Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich,

 

Posiadam 330d z roku 2000

 

Problem wygląda następująco:

 

Auto nie przyspiesza tak jak powinno,

 

80-120 w 11-12s, na biegach 1-3 jest moc i przyspieszenie, ale wyczuwalnie słabsze. Biegi 4-5 to już bardzo odczuwalny brak mocy, szczególnie na obrotach 1,5-2,5k

 

W aucie niedawno wymieniony elektrozawór turbiny, sprawdzona szczelność IC + węże - bez nieszczelności

 

Zaobserwowałem dosyć głośny świst podczas przyspieszania, który po chwili ustaje - jakby nieszczelność układu była kompensowana geometrią turbiny (dobrze kombinuję?)

 

dodaję video z inpy

 

Opublikowano

Nooo Panie i Panowie, może ktoś coś i jakoś.

Sam czekam za odpowiedź, ponieważ mam podobnie, z tym że (jak już było w wielu wątkach u mnie występuje to zauważalnie na ciepłym i w przedziale obrotów 2000/2500), lecz z tym "dmuchaniem" jest jak u kolegi, ładuję i jakaś przerwa, jak by odcięcie ładowania.

A nie sposób wymienić pół osprzętu co można wywnioskować z innych postów, ponieważ każdy pisze co innego na ten sam temat, oraz jedno drugie wyklucza.

Błędów w inpa brak. Jeszcze jak czas pozwoli to się jakiś live data zrobi bo wreszcie po zakupie trzeba ją do porządku doprowadzić.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Jesli jest tam dziura to wymien ten przewod. Jesli jestes az tak niecierpliwy to okrec jakas mocna tasma, ucisnij w miejscu pekniecia opaskami i bedzie wszystko jasne.
http://img215.imageshack.us/img215/8469/forrp.jpg
Opublikowano

Dodatkowo stwierdziłem brak zbiorniczka podciśnienia dla turbiny. W czwartek założę kupiony zbiorniczek, wymienię przewody podciśnienia i wymienię elementy 4-6 z linku do realoem na początku postu.

Dam znać jak to coś da.

Opublikowano

Wymieniłem elementy 4-6, zamontowałem zbiorniczek podciśnienia, wymieniłem wężyki podciśnienia, nasmarowałem cięgno turbiny, wymieniłem 10cm przewodów idących do elektrozaworka turbiny (stopiona izolacja). Nadal brak poprawy, na 4 biegu dalej 12sekund do 120km/h. Świst powietrza w okolicach 1800-2300 jest teraz bardziej intensywny, ale nadal wydaje mi się, że to jest para w gwizdek, i gdzieś to ucieka.

 

Podczas wymiany element nr 7 z rysunku był w słabym stanie. Może tamtędy zasysane powietrze wydaje takie dźwięki?

 

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL91&mospid=47642&btnr=13_0652&hg=13&fg=20

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Za świszczenie odpowiedzialny był wirnik turbiny, który był delikatnie wyszczerbiony. Regeneracja pomogła.

 

Elastyczność dalej leży

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.