Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Zastanawiam sie nad chip tunningiem auta. Ktoś ma może jakieś doświadczenia w temacie? Czy warto? Czy nie generuje to jakichś późniejszych awarii auta?

Słyszałem ze powoduje to oprócz oczywistej wzrostu mocy auta i momentu obrotowego, rownież spadek spalania. O jakich wartościach mniej więcej mówimy. Nie chodzi mi o wzrost mocy, bardziej interesuje mnie spadek spalania. Czy wydatek poniesiony na chip zniweluja oszczędności na stacji?

Może polecicie warsztat w okolicy Warszawy?

 

Dziękuje za pomoc.

Pozdrawiam.

Opublikowano

Czy wydatek poniesiony na chip zniweluja oszczędności na stacji?

Pozdrawiam.

No może po przejechaniu 300tyś zwróci się koszt. Podstawa to nikt nie chipuje auta aby mniej spalał :lol: Ludzie wtedy jeszcze bardziej depczą pedał gazu więc jeszcze więcej auto pali. Takie jest założenie, więcej mocy więcej przyjemności :)

I

Jeśli przyrost mocy ma być 20KM i 35Nm to bezsensowne wydawanie pieniędzy. Jeśli za to ktoś przeholuje z mocą, to automat czy turbina szybciej się podda. Wg mnie fabryka głupia nie jest i tak ustawia moce w silnikach aby to troche pojeździło. Mam kupla, który stuningował a3 1.9tdi. Przez 6 miesięcy mega się cieszył, bo zapieprzała aż miło. Niestety potem tylko płakał.

Opublikowano
Poczytaj na forum bo juz bylo na ten temat. Ja mam 260 koni i 600 niutonow. Spalanie nie powiem czy zeszlo w dol gdyz od nowosci mam tak auto.Wiadomo jesli jezdzisz spokojnie to spalanie jest mniejsze a jak przygazujesz to wzrosnie. Przecholowac z moca to mozna ale jak ktos na wlasna reke probuje wgrywac mapy lub montowac pseudo urzadzenia do wzrostu mocy. Na spadek spalania wplywa duzo czynnikow nie tylko sama mapa. Wielkosc kol, opony, tarcze hamulcowe. Na pewno nie zwroci Ci sie to po 300 tys jak kolega wczesniej pisal a szybciej. Za sama mape mozesz miec spadek do 1 lub 1,5 litra na 100km. Koszt zwroci sie po okolo 10/20 tys zalezy jaka mape wybierzesz i czy nie trzeba bedzie dodatkowo wzmacniac podzespolow.
Opublikowano

xdrive tej generacji nie jest wcale taki mocny jak sie wydaje.... moze nie dac rady

 

skrzynia to samo....

 

generalnie mozna i bedzie przyjemnie jezdzic .. ale ryzyko szybszego zuzycia konwertera w skrzyni i napędów jest spora.

 

co do silnika m57N to akurat nie ma przeciwskazań :) smialo mozna zrobic 230KM i okolo 600 Nm

______________

champion

e53 3.0dA 2005

e53 3.0dA 2004

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Też się zastanawiam nad podkręceniem mocy w mojej E53.

Pytanie, czy zmieniać soft w silniku, czy podpiąć chip? Ta 2 opcja wydaje się jednak trochę bardziej sensowna, bo w razie problemów można po prostu odłączyć urządzenie.

A czy ktoś z Was podnosił moc w tym silniku (E53 3.0d 218KM) ? Ciekawi mnie czy te parę koni jest odczuwalne. Nie mówię o spalaniu itp., bo BMW nie kupuje się by oszczędzać na paliwie :).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.