Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siemka!

 

Macie jakiś pomysł dlaczego samochód stał się nagle mocno podsterowny? W zeszłym roku śmigał na letnich jak po szynach. Potem na zimę założyłem zimówki i było ok a po pewnym czasie w połowie zimy i właściwie to jakos tak z dnia na dzień zauważyłem że auto stało sie podsterowne. Tłumaczyłem to sobie że zimówki a zima lekka więc miekka guma itp. itd. ale po zmianie na te same letnie opony (Dunlop bluresponse prawie nówki), na których śmigałem w lato nic sie nie poprawiło i jest jakas masakra. Auto płuży z byle powodu i przy wcale nie dużych prędkościach :shock: Sprawdzałem zawias i mam tylko lekki luz na łączniku stabilizatora i delikatny luz gdzies na maglownicy. Zaczyna mnie to wkurzać bo tak ładnie śmigał rok temu a teraz lipa. Amory przednie też nie są złe, na przeglądzie troche gorzej wypadła prawa strona ale w normie. Macie jakieś pomysły co może mieć wpływ na taką sytuację? :think:

Opublikowano

Kurde właśnie geometrie miałem robioną z 5tys km temu. Ciśnienie zgodnie z tabelką. Czy to możliwe, żeby geometria w BMW serii 1 wymagała jakiegos specyficznego ustawiania? Robiłem to w zaufanym warsztacie gdzie wczesniej z hondą jeździłem i byłem zadowolony, ale może tutaj powinno sie ustawic zgodnie z jakimis wytycznymi a nie "uniwersalnie". Wiecie, może np. koła powinny być pod jakimś konkretnym kątem, innym niż w innych samochodach. Nie wydaje mi się żeby w tym warsztacie sprawdzali wg. jakichś tabel jak dokładnie ma wyglądać ustawienie kół w BMW 120i. Może lepiej do ASO pojechac? I zabulić jak za zboże... :mad2: :jawdrop:

 

A może ten delikatny luz na maglu ma wpływ?

 

Nie pamiętam tylko czy to "z dnia na dzień" o którym pisze w 1 poście było własnie po tym ustawianiu geometrii :think:

Opublikowano

Łączniki NIE, geometria też NIE, robiłem u siebie 3x razy w różnych garażach i miałem nawet złe kąty po zmianie zawiechy i bez różnic. Jak miałem źle ustowioną geometrie (fachowcy) .... to pojechałem jeszcze raz :D ..... to auto jechało same do prawej strony.

 

Maglownica to uczucie jak by każde z kół jechało w inną stronę (przednie). Z resztą ciężko ustawić geometrię poprawnie z rozjechanym zawiasem.

 

 

PZDR. :cool2: ..... dasz radę i pamiętaj

207GTI (175THP) na tor

Tutaj klik: http://www.peugeot207club.pl/viewtopic.php?t=5609


VW Golf mk5 1.9TDI ASZ + GTD1752 (daily)

BMW E46 320D ///M (od czasu do czasu)

Opublikowano
No dobra, super :) ale jak mam dac radę skoro nawet nie wiem o co z tym kaman. Wydaje mi się na 90% że ta podsterowność pojawiła się już przed robieniem geometrii więc to raczej nie to. Może to jednak amory?
Opublikowano
Dopiero co przegląd robiłem w czerwcu. Około 84 lewy i 76 prawy z tego co pamiętam. To chyba nie tak źle... Ale te wyniki łatwo zniekształcić chociażby zmianą ciśnienia w oponach, więc nie uważam pomiaru na szarpakach itp. za miarodajny.
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ja bym raz jeszcze sprawdził geometrię, pojedź może nie do ASO (cena z kosmosu), ale do innego warsztatu gdzie mają sprzęt 3D, lub do innego dobrego speca. Zawsze możesz wrócić tam gdzie robiłeś geometrię i powiedzieć co się dzieje, zobaczysz co Ci powiedzą. A po co robiłeś geometrię?
Opublikowano

Ile na amorach przejechane to nie powiem bo nie wiem. Od kupna ponad rok temu zrobiłem 15tyś km, ale tak jak mówię, stało się to jakby nagle w sensie że w ciągu tygodnia zauwazyłem zmianę. Wycieków z amorów nie widać żadnych ale czuję że to ich wina bo auto sie trochę buja. Dziwne że tak nagle padły. Amory raczej zuzywaja sie z czasem a nie gwałtownie. Ale czy powyższe wskazania procentowe świadczą o zużytych amorach?

 

Geometrię robiłem po tym jak mi wywaliło błąd układu regulacji podwozia co później okazało sie pompą abs dsc. Co to jest "sprzęt 3D" ? Jakiego "dobrego speca" od BMW polecacie w stolycy lub niedaleko?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

sprzęt 3D:

http://www.wimad.com.pl/a2011-07-pomiary_podwozi_na_stanowisku_hunter_wa_400_z_kamerami_hs_elite.php

 

chociaż ja uważam, że ważniejsze jest doświadczenie i wiedza mechanika niż sprzęt....

Bo uważam, że to podczas geometrii Ci coś zrypali... jakoś trudno mi uwierzyć aby amorki tak nagle padły, poza tym kiedyś padł mi jeden przedni amorek zupełnie i oprócz bujania auta nie było innych dolegliwości...

Opublikowano
Geometrie robiłem później a objawy podsterownosci pojawiły sie wczesniej.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A może czegoś nie dokrecili mocno i poluzowalo sie po krótkim czasie?! Ja namawiam raz jeszcze zrobic geometrie.
Opublikowano
Teraz mi coś stuka przy skręcaniu, byłem u mecha mówi że mogła sie jakas belka (jaka belka :worried: ???) pod silnikiem poluzowac albo rozpórki i że najprawdopodobniej trzeba po prostu coś dokręcić. Jutro jadę, zobaczymy co sie okaże.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
belka czyli sanki, trzyma to razem silnik, zawieszenie do budy.
  • Zarejestrowani
Opublikowano

Ja też jeszcze raz sprawdziłbym geometrię. Zdecydowanie ustawia się ją pod auto (a nie tak jak napisałeś jakieś uniwersalne ustawienia). Dobry sprzęt ma wpisane kąty dla każdego modelu w komputerze i pod nie wszystko się ustawia (zdaje się, że tam nawet ma znaczenie rozmiar felg). Samo sprawdzenie wiele nie kosztuje - jak wyjdzie lipa to najwyżej zrobisz ustawienie na nowo i zapłacisz trochę więcej.

A co do amorków to z tymi sprawnościami na szarpakach jest słabo. Prawie zawsze pokazują 70%-90% sprawności nie zależnie od tego czy są nowe czy stare. Ja miałem na przeglądzie po 76% sprawności, a miesiąc później przy wymianie klocków wyszło, że z mam wyciek z amorka :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ale jeśli amorek się tylko poci, to nie znaczy że jest zły. U mnie też jeden z tyłu się poci, a ma większą sprawność od drugiego który jest suchy...
Opublikowano

Aaa, sanki... teraz wszystko jasne :)

Geometrię sprawdze, mam namiary na podobno dobre miejsce i głównie beemki ustawiają.

U mnie amorki sa suche.

 

Stukanie wyeliminowane - poluzowała się śruba rozpórki przy lewym kielichu :)

Teoretycznie przez luz na rozpórce auto może się gorzej prowadzić, ale jeszcze nie miałem okazji sprawdzić czy podsterownośc sie zmniejszyła po jej dokreceniu. Samochód nie jest tak sztywny jak kiedyś, obstawiam jednak amory :roll:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.