Skocz do zawartości

Czy ten olej do silnika będzie dobry BMW E46


krism84

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów mam pytanko odnośnie oleju

Jestem posiadaczem bmw e46 320d z 12.2003 r z włoch przebieg to 200 tyś zalany olejem shell helix HX7 10w40 nie wiem ile jeździło na tym oleju nie ma wycieków lekko poci się koło turbo czy zmienić olej na 5w40 shell helix lub coś innego co polecacie z tym zrobić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zdecydowanie zmienić na pełen syntetyk a jaki to już zależy ile chcesz przeznaczyć, może być taki jak podałeś.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie rozszczelni a po 10w płukanka jest raczej wskazana, oba równie dobre i odpowiednie do tego silnika, ja 5 lat jeździłem na 5w40 a teraz na 5w30.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MILLERS NANODRIVE+ NT+ CFS

Czy ten specyfik wart jest swojej ceny (+/- 70zł/1l )i czy nadaje się do M54B30? (178k km)

Obecnie mam valvoline 5w40.

 

Jeżeli zamienić to na jaki: 5w40 , 10w40 lub 10w50?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zdecydowanie zostać przy 5w40 a odnośnie podanego oleju nie pomogę.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Producent tego oleju pisze;

KLASYFIKACJA JAKOŚCIOWA

 

ACEA C3 (10)

VOLKSWAGEN: 504 00/507 00

MERCEDES-BENZ: MB 229.51

BMW LongLife 04

Porsche C30

ODPOWIEDNI DO NASTĘPUJĄCYCH POJAZDÓW

 

Silniki grupy VAG wymagające specyfikacji LongLife 504 00 / 507 00.

Odpowiedni również do nowoczesnych silników Mercedes Benz, BMW i Porsche.

 

Od siebie dodam że wśród samochodziarzy jest bardziej uznany do VW ale do BMW można lać bo jest zatwierdzony

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Lej dalej 0w40.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jaki zalecacie olej do E46 323i (M52TU) 2.5b/g 180tys. przebiegu? Teraz był wlany 5W30, ale nie wiem jakiej firmy. Zastanawiam się nad:

MOTUL 8100 X-CESS 5W-40

VALVOLINE SYNPOWER 5W-40

bądź jakimś innym dobrym. Auto nie bierze ani grama oleju. Nie wiem czy przechodzić z 5W30 na 5W40 czy zostać lepiej przy 5W30? A może jeszcze jakiś inny producent (Liqui Moly)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obydwa oleje mają tu uznanie na forum i mają taką samą specyfikację BMW LL-01 czyli silniki do 2004 zalecana jest specyfikacja LL-01 a w roku 2004 wyszła nowa specyfikacja LL-04 podobno przewyższająca poprzednią więc można lać tą LL-04.

z 5W30 na 5W40 ?. Dla przypomnienia pierwsza cyfra się odnosi do lepkości i dolnych (zimnych) temperatur czyli rozruch a druga cyfra się odnosi do wysokich temperatur, czyli jazdy normalne czy pałowanie.

Producent poleca (obecnie Shell) zawsze pełny syntetyk 5W30 ale jest powszechne lanie 5W40, 0W40.

Można bez obawy przechodzić z jednego oleju na drugi, ale jak ktoś jeździł na mineralnym to jednak bym się zdecydował na płukankę.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie potrzebna mi dodatkowa porada odnośnie oleju jakim zalać moje nowo nabyte 330xi. Do tego momentu jeździł na 5W30 i zastanawiam się po zgłębieniu tematu czy aby nie lepiej zalać go 5W40 - czy taka zmiana będzie bezpieczna?

Przebiegi raczej niewielkie, głównie małe miasto/mieszany, wymiana raz w roku bo nie zrobię tych 15tyś nawet. Jeżdżę raczej spokojnie-nie piłuję z pod każdych świateł, chyba że trzeba ucierać komuś nosa albo mam nerwa :8)

Co do olejów to naczytałem się już że najlepszy wybór to Valvoline. Ewentualnie brał bym jeszcze Millersa bo sporo go używałem w innym mocnym aucie i fajnie się sprawował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmiana na 5w40 pozwoli ci odrobine dłużej pałować silnik zanim olej przestanie go smarować i zacznie się spalać :)

 

podczas normalnej jazdy takie sytuacje nie mają miejsca wiec 5w30 albo 5w40 bez różnicy.

 

Valvoline to dobry olej w swojej klasie cenowej lub inaczej dobry olej w stosunku do niewielkiej ceny. Są sporo lepsze oleje ale kosztują również sporo wiecej.

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
lordi222 biorąc pod uwagę, że to m54, więc pewnie swoje wypije, to polecam motula 5w40 x-cess. Będzie odpowiedni i jest niedrogi.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

haha w sumie racja :D m54 potrafi miedzy wymianami łyknąć sporo a to też koszt.

 

w bagnecie trzeba zrobić trójnik albo nawiercić korek od oleju, do zbiorniczka po płynie od spryskiwaczy wlewamy 5l oleju, wężyk od zbiorniczka z pompki podpinamy pod nasz patent i mamy prawie automatyczne uzupełnianie oleju za pomocą manetki w m54 :mrgreen: proszę co bardziej poważnych o niestosowanie powyższego rozwiązania :D taki żart :norty:

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.