Skocz do zawartości

Czy ten olej do silnika będzie dobry BMW E46


krism84

Rekomendowane odpowiedzi

Silniki spoko bo malo pala ale nie trzymaja mocy bo rzadko który ma chociaz 220 koni no i branie oleju. Jedni dolewaja, inni walczą z tym.

 

Mało palą? :D Chyba rozmawiamy nie o tym samym silniku :D

K3m0T1989 można jakoś walczyć z dolewaniami w inny sposób niż mechaniczny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No mało pala jak na 3l o mocy kiedyś 230 koni. 11/12l. W trasie mniej. Mi honda 1.8 palila 11 przy takiej samej jeździe.

 

Wymiana odmy, uszczelniaczy zaworowych, może zamiast odmy oil catch tank. Wymiana rurek odprowadzających olej do bagnetu. Jest ma różnych forach sporo poradników. Do tego zmiana oleju na jakiś inny ale o takich samych parametrach. Lub tez grubo i wymiana pierścieni. Jest tu parę problemow z tym olejem i nie zawsze się od razu trafi. Silnik jest luzny ze tak powiem, czasem spala olej, czasem gubi przez odme. Mozna walczyć ale większość zaczyna tolerować dolewki i tyle.

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tych olei to tylko Millers Oils Trident 5W40 jest zatwierdzony ze specyfikacją BMW LL01 czyli do silników z EURO-3 ale już nie do nowszych z EURO-4

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

do DPF z tego co kojarze są oleje jakieś tam nisko popiołowe żeby go nie zapchać za szybko.

5w30 czy 5w40 nie różnią się wiele, w40 ma troche wiekszą wytrzymałość w wysokiej temperaturze, u nas najlepiej by było zalewać inny olej na lato i inny na zimę :P

 

czy jeden czy drugi zalejesz to już twoja sprawa, oba polecane, maxlife do bardziej wymeczonych silników czyli w sumie do wszystkiego co ma pare lat na karku i pare setek tysiecy km. Do tego ma dobre ceny dość.

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie. Wejdz sobie na ich strone albo użyj google. Mają ogólnie mało rodzajów tych olei wiec nie wiem czy jest jakiś do DPF.

 

DPF w e46 to chyba jakaś końcówka produkcji bo rzadko które miało.

 

na zegarach 260 nabite :P ile ma nie wiesz :)

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Valvoline Synpower MST C3 5W40

W pełni syntetyczny olej silnikowy o niskiej zawartości popiołu siarczanowego, fosforu i siarki do samochodów osobowych, z technologią wydłużonej żywotności, gwarantujący najwyższą ochronę — do najnowszych silników wysokoprężnych marki Mercedes-Benz oraz innych silników spełniających normy Euro IV i Euro V, wyposażonych w filtry cząstek stałych i/lub technologię katalizatora trójdrożnego.

Olej SynPower MST C3 SAE 5W-40 może być stosowany w nowoczesnych silnikach benzynowych i wysokoprężnych marek Mercedes-Benz, BMW, GM Dexos 2, zapewniając doskonałą ochronę nawet w ekstremalnych warunkach.

Zastosowania

W pełni syntetyczny olej silnikowy klasy Premium o niskiej zawartości SAP do silników wysokoprężnych Mercedes-Benz oraz innych silników wysokoprężnych spełniających normy Euro IV i V wyposażonych w technologię DPF i/lub katalizator trójdrożny.

Odpowiedni do silników CDI z układem EGR i DPF oraz do długich interwałów wymiany oleju, sięgających nawet do 30 000 km.

Zapewnia doskonałą ochronę, nawet w ekstremalnych warunkach.

Odpowiedni do silników wysokoprężnych spełniających normę Euro IV i Euro V.

Odpowiedni do samochodów z ekologicznymi układami wydechowymi, np. EGR i TWC.

Może być stosowany w nowoczesnych silnikach benzynowych i wysokoprężnych marki GM, Mercedes-Benz oraz BMW. Z wyjątkiem silników wysokoprężnych GM Duramax wymagających oleju silnikowego API CJ-4.

Lepkość oleju

5W40

Norma API

SN, CF

Norma ACEA

C3-10

Aprobaty i rekomendacje

BMW LL-04, Ford WSS-M2C917-A, Aprobata MB 229,51, Porsche A-40, Renault RN0700, RN0710, Zatwierdzony zgodnie z normą VW 502.00/505.00/505.01, Zalecany do użytku jako bezpośredni zamiennik 9.55535.S2. Zatwierdzony stosownie do normy GM Dexos 2 GB2E0310103

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Powie mi ktos jaki olej nalac do N42B20 (jakiej marki) Bo to ze full syntetyk 5w30 z ll-04 to wiem.Aktualnie mam motula 5w30 x-clean + 8100.Ale byc moze zanosi sie kapitalny to chcial bym zalac auto Jakim dobrym olejem.Wiele dobrego slyszalem o olejach lqui moly czy moze zostac przy tym motulu ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez producenta zalecany jest Castrol. Jest nagonka na Castrol ale nie sądzę aby producent z premedytacją swoje silniki zalewał badziewiem.

Z długo letniej obserwacji polityki jakości w BMW to widać że jak mają jakąś wpadkę to przy najbliższej okazji ją korygują.

Te dwie marki oleju co je wymieniłeś są godne polecenia, jak na razie to nikt nie napisał jakie mają lepsze parametry.Jednak jest sporo głosów że Castrol pozostawia tz szlam.

Bardziej bym się skupił na zakupie oleju z pewnego źródła aby trzymały parametry producenta.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Przez producenta zalecany jest Castrol.

Już nie. Teraz zalecają Shell.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maniek dobrze piszesz olej Castrol zaczął swój kontrakt z BMW od 1999 roku i stracił wyłączność w Styczniu 2015 na korzyść olejów Shell. Ale oleje Castrol dalej mają wszystkie specyfikacje BMW, zresztą jak większość uznanych marek.

Fortuna kołem się toczy i Shella za jakiś czas zmienią bo inni też mają dobre oleje .

Większość naszych roczników to cały swój żywot była na Castrolu serwisowana.

Ostatnio w 2014 roku jeszcze zalałem Castrolem a że wymieniam co 2 lata to teraz zmieniam na Shell.

 

Ps.

Maniek ostatnio rzadko tu bywasz i pustki bez Ciebie .

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z doświadczenia w autach wyeliminowałem Shell, oleje tego producenta szybko się zużywają i robią się rzadkie jak woda. Ogólnie stosuję na razie Castrol Edge oraz Mobila ale tylko w lepkościach 10W40 oraz 0W30. Kiedyś testowałem Havoline Eurotex ale tez nie okazał się wart uwagi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.