Skocz do zawartości

Czy ten olej do silnika będzie dobry BMW E46


krism84

Rekomendowane odpowiedzi

Tak jak sam piszesz , to jest olej do VW a nie do BMW , na takim oleju powinno pisać ;

LL-01 lub LL-04

 

Dodam że to i tak lepszy od mineralnego

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no są, weź butelke oleju u zobacz że jest wypisana cała lista spełnianych norm od mercedesów, vw, bmw, renault etc. Przecież nie robią olejów pod konkretną markę tylko są ogólne wytyczne. Czego nie zalejesz o odpowiedniej lepkości i normie bedzie dobre.

 

poza tym patrzenie czy jest long life czy inny długi żywot mija się z celem bo i tak nikt nie zmienia co 30, a jak ktoś tak zmienia to i tak zarżnie silnik :) jak zmieniasz olej max co 15 to co nie zalejesz (dalej pełny syntetyk) to nic mu nie bedzie . Nie ma tutaj specjalnych filtrów w wydechu żeby lać jakiś nisko popiołowy olej czy inne wynalazki w nowych autach jakieś 0w20 czy inny szit co obniży ci spalanie o kieliszek i podniesie norme euro, za to 100tys mniej zrobisz na silniku :P w sumie to tylko 100tys.

 

Ciekawe co kupimy za 10 lat jak silniki obecne są robione na 100tys i nic wiecej. Ktoś sobie wyobraża kupić kobiecie jakiegoś fiata 0.8 na 2 garach które ma 200tys przebiegu i miało olej zmieniany co 30tys ? :mrgreen:

 

czy silnik z normą ll 01 czy tam 04 pojedzie na starszej normie ? bez żadnego problemu i skutków ubocznych. Jest to cały czas taki sam olej tylko zmienia opakowanie. Jak kosmetyki, co tydzień nowa cząsteczka jakaś magiczna nazwa a jakieś ekstra działanie ? żadne. Nie ma żadnej rewolucji w olejach do takich normalnych silników. Coś sie zmieniło przez ostatnie 10-20 lat ? jakieś nazwy inne, normy wyższe a olej nie zmienił się zeby odczuć różnice.

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesteś pewny to co piszesz ?

Nie ma żadnej rewolucji w olejach do takich normalnych silników. Coś sie zmieniło przez ostatnie 10-20 lat ? jakieś nazwy inne, normy wyższe a olej nie zmienił się zeby odczuć różnice.

Przez ostatnie 20 lat internet się zmienił TV się zmieniło silniki samochodowe się zmieniły to i w olejach się musiało zmienić. Nie jestem od tego specjalistą ale może ktoś z branży się wypowie bo temat godny uwagi.

 

Dokleję coś o olejach silnikowych

http://warsztaty.samochodowka.internetdsl.pl/serwishdd/wykaz/oleje_m/oleje_m.htm

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I twierdzisz ze jak zalejesz olej z roku np. 95 pelny syntetyk do takiego normalnego silnika który rowniez potrzebuje pelny syntetyk to bedzie roznica? Sporo osob ma auta z 90 lat czyli ponad 20 letnie, zalewaja oleje obecne bo starszych sie nie da dostac. Czy jesli byla jakas rewolucja w olejach to auto mniej pali albo ma wiecej mocy na nowoczesnym oleju? No chyba taki olej nic nie zmieni niestety.

 

Wiadomo ze miedzy olejami sa roznice jakieś i czasem ktos pozytywnie o jednym a negatywnie o drugim mowi.

U siebie zmienilem z castrola na mobil potem na valvoline wszystko pelny syntetyk. Roznicy nie czuje ani nie slysze zadnej.

 

Mowie o normalnych silnikach bez dpf czy hybryd ktore wymagaja nowszych olei. Ogolnie to wszystko jest ekologia tylko. Stosuj olej do dpfa zeby go za chwile zmieszac z ropą przy wypalaniu hehe bezsens totalny i wplyw unii kochanej.

 

Lepiej czesciej zmienic tanszy niz latac 30tys na drogim tak uważam.

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz

I twierdzisz ze jak

Ja nic nie twierdzę tylko sie zastanawiam nad tym co czytam i zapraszam do dyskusji tych co mają teoretyczne podstawy w tej branży.

Muszę przyznać że nie jestem przekonany o tym co piszesz

Lepiej czesciej zmienic tanszy niz latac 30tys na drogim tak uważam.

Rozumiem że tańszy to mineralny a droższy to pełny syntetyk ?

Hmm... lejąc tańszy olej to już od pierwszego dnia mamy niższe parametry i chociaż byśmy go wymieniali co 5tys to i tak po 200tys będzie większe zużycie silnika jak w przypadku pełnego syntetyku.

