Skocz do zawartości

Urwany łańcuch rozrządu M57n2 3.0d 231km


michal9393

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...
  • Odpowiedzi 148
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Panowie a orientujecie czy wersja 325d 197km ma ten sam problem? To też N2 i łańcuch widzę, że ten sam po numerze. U mnie już prawie 300k nalotu.

 

Ten sam, tylko 325d to M57T2, różni się od 330d M57N2 głowicą i wtryskami. Mam 325d, dopiero kupiłem rozrząd DAYCO za 550zł, wszystkie uszczelki kosztowały 320zł no i górne koło rozrządu bo jest słabej jakości w serwisie 135zł. Za 3 tygodnie sam będę go wymieniał, mój ma nalatane 310kkm.

 

Robiłem z kolegą w serwisie specjalizującym się tylko BMW w NL i pękające łańcuchy w aluminiowym bloku są na porządku dziennym... według jego doświadczeń najwięcej strzela w mocniejszych wersjach w automacie po kickdownie... najgorsze jest to, że nie słychać wyciągniętego łańcucha jak to jest w benzynie czy N47... po prostu urywa się i tyle...

 

nowe benzyniaki BMW wcale nie są lepsze bo niektóre nawet do 200kkm nie dojeżdżają na ori rozrządzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla świętego spokoju wymieniłem, bo mam zamiar jeszcze pare lat autem pojeździć. Koszt całości 2500zl. Stary łańcuch był trochę wyciągnęty, ślizgi wyświechtane, ale w sumie bez tragedii.Co ciekawe po wymianie ustapiły mi objawy drgania silnika i falujących korekt wtrysków, czego raczej ze sobą nie wiązałem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy pytanko i prośba o radę.

W domu mamy dwa BMW, e91 i x3 e83

W X3 właśnie parę dni temu strzelił rozrząd przy przebiegu 240 tys, motor 3.0 sd 286km M57n2, ten z aluminiowym blokiem.

W tym przypadku już po ptakach i nic się nie zrobi, ale teraz nasuwa się myśl, aby nie powtórzyło się to w przypadku e91 z tym, że jest to 320d M47TU2 163km (przebieg 190 tys, czy prawdziwy czy nie, cholera wie, sprawdziłem przed zakupem, zrobiłem już 60 tys. i nic nie wskazuje że może być inaczej)

 

Patrząc po nr części łańcuch rozrządu jest ten samo co w M57, czy to jest prawda? Czy też występują problemy z rozrządem w M47?

jak wygląda wymiana tego rozrządu, jest bardzo utrudniony dostęp?

co polecacie? robić ? jeździć? ogólnie żadnych odgłosów niepokojących nie słychać, wszystko wydaje się być w porządku- ale w e83 też było wszystko ok, a jednak strzelił.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie sobie również przeliczałem koszt kpl rozrządu ze ślizgami i wszystkimi zębatkami to wychodzi około 1300 zł do tego doliczyć koszty uszczelek itd plus robocizna to myślę że 2000-2500. Z drugiej strony jakby ślizgi i koła nie były wytarte to łańcuchy kosztują po jakieś 100 zł sztuka plus nowe napinacze robocizna trybem ECO pewnie można by w 1500 się zamknąć.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak z dostaniem się do rozrządu, trzeba wyciągać motor czy nie?

i czy to jest ten sam łańcuch co w przypadku 3.0sd? gdzieś znalazłem info, że w 2.0 M47 jest grubszy i bardziej odporny nić w M57, a wg katalogu części to jest to samo, więc jak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Część jest ta sama. ale moment w 3.0 jest wyższy daltego stosunek momentu do grubości łańcucha jest inny i pewnie z tą grubością to chodzi własnie o to.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki już rozumiem

Jeszcze pytanko dotyczące naprawy M57N2 w e83.

Pytanie bardziej do osób, które już są po naprawie m57n2 po urwanym łańcuchu, czy trzeba wyciągać cały silnik, czy można zrobić to na samochodzie? (zakładając że do wymiany tylko wałki, głowica do planowania i zawory)

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy pytanko i prośba o radę.

W domu mamy dwa BMW, e91 i x3 e83

W X3 właśnie parę dni temu strzelił rozrząd przy przebiegu 240 tys, motor 3.0 sd 286km M57n2, ten z aluminiowym blokiem.

 

Kolego pytanie mam. Rzekomo rozrząd jest wadliwy po jakiejś tam zmianie dokonanej w pierwszej połowie 2006. Z którego roku jest twoje e83?

to nieprawda, że ten bigos zaszkodził
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze by ktos w koncu powiedzial czy wszystkie lub od kiedy zaczely sie problemy z rozrzadem w M57

 

Widze tylko ze w maju 2006 wypuszczono nowy blok

Od 01Mar2005 do 30Maj2006 byl 11110399674 a potem nowa wersja 11110413973. Ale jak ma sie blok do rozrzadu?

 

Lancuch rozrzadu jest taki sam przez prawie 8 lat poczawszy od 2001r wiec to nie ta zmiana, o ile np nie jest to sprawa zmiany dostawcy.

Ktos komu sie to przytrafilo, moglby napisac w tym watku z jakiego roku jest samochod?

to nieprawda, że ten bigos zaszkodził
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
wszystkie przypadki zerwań o których ja słyszałem były z 2007 roku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No nareszcie glos rozsadku.

Chyba w takim razie nic nie ruszam u siebie.

 

ja jestem małym warsztatem więc wszystkiego nie wiem ale było trochę telefonów i innych kontaktów i zawsze 2007 rok aczkolwiek rozsądnie zbierać widzę z różnych źródeł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
wszystkie przypadki zerwań o których ja słyszałem były z 2007 roku

 

przy jakich przebiegach pękają?

 

mam manuala i 180 tys km na liczniku

 

150-250 tyś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nareszcie glos rozsadku.

Chyba w takim razie nic nie ruszam u siebie.

 

ja jestem małym warsztatem więc wszystkiego nie wiem ale było trochę telefonów i innych kontaktów i zawsze 2007 rok aczkolwiek rozsądnie zbierać widzę z różnych źródeł

 

Panie Adamie rzeczjasna.

to nieprawda, że ten bigos zaszkodził
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

Dorzucę 2 groszę do tego wątku, w ostatni piątek autostrada A2, prędkość autostradowa i nagle "check engine" i silnik zgasł, już nie odpalił. Dzisiaj lawetą pojechał do auto reduty w Warszawie, wstępna diagnoza zerwany łańcuch :( . Czekam aż go rozbiorą aby zobaczyć czy wszystko się rozwaliło czy tylko trochę. Silnik 3.0 xd z 2008r. M57T2, przebieg 117 000,serwisowany... why????

Może macie jakąś radę gdzie zrobić go? Szukałem używanych ale M57T2 jest jak na lekarstwo i nie wiadomo z jakiego źródła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.