Skocz do zawartości

e90 n46b20 potrzebna pomoc w diagnozie


jacekpiontek

Rekomendowane odpowiedzi

Na wstepie jako nowy witam wszystkich .... tak wiec czytalem , szukalem , i juz mam czarne mysli. ;);) napewno jest to.na forum ale nie do konca wiem czego szukac.. jest to.moje pierwsze bmw i nie wiem jak sie za to zabrac. Tak wiec moze najpierw objawy potem co juz zrobilem a na koniec bardzo bym prosil o pomoc w odgadnieciu lub naprowadzeniu mnir co dalej . Ok wiec jakis tydzien temu zalozylem blokade zaplonu i zaczely sie jakies dziwne problemy tzn. Auto jakby nie palilo na jeden cylinder nie bylo to jakos bardzo mocne ale.nasililo sie po wymianie akumulatora jak wczesniej jakby tak.delikatnie przerywal to po wymianie bylo to mocniejsze. Wiec zostal podlaczony pod.kompa i wyskoczyl blad cewki na drugim cylindrze. Dodatkowo dzis wyskoczyl blad cisnienia w kolach i blad dsc . Na kompie go nie pokazalo . Cewka zmieniona blad skasowany mialo byc lepiej a wsumie jest dalej zle.ale troche inaczej teraz ma.objawy jak by byl.zapchany ??? Dodajac gaz i jak wkreca sie na obroty w trakcie.jazdy czuc ze cos gdzies go blokuje . Wymienilem dwa dni temu swiece filtry . Tak wiec bardzo prosze o pomoc moze ktos juz vos takiego mial wie jak to ugrysc .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko chodzilo ok i nagle wlasciwie rano poszedlem do auta odpalilem przejechalem moze 50 m i auto zaczelo umierac jak by sie paliwo skonczylo , dusił sie jak by mu paliwa brakowalo spadly obroty do ok 300-400 migal check engine . Po wyloczeniu silnika i ponownym odpaleniu niby ok ale np jak sie go przegazowalo to znow spadal i sie zaczynal dusic. Po tym wymienilem filtr powietrza kabinowy swiece ngk irydowe i jak jechalem to zupelnie inny silnik cicho , ale przerywal dalej no wiec ta cewke wymienilem . Najsmieszniejsze ze zamiennik bosch wogole nie dzialal i zamienilem w sklepie na beru i jest ok. Ale teraz jak by zapchany byl czego wczesnjej nie bylo bo nawet z tym przerywajacym na wolnych obrotach silnikeim to ladnie siw wkrecal na wysokich i nic nie przerywalo. Do tego dzis jeszzcze ten blad opon i dsc wyskoczyl dwa razy ale jak zresetowalem opony w kompie narazie jest ok i nic nie wyskakuje..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blokada byla wczoraj sprawdzana przez tego elektryka co zakladal i to on mi pod kompa podlaczyl i powiedzial o tej cewce padnietej. Czytalem na forum ze jak sie czujniki z abs popsuja lub zabrudza to tez sie dziwne rzeczy dzieja. Ale nie wiem czy by go tak odcinal dziwnie. Na wylaczonym dsc tez zadnej roznicy nie ma wiec to pewnie nie od abs-u.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zaczęło Ci się tak robić po założeniu tej blokady to przede wszystkim odłącz to w cholerę i sprawdź czy samochód zachowuje się ok. To chyba najrozsądniejszy ruch w tej chwili a nie wymiana połowy samochodu.

Może jest to źle zainstalowane i dlatego ma wpływ na elektronikę i pracę silnika. Gorzej jeśli jest zainstalowane dobrze ale zakładający coś spieprzył i teraz szukaj dziury w całym.

 

Nie ma co gdybać - odłącz to i sprawdź jak się zachowuje samochód. Jeśli dalej źle to dopiero będziesz się martwił.

http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elektryk twierdzi ze wszystko ok. No ale jak zakladal to moze nie powiedziec prawdy o tym. Dzis inny juz komputerowiec powiedzial za bmw nie lubi roznych czesci tak jak tej cewki z boscha a z beru polubil odrazu . Wiec moze cos.na rzeczy jest z ta blokada ze nie pasuje .. nie jest to moj pierwszy samochod jakas podstawowa mechanike rozumie co nieco sam potrafie wymienic ale to moje bmw bez kompa nie podchodz ;) ale taki urok nowocxesnej motoryzacji ;);) nic nie zostaje innego jak to ustrojstwo odlaczyc i zobacze..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a jest taka mozliwosc ze jakas inna cewka juz umiera ale na kompie nie pokazuje bledu a objawialo by sie to takimi dziwnymi obrotami ??? Zabezpieczenie odlaczylem zobaczymy jak bedzie dzis jezdzic ... zastanawiam sie czy jeszcze trzech pozostalych cewek nie wymienic tak dla spokojnosci jak naczytalem sie ze lubia bardzo szybko padac ...