Musimy pamiętać że mechanik samochodowy i sprzedawca oleju nie zawsze jest obiektywny w tym temacie .

Ja osobiście wymieniam co dwa lata pełny syntetyk i robię mało kilometrów bo rocznie 5-7 tys. na samochód, bomoja jazda się rozkłada na 3 pojazdy.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że tańszy to mineralny a droższy to pełny syntetyk ?

 

BARDZO błędne założenie. Są tanie pełne syntetyki o bardzo dobrych parametrach bez uszlachetniaczy/niewielką ilością tychże (Polskie oleje Specol) jak i pełne syntetyki z dodatkami jak np. Millers CFS, a różnica w cenie pomiędzy tymi olejami jest bardzo duża. Jeśli producent zaleca stosowanie oleju syntetycznego to należy go stosować niezależnie od przebiegu auta...co niektórzy mechanicy uparcie wlewają do silników z przebiegiem powyżej 200k km półsyntetyki "bo Panie to już za duże luzy w tym silniku i trza zatkać" grrrr. Należy pamiętać również o tym, że klasy lepkości np. 5W40 czy 10W40 nie określają automatycznie, że 10W40 jest olejem półsyntetycznym, a 5W40 pełnym syntetykiem! Klasa lepkości oleju określa tylko i wyłącznie klasę lepkości oleju! Finito. Często również oleje sprzedawane pod marką pełnego syntetyka są oparte często w większości na mineralnych bazach olejowych.

 

Jeśli ktoś jest zainteresowany dużą ilością wiedzy w pigułce to polecam lekturę: http://www.squadracorse.pl/viewtopic.php?f=14&t=1234 ,a za wrzucenie artykułu Profesora Merkisza spory plus, wybitny specjalista w dziedzinie silników spalinowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie, jak ktoś chce lać pełny syntetyk za jakieś 50zł za litr i zmienić co 30tys bo ma wysokie normy i w ogóle mega hiper to lepiej zalać normalny w cenie 30zł, nawet mniej za litr i zmienić go częściej. To tak odnośnie tych norm czy spełnia czy nie spełnia czy LL takie czy inne czy norma VW czy MB czy jeszcze jakaś inna :P

 

jestem absolutnie wrogiem mineralnego, ba nawet półsyntetyka bo co druga osoba się pyta na co zmienić i że skoro ktoś kiedyś błędnie nalał półsyntetyk to do końca życia silnika trzeba taki lać bo jak się zmieni na poprawny to nagle wszystkie uszczelki silnika wystrzelą w kosmos i auto się urzyga olejem nawet w bagażniku :D jak się pare stron cofniesz to może znajdziesz moje apele żeby nie patrzeć na przebieg auta tylko lać taki jaki zaleca producent i tyle. A jak komuś zaleca akurat norme LL a zaleje bez tej normy ale określone lepkości i parametry to nic się absolutnie nie stanie złego :)

 

sam jeżdze na valvoline max life 5w40, nie jest lepszy od poprzedniego, nie wiem co było lane przez 20 lat zanim auto kupiłem :D mało mnie w sumie to interesuje co było lane.

 

Przy okazji przez przymrużone oczy patrze na wszelkie nowe technologie w olejach bo nie ma absolutnie żadnej nowości i mierzalnej poprawy. Dla mnie bedzie nowa jakość jak nagle silnik znacząco ucichnie, zacznie palić litr mniej, przestanie olej spalać (tutaj pewnie z uwagą czytają właściele m54 silników), wtedy klepne się w pierś i przyznam racje że nastąpiła jakaś zmiana i ten olej jest faktycznie lepszy.

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy z nas długoletnich użytkowników samochodu ma swoje doświadczenie, wiedzę oraz pewnego rodzaju uprzedzenia odnośnie olejów.

Ja pomijając interwały ( bo i tak wymieniam pomiędzy 10- a 15 tys) to leję co fabryka przykazała tz LL-04 , może przepłacam ale wychodzę z założenia że jak został zatwierdzony przez BMW to by ich pogonili jak by nie spełniał normy.Te oleje co tej specyfikacji nie posiadają a podobno mają podobne parametry to sam mi ich ciężko osądzić więc wole lać co fabryka przykazała i uważać na podróbki.

