Skocz do zawartości

[318]Zimny silnik telepie i dymi.(uszczelka?)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam serię różnych problemów z silnikiem w moim e36. Zacznę od tego że dziś nie mogłem przełamać silnika chcąc go odpalic. Chodzi mi o to że po przekręceniu kluczyka rozrusznik tylko kałatną i nic, lampki na liczniku przygaszone a silnik nic, jak by był zatarty. Po paru razach w koncu odpalił. Dziś zrobił to piwerwszy raz. Następnym problemem jest to że po odpaleniu silnika gdy jest zimny to ma wahania obrotów i telepie nim, i gdy jadę, wcisnę sprzęgło i przytrzymam to gaśnie. Jak jest rozgrzany to nie ma tych objawów. Następna spraw to kłęby białego dymu na zimnym silniku, normalnie mgłę robi, po przejechaniu dwóch kilometrów już nie ma oznak białęgo dymu. Ostatni problem to zapowietrzający się układ. Po przejechaniu 600-700km układ chłodzenia jest do odpowietrzania, czyż by to uszczelka? Mój silnik to 1.8i M43. Pozdrawiam i z góry dziekuje za odpowiedzi.

 

 

Proszę o prawidłowe tytułowanie tematu!

Proszę się zapoznać.

viewtopic.php?f=68&t=120678

Opublikowano
Problem z odpalaniem może wynikać sam z siebie z winy rozrusznika ew. elementów zapłonu: cewka/przewody/świece. Falujące obroty są bardzo częstą dolegliwością bmek (zwłascza serii 3) odpowiedzialne za to są: silniczek krokowy/przepływomierz/sonda lambda. Co do białego dymu na zimnym silniku: jest to normalna rzecz nie musisz się tym przejmować to nic innego jak para wodna. Jeżeli układ chłodzenia się zapowietrza to wpierw polecił bym sprawdzenie szczelności przewodów/króćców/chłodnicy. Może być też tak że (nie wiem nie napisałeś) lpg może szwankować i miałem taki przypadek że w reduktorze membrana płynu chłodniczego się "zestarzała" i dawało kompresją z lpg do układu chłodzenia. Poza tym co do odpowietrzania, może być też tak że mylisz sobie pojęcia. Bo jeżeli chodzi ci o to że węże są strasznie twarde, a ty chcesz odkręcić korek czy odpowietrznik i wywala ci cisnieniem/płynem i tak dalej to normalna rzecz, w bmw jest układ cisnieniowy w którym znajduje się +/- 2 bary.
Opublikowano
Zapomniałem napisać że posiadam lpg sekwencyjne. A co do odpowietrzania to chodzi mi o to że węże faktycznie twarde, ale i przestaje mi grzać w środku, jak i po odkręceniu odpowietrznika leci powietrze. Jak mogę sprawdzić przepływomierz?
Opublikowano

Albo na komputerze albo jeżeli masz dostęp to przełożyć używaną oryginalną nie żadne zamienniki i zobaczyć co się będzie działo

A falujące obroty to pewnie wina że nie masz kata

Opublikowano
Kata? Katalizator? Mam, nie usowany byl, moze silniczek krokowy? Mam disa i inpa, laczy sie z kompem auto. Tylko nie znam jeszcze opcji i nie wiem jak wytestowac. A moze to ktorys waz od powietrza? Po odpaleniu auto skoczy na ponad 1000 obrotow, potem spadnie na 500 i wskoczy na optymalne. I potem zgasnie, lub w trakcie redukcji np na nizszy zeby gdzies skrecic to na sprzegle obroty spadaja tak do bardzo niskich lub wlasnie gasnie.
Opublikowano
Sprawdz szczelność układu dolotowego możliwe,że jest nie szczelny.A co do zapowietrzającego się układu może po prostu jest żle odpowietrzony zacznij od błahostek.Czasami niby nic wielkiego czego nie bierzemy pod uwagę może być przyczyną problemu.

Głupcem jest ten kto przecenia sam siebie...

M.]@Ř¥

Moja e36 http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=189558

Opublikowano
zakręć gaz i jeździj na benzynie. Po zakręceniu gazu wypal resztkę z układu i dopiero odpowietrz układ chłodzenia. Jak będziesz jeździł tak to szybko pożegnasz się uszczelką albo głowicą.
Opublikowano

Będziesz wiedział czy parownik gazu nie masz uszkodzony.

Nie będziesz mógł. Zrób 100-200km na benzynie i sprawdź czy się zapowietrzy. Ale nie możesz jeździć na gazie.

Opublikowano
Rozumiem, szykuje mi sie trasa na sobote 300km to sie okaze co i jak. Czy ktos moze mnie naprowadzic jak w disie czy inpie sprawdzic przepywomierz?
Opublikowano
Więc podczas odpowietrzania po rozgrzaniu silnika i przy gazowaniu w zbiorniku zaczyna bulgotać, zaczyna się z niego dymić ( jak dla mnie czuć spalinami ) i nagle spada poziom, po przy gazowaniu strumień normalnie jest z tej dziureczki. Na wolnych obrotach płyn wraca do swojego poziomu, i tak cały czas. Po przejechaniu 20km przewody są twarde już.
Opublikowano

po przygazowaniu na gorącym czy nie? Bo jak na niezbyt gorącym to masz przedmuchy raczej ale to wychodzi dopiero przy większym ciśnieniu spalin.

nie radził bym jechać taki kawał drogi bo możesz stanąć w trasie.

Opublikowano
Nie wybieram sie bo juz jeden gar nie chodzi na wolnych obrotach :/ dymi ze zbiornika po przygazowaniu na goracym
Opublikowano
dziś na zimnym nie ruszanym silniku odkreciłem korek w chłodnicy i czuć było zapach tak jak by benzyny czy spalin ;/
  • 2 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.