Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

BMW 335i V8 twin turbo 302hp benzyna. Niestety nie mam jeszcze zdjęć cyfrowych.

Może ktoś słyszał coś więcej o tym modelu?

Opublikowano
Wiem tylko tyle, że ma pojawić się pod koniec tego roku w USA. Dane z gazetki motoryzacyjnej 05.2006 ze Stanów. Też się ździwiłem, dawno nie było turbo w bmw benzynie. Faktycznie V8 zarezerwowali dla Mpowera. Dziwna sprawa. Jutro doczytam, to napisze pare konkretów.
Opublikowano

BMW 335i biturbo 302hp 295 funtów*stopa (jak się komuś chce to niech przeliczy na Nm). Dzięki doładowaniu rzędowa szóstka ma kopyto jak 4.0 V8, ale jest lżejsza o 150 funtów. Pojemność 3.0 R6 wszystkie wspomagacze jak ostatnie wydanie trzylitówki + turbo. Co zaowocowało wzrostem mocy o 47hp i momentem większym o 75 funtów*stopa w stosunku do zwykłej 3.0 R6. Cena w USA $40.000 Zarobki cztery razy większe a samochody dwa razy tańsze niż w Polsce, czyli osiem razy szybciej można dorobić się np. BMW 335i ;-) Ameryka - raj dla fanów motoryzacji.

Źródło danych Car&Driver May2006.

Opublikowano
Widziałem nawet taką 745i na allegro. Pamiętam model z lipca 1973r. BMW 2002 turbo z silnikiem R4 OHC 1990ccm i mocy 170KM przy 5800 obr/min. 6,9s. do setki i 211km/h. Niestety kłopoty z trwałością sprężarki spowodowały zaprzestanie produkcji już w lipcu 1975r. (takie czasy, tylko Porsche i Szwedzi nie odpuścili tego tematu w silnikach benzynowych). Szczerze mówiąc ta nowa jednostka napędowa, to zapewne odpowiedz BMW na doładowane silniki Mercedesa. Moim zdaniem silniki turbo o niezawysokim stopniu sprężania są rewelacyjne ( polecam Saab'a 2.3 turbo, równo ciągnie od 2000obr/min aż po czerwone pole :twisted2:). Myśle, że ten nowy silnik w BMW będzie równie świetny, albo i jeszcze lepszy ;).
Opublikowano

745i to nie żadne 2,8 litra tylko m30b35 czyli 3,5 litra z dołożoną sprężarką ,w Polsce do kupiena w cenie oscylującej koło 7 do 10 tysi za egzemplaż w stanie idealnym.Piękne auto ze ślicznie chodzącym silnikiem.I proszę nie mylić z 2002tii to całkiem dwa inne samochody!!!wiem co piszę e23 bujałem się kilka ładnych latek,teraz jeżdzę od miesiąca e36 i szczerze to chłam w porównaniu do e23.Tylko te spalanie...

Taka uturbiona e 23 potrafi wypić...No i ubezpieczenie też swoje kosztuje.Produkowane były do 1985 roku w wyposażeniu jakiego w autkach które mamy nie doszukacie się na żadnej liście wyposażenia dodatkowego.Z tym że moc tam oscylowała tylko koło 300 koni tak że późniejsze e32 z silnikami 5-cio litrowymi były znacznie silniejsze