 

 

no i klapa... przejechałem ok 10 km zaraz po odpaleniu i przejechaniu kilku metrów zaczął się dusić . migał check engine i przerywał .. takie same objawy jak wczesniej z ta cewka .. wiec albo nastepna padła albo ta nowa.. podjade dzis kupic jeszcze 3 cewki nowe i na kompa zobaczyc z czego ten check wyskoczył.. troche mnie to zaczyna denerwowac bo jak było ok tak z dnia na dzień się popsuło....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cewki wymienione . Ranny check wyskoczyl z 2 cylindra czyli tam gdzie wczoraj i gdzie byla juz nowa cewka . Narazie chodzi w miare normalnie nie czuc jakis szarpań. Moze ma ktos.pomysl z czego na drugim cylindrze moze wyskakiwac błąd ... wczorajszy byl z drugiego z cewki. Gdyby wtrysk byl uszkodzony to raczej pokazywalo by błąd z wtrysku ???? Kto ma pomysly co by to.moglo byc to prosze o pomoc..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cewki wymienione . Ranny check wyskoczyl z 2 cylindra czyli tam gdzie wczoraj i gdzie byla juz nowa cewka . Narazie chodzi w miare normalnie nie czuc jakis szarpań. Moze ma ktos.pomysl z czego na drugim cylindrze moze wyskakiwac błąd ... wczorajszy byl z drugiego z cewki. Gdyby wtrysk byl uszkodzony to raczej pokazywalo by błąd z wtrysku ???? Kto ma pomysly co by to.moglo byc to prosze o pomoc..

 

Kolego czytam temat i Twoje wypowiedzi i trochę mi Ciebie szkoda. Wsadziłeś sobie jaką dziwną blokadę u jakiegoś szemranego specjalisty i od tego czasu zaczęły CI się problemy z autem... czyli na zdrowy rozum zacznij od wymontowania tej blokady i doprowadzenie auta do stanu z przed "tuningu". Skoro ktoś Ci wykonał taką modyfikację to chyba jest w stanie szybko się jej pozbyć. Jeżeli okaże się, że auto mimo wszystko nadal dziwnie się zachowuje to albo faktycznie zbieg okoliczności i jakaś awaria się pojawiła albo zmień fachowca bo spieprzył Ci auto i naraził na koszty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego po pierwsze w tym przypadku szkoda to moze i jest ale nie mnie czytanie ze zrozumieniem sie kłania ;);) blokada juz dawno odłaczona zostala i nic to nie zmienilo . Po drugi skad wiesz ze u jakiegos szemranego specjalisty ( chyba ze uwarzasz ze wszystko poza ASO to szemrani specjalisci ) po trzecie nie prosilem o hejtowanie tylko o pomoc tak wiec jesli nie masz pojecia tudziesz nie chcesz pomoc to z góry dziekuje za glupie komentarze. Poza tym nie jest to tuning jak to nazwales chyba ze tuning kojarzy ci sie ze wsadzaniem ledow do auta i wieszaniem wundrbauma na lusterku tylko jest to dodatkowa blokada uniemozliwiajaca kradziesz auta ;);) cos jak alarm tylko inne... tak wiec pozdrawiam i prosze o pomoc nadal ;) p.s. po wymianie cewek jest jakby lepiej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Kolego powiem że miałem bardzo podobne a nawet te same objawy w moim aucie co u Ciebie. Wymieniłem czujnik położenia wału korbowego i jak na razie auto jeździ bez żadnych problemów.

