Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja jeździłem na millersie od czasów 320d z tym, że w 320D jeździłem na 0w40, w benzynie na 5W40, dużo lepsze oleje niż Srastrol i mu podobne, dizlem zrobiłem na nim po chipie ponad 50kkm, w benzynie ponad 30kkm., dolewki minimalne DO 0.5l na 14-15kkm.

 

 

pzdr. Łukasz

Opublikowano

do "wyjścia" z Castrol-a skłoniła mnie rozmowa z mechanikiem, który zajmuje się grubszymi naprawami silników w BMW.

Powiedział mi, że po rozbiórce silników, które śmigały na Castrol-u (przez dłuższy czas) znajdował w nich sporo szlamu,

a ma porównanie bo serwisuje samochody grupki znajomych, którzy zalewają Millers-a lub Motul-a i tam zawsze było czyściutko.

W fabryce na pierwsze zalanie idzie inny olej niż Castrol, a to daje do myślenia....

Opublikowano
Czy przy przejsciu z castrola na millersa (oba 5w30) trzeba robic jakies czyszczenie silnika, czy wystarczy spuscic stary olej castrola i wlac nowy millersa?
Raz BMW, zawsze BMW.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Do benzyny zalecany jest 5w40. Teraz jest także nowsza wersja oznaczona EE o jeszcze mniejszym współczynniku tarcia. Ja użyłem go ostatnio i w stosunku do starszej wersji (bez EE) silnik pracuje ciszej. Polecam.
Opublikowano
Do benzyny zalecany jest 5w40. Teraz jest także nowsza wersja oznaczona EE o jeszcze mniejszym współczynniku tarcia. Ja użyłem go ostatnio i w stosunku do starszej wersji (bez EE) silnik pracuje ciszej. Polecam.

Na stronie Millers-a pojawia się (zalecana) taka opcja - ja jednak zdecydowałem się na tradycyjne XF longlife 5w30 ale za rok rozważę przejście na EE.

Opublikowano
Czy przy przejsciu z castrola na millersa (oba 5w30) trzeba robic jakies czyszczenie silnika, czy wystarczy spuscic stary olej castrola i wlac nowy millersa?

Rozmawiałem ze swoim mechanikiem, o którym wspominałem wcześniej.

Zalecił przepłukanie silnika zwłaszcza, że do tej pory był zalewany Castrol-em.

Mechanik polecał płukanki LIQUI MOLY oraz Millers Engine Flush.

Opublikowano

Do mojej wersji silnikowej Millers zaleca:

 

opcja premium

XF Longlife 5W40

 

opcja EE

EE LONGLIFE C3 5W30

 

opcja Trident

TRIDENT 5w30 LONGLIFE

 

Większość osób na forum skłania się w kierunku 5W30 (mój mechanik również)

Opublikowano

Na razie nabyłem już 5W30 i za 2 tygodnie będę zmieniał.

Za rok, jak już silnik będzie czysty, zastanowię się nad 5W40 tym bardziej, że lata robią się u nas coraz cieplejsze.

Zastanawiam się czy nie wejść w EE LONGLIFE C3 5W30 w technologii NANODRIVE.

Podobno sprawdziło się to w rajdach i wyścigach ale tam olej i filtry zmienia się co start a silnik co sezon i jestem ciekawy czy ktoś robił badania

co dzieje się z cząsteczkami nano przy długotrwałym stosowaniu - czy np. gdzieś się nie odkładają i czegoś nie zapychają itp.

Kiedyś coś mnie podkusiło :mad2: i dodałem do oleju "szeroko reklamowanego i podobno genialnego" preparatu chyba z teflonem.

Nie było żadnych obiecywanych, pozytywnych efektów a dodatek odłożył się na tłokach w rowkach z pierścieniami częściowo je zablokował.....

Opublikowano

Nie tyle chodzi o lato co wyższe temp pracy dla oleju, pewnie ze w lato są wyższe, ale chodzi tutaj bardziej o to, jak poszalejesz trochę ;) to ciężej zerwać film olejowy w W40 niż w W30, trudniej po prostu go spalić tak mówiąc w bardzo dużym uproszczeniu. Ale przeważnie W30 wystarcza do prawie każdego normalnie jeżdżonego auta, nawet z lekkim szaleństwem ;).

 

Co do czyszczenia przed zmianą zalej płukankę millersa, i powinno być lepiej, resztę zrobi olej, choć przed kolejną zmianą również zalej płukankę. Co do wytrzymałości oleju, ktoś tu robił zabawy w badania i generalnie MAX to wymiana co 15kkm, optymalnie bez nadmiernego spuszczania się to powiedzmy 12-13kkm. Wszystko, zależy jeszcze jak jeździsz, i dbasz o auto. Jak dużo na zimnym dużo miasta, mało tras itp to częściej zmieniaj olej, jak jest sporo trasy i jeździsz spokojnie to możesz spokojnie do tych 15kkm dojeździć, tylko tak naprawdę czy zmienisz olej co 12kkm a co 15kkm to oszczędność w sumie ŻADNA.

 

 

pzdr. Łukasz

Opublikowano

Moje przebiegi roczne to 10-12 tysięcy i co rok zmieniam olej a większość przebiegu przypada na miasto.

Mam lekką nogę także silnik ma komfortowe warunki pracy :)

Jak kupowałem olej to była promocja i dostałem płukankę Millers-a.

Zawsze lubię być przy mechaniku gdy krząta się przy samochodzie i zauważyłem, że jak był spuszczany olej z BMW (Castrol)

to wizualnie zawsze gorzej wyglądał niż olej z Nissana (Shell).

Jestem bardzo ciekawy jak będzie wyglądał olej po zalaniu płukanki i spuszczeniu.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Millers już w silniku :D

Spuszczony olej wyglądał zupełnie znośnie mimo, że została zastosowana płukanka Millers-a.

Wymiany Castrol-a co 8-10tkm najwyraźniej uchroniły silnik przed odkładaniem się szlamu...

Opublikowano

Trochę pokręciłem się po mieście i mam wrażenie, że po zmianie oleju również zmienił się, minimalnie, ton pracy silnika.

Może to tylko złudzenie ale bardzo przyjemne...... :D

Zobaczę czy podobne odczucia będę miał w trasie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.