Było e23 2,8 automat,potem e23 2,8 manual teraz e36(z silniczkiem jak od kosiarki ale spoko bedzie kiedyś większy) BMW na zawsze,--hehe kosiarka do żyda a teraz 2 literki w trumniaku-m52b20
Opublikowano
Nie porównujemy tych dwóch modeli. Jeżeli wogóle można porównać 3 z 7. Zręsztą z tego co piszesz to twoja 7 miała sprężarke mechaniczną, a 3 turbine. Ogólnie, to zaciekawił mnie powrót BMW do silników turbo. Mam takie pytania: Jakie osiągi miała doładowana 7? Ile potrafiła wciągnąć benzyny? Jak było z trwałością tego urządzenia? Jaką charakterystykę (przebieg momentu i mocy) miał ten silnik?
Opublikowano
Nie Majowy ,niestety nie miałem w swojej siedem turbiny :( a szkoda,to naprawdę rarytas,ale znam te samochody i opinie użytkowników.Z tym że to w pełni turbina a nie żaden kompresor mechaniczny,ale ciśnienie doładowania miała niewielkie,moc motoru z normalnych 218 koni(m30b35) montowanym zresztą nawet jeszcze w e32 podnosiła do około 290-300 koni,dokładniejszych danych musiałbym dłużej szukać.Ale jak chcesz wiedzieć o tych silnikach coś więcej to przeglądnij te forum http://www.6.com.pl/forum/ tam są ludzie co jeżdżą samochodami z tym uturbionym motorem i napewno udzielą ci odpowiedzi.A co do awaryjnosci-jak to z awaryjnością m30-nie ma jej wcale,wiem co piszę silnika o przebiegu 800 000 km nie da się zajechać na amen,bedzie pił olej ,dymił,a będzie jechał,można przejechać 10 km bez płynu w obiegu,wystygnie zalejesz wodą i będzie jechał,w zimie zamarzł mi płyn na kość,rozrusznik nie przekręcił a z kabli od akumulatora szedł dym,wepchnąłęm do garażu,odtajał i zapalił,pojechał...Pisze o tym nie żeby powiedzieć,że zajeżdżałem BMW,po prostu trafiła mi się siedem z motorem co brał olej przez pierścienie i taniej było wymienić silnik niż remontować i najpierw chciałem zajeździć ten stary silnik i uwierz -nie zajeździłem,zrobiłem tym wrakiem silnika 50tys km,na koniec zalewałem go olejem spuszczanym po wymianie oleju z innych samochodów bo brał około litra na 200 km i nie zajeździłem go!!Aż w zimie poślizg,trach i nie ma mojej siódemeczki w którą włożyłem trochę serca...jest za to to samo co masz ty i kupa problemów,dlatego z taką nostalgią rozpisałem się o tym silniku.Wracając do sedna to turbo z tego co wiem też raczej awaryjne nie było,ale fabryka poszła inną drogą,łatwiej było zrobić v8 i wsadzić do następnej siódemki,miał większą moc a jak ktoś chciał jeszcze to v12...
Było e23 2,8 automat,potem e23 2,8 manual teraz e36(z silniczkiem jak od kosiarki ale spoko bedzie kiedyś większy) BMW na zawsze,--hehe kosiarka do żyda a teraz 2 literki w trumniaku-m52b20
Opublikowano
Dzięki za info :cool2: Wcześniej nie bardzo znałem ten model. Myślełem, że miałeś doładowanie mechaniczne, bo napiasałeś o dołożonej sprężarce. A to mi się kojarzy akurat z tym rozwiązaniem. Ale turbina jest jak najbardziej właściwsza. Pozdrawiam, miłej Majówki :mrgreen:
Opublikowano
745i nie miała nawet 290KM, miała "tylko" 252, pare lat temu moj kolega miał e23 735 zakochalem sie w tym aucie, tyle ze kupiłem e32 bo akurat sie trafiło no i w sumie fajniejsza...ale trafiła mi sie w tym samym kolorku co jego e23, co tam kiedyś sobie jeszcze kupie rekina. Ale powiem wam, że ten silnik da sie zajeździć, on zajeździł go totalnie chyba w ponad rok,nie pamietam juz. Postała poźniej nastepny rok i sprzedał :|
http://img412.imageshack.us/img412/7442/niskamala0udjt7.jpg
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

A więc BMW 335i , jako pierwsze w historii BMW, oferowane będzie z silnikiem benzynowym o podwójnym turbodoładowaniu. Już na podstawie pierwszych zdjęć stwierdzić można, że nowe Coupe odleglejsze jest od wersji saloon i touring, niż to miało miejsce w przypadku poprzednich generacji.

 

 

Nowe Coupe BMW Serii 3 nie ma być postrzegana, jako jeszcze jedna wersja nadwoziowa tego samego samochodu, więc zmieniono w jej przypadku nie tylko te elementy, które bezpośrednio wiążą się z faktem posiadania 3 drzwi. Przemodelowano na przykład przednie i tylne reflektory. Pomijając kwestie stylistyczne, największą zmianą w porównaniu do pozostałych wersji Serii 3, jest to, że konstrukcję Coupe wykonano między innymi z lekkich materiałów z tworzyw sztucznych.

 

Najważniejszym novum pojawiającym się w Serii 3 wraz z wprowadzeniem Coupe jest sześciocylindrowy motor, który dzięki podwójnemu turbodoładowaniu dysponuje mocą 306 KM i momentem obrotowym 400 Nm w zakresie od 1,3 do 5 tys obrotów silnika na minutę. Dzięki tak doskonałej charakterystyce, ten trzylitrowy zaledwie silnik zapewnia możliwość przyspieszania od 0 do 100 km/h w czasie zaledwie 5,5 sekundy. Napędzane nim Coupe otrzymało nazwę BMW 335i SE. Nowy silnik o sześciu cylindrach (układ rzędowy) jest o 70 kg lżejszy od wolnossącego silnikaośmiocylindrowego uzyskującego podobne parametry maksymalnej mocy i momentu obrotowego

 

Materiał został zaczerpniety ze stronki :

http://moto.wp.pl/kat,123,wid,8290843,wiadomosc.html?ticaid=119b0

 

 

http://img146.imageshack.us/img146/6338/bmw3coupe2006016lk.jpg

 

 

http://img139.imageshack.us/img139/7605/bmw3coupe2006041rc.jpg

 

 

http://img146.imageshack.us/img146/5114/bmw3coupe2006057fa.jpg

 

http://img146.imageshack.us/img146/7245/bmw3coupe2006023xp.jpg

 

http://img139.imageshack.us/img139/7403/bmw3coupe2006033ge.jpg

Jeśli BMW jest chorobą ,to ja nie chcę wyzdrowieć.


Mój mały czarny Diabełek 323Ti compact

Opublikowano
hmmm, piękna, zwłaszcza od strony technicznej, po prostu miód. Ale nie macie wrażenia, że ten tył jakiś niedokończony jest? Taki plackowaty się wydaje... chociaż to może być wina zdjęć, jestem pewien, że gdyby stanęła na moim miejscu parkingowym to ten tył by mi się spodobał :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.