Np żarówki do domu czasem zaryzykuję i kupuję bez marki , co najwyżej się szybciej spali ale olej w samochodzie to daje o sobie znać po długich latach.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam panowie,

od dwóch dni jestem szczesliwym posiadaczem 320i z 2002roku (m54b22) nie wiem co bylo lane wczesniej, wiem natomiast ze obecnie mam przebieg 197tys a ostatni serwis (z wywiana oleju) mial miejsce przy 193tys. (czyli obecnie ma przejechane 4tys kilometrow na tym oleju) Przebiegi 100% autentyki. Dzisiaj pierwszy mini-stres bo zapalila sie na chwile pomaranczowa lampka od oleju, na bagnecie wyszlo troche ponizej polowy miedzy Max a min, dolalem wiec 0,5L 5w30 Valvoline i jest full. Z tego co czytalem taka wypita ilość oleju to wlasciwie standard i raczej zaden powod do niepokoju. Tak czy siak trzeba go oczyscic i zalac cos swiezego zebym wiedzial ile moja malutka lubi wypić. Zakupilem juz filtry i plyn do czyszczenia silnika i teraz zastanawiam sie jaki olej kupic, tutaj w Holandii jest taki w miare tani (~7euro za 1L) Valvoline 5W-30 pełen syntetyk, mam zamiar wymieniac co rok lub 12k, czy on zda egzamin?? Slyszalem ze Valvoline w miare dobre sa i ogolnie ze lepiej troche tanszy wziasc i czesciej wymianiac niz drozszy i np raz na 2 lata :P Ewentualnie co innego byscie mi polecili do tego silnika? Bo przeczytalem caly temat i brak konkretow i jednoznacznych odpowiedzi. I gdyby ktos mogl wytlumaczyc lopatologicznie roznice miedzy 5w30 a 5w40 bo do konca nie wiem ktory bylby odpowiedniejszy dla mojej Beatki :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten avatar co masz jest sadystyczny nie sądzę że to jest miejsce aby to eksponować.

Bardzo mi się nie podoba jak z oka się leje krew.

Proszę o zmianę na coś bardziej pacyficznego.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To po co pytasz który zalać. Lej taki jaki chcesz byle pelny syntetyk.

 

Normy sa po to samo co nowe dziwne nazwy w kosmetykach. Marketing. Zmienia sie butelka i norma, olej taki jak był. Wiesz co znaczy skrot LL ? Zmieniasz olej co 30tys? Silnik masz zaprojektowany w latach wczesnych 90. Czyli ma lekko 25 lat, miales wtedy normy LL w olejach? M52b28 jechalo z fabryki na oleju bez tej normy i patrz jeździ do dzisiaj. Ludzie leja pół syntetyk i tez jako tako jeździ.

Chcesz miec spokojne sumienie to sobie zalej z norma. Chcesz zalac bez normy rowniez zalej. Nic mu nie bedzie.

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie norm olejowych poszczególnych marek samochodów

http://autogeorg.bx.pl/files/Normy%20wszystkie.pdf

Technologia wiodących europejskich silników w Mercedes, VW, BMW jest podobna to i wymagania olejowe są podobne czyli jak mamy nowej generacji olej zatwierdzony do normalnego użytkowania w jednej marce to praktycznie powinien być dobry w innej marce (z tych 3 wyżej wymienionych).

Generalnie jak się zapytamy mechanika jaki mamy lać olej do BMW to powinna być odpowiedz: Taki jaki został zatwierdzony do danego modelu i rocznika.

Jak ktoś zna dokładnie pełną specyfikację (a lista komponentów jest długa) olejów i znaczenie wszystkich składników to może się pokusić o osobiste polecanie takich a nie innych olejów.

Musimy jednak pamiętać że oleje to produkt konsumpcyjny i starsza generacja olejów dopóki się sprzedaje to będzie stała na półkach a nowa generacja olejów nie będzie sprzedawana po kosztach ale z nawiązką marketingową tak jak to wszystkie nowe produkty.

Chcę dodać , jak nam silnik bierze dużo oleju czyli go przepala to by wypadało lać olej z normą LL-04 bo niby ma najmniejszą zawartość popiołów

wytlumaczyc lopatologicznie roznice miedzy 5w30 a 5w40

w skrócie i uproszczeniu to cyfra z przodu oznacza zachowanie się oleju w zimnym silniku kiedyś 5 na zimę a 10 na lato.

Cyfra na końcu oznacza zachowanie się oleju na gorącym silniku , czym wyższa cyfra to tym odporniejszy na przegrzanie, zazwyczaj samochody wyczynowe mają wysokie cyfry.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdecydowanie tak, również na nim jeżdze i nie stwierdzam pobierania oleju mimo że silnik często odwiedza koniec obrotów. Jak nie ma wycieków to zdrowe m52 oleju nie szarpie.

Co innego m54 ale tam też są jako takie metody aby minimalizować branie oleju bo auto go czesciej gubi przez odme niż przepala pierścieniami czy uszczelniaczami.

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.