deską rozdzielczą (to często opisywany problem BMW e87 w innych wątkach i forach) to to, że trzaski i hałas zlokalizowane często są w osłonach słupków A (najczęściej prawa osłona). Wystarczy je wypiąć tak jak to Kubik pokazał na fotografiach i przesmarować punkty styku listwy (osłony) z plastikowymi okrągłymi zatrzaskami przytwierdzonymi do słupka. Warto użyć smaru do plastików aby nie obawiać się, że jakiś tawot będzie nam zmiękczał i rozpuszczał plastik. Uwaga na końcu listwy w miejscu gdzie wpasowujemy ją do deski rozdzielczej wystają dwa (jeden dłuższy drugi krótszy) płaskie zaczepy - je również smarujemy z dwóch stron. Najprawdopodobniej to właśnie te dwa zaczepy pracują i ocierają o ściany otworów w, których są osadzone. Cała opisana praca jest prosta nie wymaga wielkiej filozofii, a ulga natychmiastowa i jak na razie trwała. Problem dotyczył w moim przypadku tylko tych osłon. Warto się przejechać po ich zdjęciu i sami się przekonacie czy coś jeszcze trzeszczy, zgrzyta i hałasuję w waszych BMW e87. Powyżej opisana metoda u mnie okazała się skuteczna - bez klejenia, sznurków żeglarskich, kabli, kołków czy innych wynalazków. Pozdrawiam użytkowników:)
  6. Witaj Kubik. Jestem bardzo zainteresowany rozwojem Twoich modernizacji w tej pięknej BMW e30. Sam mam ochotę na takie cacko. Obecnie posiadam BMW e87i przy okazji wielkie dzięki za foto z rozbioru deski do Twojej sztuki. Ja nie muszę rozbierać deski ale kto wie co w przyszłości, a twój watek to czysty profesjonalizm. Dzięki!!! Pozdrawiam i wracam do szukania mojej przyszłej BMW e30 lub e34.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.