 

 

 

A powiedz mi czy wyskakiwal ci jakis blad na kompie z tego walka ??? Da rade wymienic go samemu ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to juz cos mniej wiecej wiem.. tak wiec dzis byla wyprawa do raciborza , wreszcie kumaty mechanik z kompem i wstepna diagnoza uszkodzony czujnik velvetronika zalany olejem byl.. teraz musze pojezdzic i poczekac az znowu błedy wywali zeby potwierdzic ze to to.. jak nie to to sam velvetronik lub jego elementy .. tak ze juz wiem wstepnie koszt naprawy od 500 do 3000 zlociszy .... kupilem ten czujnik polozenia walu ale nie wywalil bledu zobaczymy po tygodniu jak cos na wszelki wypadek jak juz go mam to zmienie na nowy... czy ktos z was mial juz moze uszkodzony ten czujnik velvetronika on jest tu obok korka oleju ....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No to juz cos mniej wiecej wiem.. tak wiec dzis byla wyprawa do raciborza , wreszcie kumaty mechanik z kompem i wstepna diagnoza uszkodzony czujnik velvetronika zalany olejem byl.. teraz musze pojezdzic i poczekac az znowu błedy wywali zeby potwierdzic ze to to.. jak nie to to sam velvetronik lub jego elementy .. tak ze juz wiem wstepnie koszt naprawy od 500 do 3000 zlociszy .... kupilem ten czujnik polozenia walu ale nie wywalil bledu zobaczymy po tygodniu jak cos na wszelki wypadek jak juz go mam to zmienie na nowy... czy ktos z was mial juz moze uszkodzony ten czujnik velvetronika on jest tu obok korka oleju ....

 

Obok korka jest złącze, a nie czujnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://i1.ytimg.com/vi/sgtb45RKYa0/maxresdefault.jpg

 

Chodzi o ta wtyczke odlaczona u mnie bylo w srodku troche oleju i ponoc to wina tego ... mogl by mi ktos powiedziec jak fachowo nazywa sie ta czesc gdzie jej szukac . Na bmw store jest podkladka uszczelniajaca a nie ma samego czujnika.

 

 

juz znalazlem .czujnik polozenia walka mimosrodowego ;);) mial.juz ktos.awarie.tego ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis mialem jeszcze konsultacje telefoniczna z ASO BMW . Rozmawialem z mechanikiem ktory powiedzial ze te czujniki bardzo bardzo rzadko sie psuja ze jedynie wymienia sie za 30 zl ta plytkouszczelke i tyle wtedy olej tam nie leci . Natomiast powiedzial ze jesli jest problem wypadania zaplonu a zaden inny blad nie wyskakuje to pradwdopodobnie na 90 % jest to walek mimosrodowy ktorym steruje velvetronic ze moglo sie gdzies tam powycierac i przez to nie chodzi prawidlowo.. a walek sam z siebie nie pokarze bledu jedyna opcja na sprawdzenie jest go wyciagnac i poogladac.. cena waleczka 1800 zl ;) jesli to tulko ten czujnik to 1600 zl ;) plus oczywiscie i tu i tu uszczelka pokrywy zaworow. Tak sie zastanawiam czy sobie tego bledu tego czujnika sam nie zrobilem czyszczac ten olej tam w tym gniezdzie bo do wtyczki napsikalem kontakt spray do czyszczenia stykow.. ale to sie okarze za tydzien jqk pojezdze i podepne pod kompa znowu.. postaram sie jeszcze przez ten tydzien poczyscic wszystkie mozliwe czujniki moze cos to da. Wymienie ten czujnik polozenia walu bo go juz kupilem.. a reszta za tydzien...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://i1.ytimg.com/vi/sgtb45RKYa0/maxresdefault.jpg

 

Chodzi o ta wtyczke odlaczona u mnie bylo w srodku troche oleju i ponoc to wina tego ... mogl by mi ktos powiedziec jak fachowo nazywa sie ta czesc gdzie jej szukac . Na bmw store jest podkladka uszczelniajaca a nie ma samego czujnika.

 

 

juz znalazlem .czujnik polozenia walka mimosrodowego ;);) mial.juz ktos.awarie.tego ???

 

 

 

Witaj

 

Gdzie jest dokladnie ten czujnik walka mimosrodowego ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtyczka jest obok korka wlewu oleju a pierwsza cewka. Sam czujnik jest pod pokrywa zaworow jest wiekszy niz czujniki walkow . Odkrecajac dwie sruby obok tej wtyczki sciagniesz jedynie podkladko uszczelke samego czujnika nie wyciagniesz.. ja od kilku dni jeżdżę na wyciagnietej wtyczce i jest troche lepiej tzn nie szarpie i nie skacze nie czuc takiego przerywania natomiast jest duzo wolniejszy czuc brak mocy.. do czwartku musi mi starczyc... dzis wymienialem olej i di zymiany mam uszczelke z miski olejowej bo cieknie troche.. przyokazji misial bym wyczyscic czujnik oleju bo czasem pokazuje plus 1 .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.